2017. aasta kokkuvõte: meie TOP 10 blogi

03.01.2018 / Karolin Kondrat

Soovime Sulle, hea lugeja, meeleolukat uut aastat! Loodame, et jäid oma 2017. aastaga rahule ning oled valmis kõigeks selleks, mida uus aasta toob.

Oleme kollektiivselt talvepuhkuselt kontorisse naasnud ja asunud usinalt tegutsema, et kõik 2018. aastaks seatud eesmärgid saaksid täidetud. Siiski vaatame korraks veel tagasi eelmisesse aastasse ja seda just sisuturunduse vaatepunktist. 2017. aastal kirjutasime WSI meeskonnaga kokku 63 eestikeelset ja 26 ingliskeelset blogipostitust, kus jagasime mitmeid olulisi digiturunduse uudiseid ja nõuandeid. See on keskeltläbi 7 blogi kuus! Järgnevalt toon neist välja 10 kõige loetumat.

Meie TOP 10 blogi

1. Infograafik: mida toob 2017. aasta turunduses?

2017. aasta esimeses blogis tõime välja 5 turundusvaldkonna prognoosi. Ennustasime 2017. aastaks, et tekib juurde andmete analüüsijate ametikohti, sotsiaalvõrgustike staaride kasutamine turunduses hoogustub, turunduse automatiseerimist hakatakse rohkem kasutama, videoturunduse kasv jätkub ja esile kerkib uus tehnoloogia sisuturunduse tõhustamiseks. Kuigi turunduse automatiseerimine on Eestis endiselt lapsekingades, siis mõjutaja turundust (inglise keeles influencer marketing) ja videoturundust kasutatakse küll laialdaselt.

2. 5 olulist trendi veebiarenduses 2017. aastal

Kirjutasime oma blogis ka veebiarenduse suundadest ja jagasime nõuandeid, kuidas aru saada, et veebileht vajab värskendamist. Endiselt on üheks peamiseks märksõnaks mobiilisõbralikkus. Seega, kui Sinu veebileht ei ole veel mobiilisõbralik, siis 2018. aasta on küll viimane aeg selle muudatuse ellu viimiseks. 🙂

3. TOP 5: Internetiturunduse trendid 2017 raport (Mary Meeker, KPCB)

2017. aasta märtsikuus hakkas Kristjan Raude iganädalaselt tegema ülevaadet meie valdkonna olulisimatest uudistest. Ühes taolises kokkuvõttes tõi Kristjan välja 7 kõige olulisemat punkti KPCB internetiturunduse trendide raportist. See raport käsitleb digimaailmas toimuvat erinevate nurkade alt ja näitab kätte tuleviku suuna. Niisiis, kui sa pole selle raportiga veel tutvunud, tasub kindlasti seda teha.

4. Google algoritmi uuendus, millest Google keeldub rääkimast. Lisaks veel 4 uudist!

Tegemist on taas ühe TOP 5 uudiste kokkuvõttega. Nüüd tagantjärele on huvitav meelde tuletada, mida kõike põnevat 2017. aastal juhtus. Näiteks keeldus Google ametlikult kinnitamast oma märtsi alguses toimunud algoritmi uuendust „Fred”. Ja YouTube’i vastu oli tõsine ülemaailmne boikott, kuna esines mitmeid juhtumeid, kus erinevate brändide reklaamid ilmusid videote kõrval, mis ei olnud kooskõlas selle brändi väärtustega.

5. Video tegemise 3 võimalust

Kuna videoturunduse võidukäik jätkub, tõime oma blogis välja kolm viisi, kuidas videosid toota. Kui professionaalse video tegemise võimalus puudub, siis on ka lihtsamaid viise. Telefonide kaamerad teevad tänapäeval ju väga hea kvaliteediga videosid. Ja teatud situatsioonides võib isegi tavaline telefoniga filmitud video parema emotsiooni tekitada kui professionaalne video.

6. 5 olulist analüütika näitajat, mida järjepidevalt jälgida

Digiturunduse üheks eeliseks on selle mõõdetavus. Kuid erinevaid numbreid, mida analüüsida, on tohutult. Seega võib segaseks jääda, mis need kõige olulisemad näitajad ikkagi on. Et asja veidi lihtsamaks teha, tõime oma blogis välja 5 näitajat, mille jälgimine on eriti otstarbekas.

7. Google on hädas ajaloo suurima otsingutulemuste kriisiga. Ja veel 4 uudist!

Üks kuum teema, mis 2017. aastast kindlasti meelde jääb, on libauudised. Lisaks Facebookile oli sellega hädas ka Google, kes lubas olukorra parandamiseks hakata näitama, kas artiklis toodud fakte on ikka kontrollitud.

8. 5 turunduse automatiseerimise nõuannet

Turunduse automatiseerimisest ollakse küll Eestis teadlikud ja teatud määral seda ka kasutatakse, kuid reaalselt rakendavad selle võimalikku potentsiaali vaid vähesed ettevõtted. Samas on see oluline tööriist turundaja igapäevatöös. Selles blogipostituses jagasime nõuandeid, kuidas turunduse automatiseerimine enda ettevõtte jaoks tööle panna.

9. 10 põhilist viga, mida B2B turundajad teevad. Ja veel 4 uudist!

TOP 10 blogide hulka on jõudnud veel üks nädala olulisimate uudiste kokkuvõte. Loe B2B turundajate põhilistest vigadest, et oskaksid neid vältida. Või meenuta, millised toredad uuendused toimusid erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel just eelmisel aastal. Ilmselt mõned neist on muutunud nii tavaliseks, et sa ei mäletagi, et see uuendus toimus just 2017. aastal.

10. Retsept, kuidas luua väga head veebilehte

2017. aasta viimases kvartalis hakkasime erinevatel teemadel intervjueerima oma meeskonna spetsialiste. Ühes taolistes postitustes jagas meie UX disainer Tanel Eero põhjalikke soovitusi, kuidas luua väga head kodulehte.

WSI TOP 10 blogi

Kokkuvõte

Sellised olidki meie 2017. aasta kõige populaarsemad blogipostitused. Kuid lisaks kümnetele ja kümnetele blogipostitustele hakkasime 2017. aastal regulaarselt sisu jagama ka video kujul – lansseerisime ettevõtlus- ja turundussaate IMPACT 80/20.

Kokku jõudsime eelmisel aastal avaldada 15 põnevat saadet. Neist kõige populaarsemad olid:

Eks elame, näeme, mida toredat 2018. aasta meile sisuturunduses toob.

Turundussaade IMPACT 80/20!

25. mail 2018 jõustub uus isikuandmete kaitse direktiiv (GDPR), millest peavad teadlikud olema kõik ettevõtjad ja turundajad. Käsitlesime antud teemat ka IMPACT 80/20 saates, kus saatejuht Kristjan Raude küsitles vandeadvokaati Mihkel Miidlat. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ