Kuidas LinkedIni profiiliga silma paista?

22.11.2017 / Karolin Kondrat

Tänases blogipostituses keskendume sellele, millist infot panna oma isikliku või ettevõtte LinkedIni profiilikirjeldusse. Just LinkedIni profiil on üks esimestest asjadest, mida võimalik huviline LinkedInis Sinu ettevõtte või Sinu kohta võib uurida. Sellel teemal küsitlesin meie copywriter’it Martin Nõmme, kes jagab mitmeid häid nõuandeid, kuidas luua silmapaistev LinkedIni profiil nii ettevõtte kui isiklikul tasandil.

Kas igal ettevõttel võiks LinkedIn olemas olla? Miks see kasulik on?

Jah, võiks küll olla. Võib-olla mõni väga väike ettevõte (näiteks külapood) ei saa sellest otsest kasu. Aga, kui on soov leida partnereid, uusi töötajaid ja ka võimalikke kliente, siis on LinkedIn minu arvates üsna kohustuslik. Kõige olulisem on LinkedIn just nende ettevõtete jaoks, kes soovivad, et neil oleks rahvusvahelist ulatust või tuntust. Samuti on LinkedIn üks osa ettevõtte terviklikust sotsiaalmeedia presence’ist ja sotsiaalmeedia turunduse strateegiast, sest võrreldes teiste kanalitega on LinkedIn just professionaalsel tasemel väga hea platvorm.

Mis on see põhiinfo, mis peab ühe ettevõtte LinkedIni profiilikirjelduses kindlasti olemas olema?

Mis peab LinkedInis kohe silma paistma on praktilisus või otsene kasu (kliendile, partnerile või võimalikule töötajale). Näiteks tasub konkreetselt välja tuua seda, mida ettevõte pakub ja mida ettevõte on saavutanud. Pikk ettevõtte lugu, töötajate pildid, biograafiad, blogipostitused ning muud sellised asjad on väga head ja vajalikud, aga need võiks panna pigem firma enda kodulehele.

Oled mitmetele ettevõtetele ja ka isiklikele profiilidele loonud LinkedIni profiilikirjeldusi. Selgita palun veidi seda protsessi, kuidas sa seda teed?

Toimub vestlus, intervjuu. Üks asi, mida ma alati selle intervjuu jooksul küsin on, mis teeb Sinu ettevõtte eriliseks ehk miks eelistada Sind võrreldes konkurentidega. See on kõige olulisem sisend, mida ma profiilikirjelduse tegemiseks kasutan ja see annab mulle suuna kätte, mis on see peamine väärtus, mida välja tuua. Sageli võib klient tarduda taolise küsimuse peale, sest ta pole pidanud enne sellises võtmes mõtlema. Kui olen teinud Eesti klientidega seda protsessi läbi, siis lööb tihti välja ka selline eestlaslik tagasihoidlikkus – arvatakse küll, et nad teevad head tööd, kuid ei julgeta välja öelda, et nad on parimad.

Vestluse käigus küsin ka igasuguseid muid küsimusi. Näiteks, mis on kliendi meelest oluline info, mida võiks kasudena profiilikirjelduses välja tuua. Loomulikult peaks klient ka mulle andma ettekujutuse, mida ettevõte üldse teeb ja mida mitte, et ma ei esitaks valeinfot. Isiklike profiilide puhul olen samuti valmistanud ette küsimused ja inimese vastuste põhjal kokku pannud selle inimese karjäärialase eluloo.

Kuidas muuta ettevõtte LinkedIni profiil paremaks, huvitavamaks ja silmapaistvamaks?

LinkedIn-company-profileTuleks ära võtta liiasused või siis tuleks just teksti täiendada. Ma olen märganud, et on kahte sorti LinkedIni profiile, mis ei ole minu silmis head. Ühed on sellised, kus on liiga palju infot, ja teine äärmus on see, et on liiga vähe teksti. Loomulikult on LinkedInis tähemärkide limiit, kui palju üldse tohib kirjutada profiilikirjeldusse, aga isegi limiidi piires võib teksti olla liiga palju. Kusjuures LinkedIn pidevalt uueneb ja aeg-ajalt tasub silma peal hoida, kas midagi on muutunud ja kas midagi on vaja ümber kohandada.

Need, kes panevad liiga palju teksti ja on valmis kirjutanud ilusa loo, võivad avastada, et see üldsegi ei mahu vajalikku lahtrisse ära. Samuti võivad nad üleüldse unustada oma toote-teenuse sisust rääkida ja on lihtsalt edevuse pärast valmis kirjutanud mingi info, mis tegelikult võimalikele klientidele, partneritele, töötajatele üldse korda ei lähe. Ja siis on need, kes panevad liiga vähe teksti ehk siis lühidalt vaid mainivad, kes nad on. Oluline on, et profiilikirjelduses olev info oleks täpne, lööv ja tooks välja väärtuse.

Loe lisaks: „9 nõuannet social selling’uga müügitulu suurendamiseks”

Mida saab inimene oma isikliku profiiliga teha, et see oleks mõjuv?

Väga paljud inimesed ei tea, kui väärtuslik on LinkedIni profiil tegelikult. Võib öelda, et see on põhimõtteliselt CV või karjäärilugu, mis on kõvasti abiks nii tööotsijale kui ka partnerite/klientide leidmisel. Tavalisel CV-l aga on kindlad kriteeriumid, mis seal kindlasti peavad olema kirjeldatud. LinkedIni profiilis saab seevastu rääkida ka muudest põnevatest seikadest, mis on Sind professionaalina kujundanud ning välja tuua huvitavaid fakte ja saavutusi, mis tavalises CV-s võivad veidi kummalisena mõjuda.

LinkedInis tuleb julgeda oma oskusi välja näidata. Samuti tasub LinkedInis küsida teiste soovitusi oma oskuste kohta (endorsements). See on LinkedInis täiesti normaalne! Kindlasti peaks LinkedIni profiilis olema professionaalne foto. Kristjan Raude toonitab, et kõikidel professionaalsetel profiidel ja kontodel peaks olema üks ja sama foto, kuna see ehitab sinu personaalset brändi. Kokkuvõtvalt ütlen, et tuleb mõelda, mis on huvitavad ja atraktiivsed seigad Sinu karjääris ning arengus ja julgeda neid LinkedIni kirja panna.

LinkedIn-endorsements

Kas LinkedInis kasutada pigem inglise keelt või saab ka eesti keelega hakkama?

Pigem inglise keelt. LinkedInis postitusi jagades või postitusi ise tehes võib vaheldumisi eesti või inglise keeles kirjutada. Aga profiil ise nii ettevõttel kui ka igal inimesel peaks olema inglise keeles. Inglise keel on ikkagi professionaalne lingua franca ja ärimaailmas, kus paljud inimesed LinkedInis valdavalt tegutsevad, on ikkagi inglise keel kasutusel. See on keel, mida paljud inimesed mõistavad ning sellega lihtsustad ka suhete loomist välismaiste partneritega või klientidega.

Kui vajad abi LinkedIni profiili loomisel, võta meiega ühendust! Aitame Sind hea meelega!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 ettevõtlus- ja turundussaadet külastas Roland Tokko, kes on Edu Akadeemia üks asutajatest ja muuhulgas korraldanud suurejoonelist üritust Wealth Forum, kus üheks esinejaks oli Robert Kiyosaki. Saates rääkis Roland edukast toote lansseerimisest, eelturundamise vajalikkusest ja veebiseminaride kasulikkusest. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ