Viimane Google algoritmi uuendus “Mobilegeddon” karistab karmilt

Viimane Google algoritmi uuendus “Mobilegeddon” karistab karmilt

Viimane Google algoritmi uuendus “Mobilegeddon” karistab karmilt

02. juuni 2015, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Google, Kodulehed, SEO

Tänaseks on möödunud üle kuu aja, mil Google poolt lasti välja uus algoritmi uuendus. Rahvakeeles on ta saanud ähvardava nime – “Mobilegeddon”. Maailmalõppu see ei tähenda, aga paljude ettevõtete elu kes internetiga kuidagi seotud, teeb ta ajutiselt keeruliseks küll. Ootuspäraselt on uudis ettevõtete omanikes ja turundajates paanikat tekitanud, sest eelmised algoritmiuuendused, Panda, Penguin ja Hummingbird avaldasid digimaailmale tohutut mõju.

Mis on seekord teisiti?

Erinevalt varasematest kordadest on seekord Google oma plaanidest ise teada andnud. Nagu varem, nii ka nüüd on Google’i tegevus suunatud sellele, et hoida ära positsioonide parandamist ebaausate võtete kasutamise läbi. On ju Google’i eesmärk pakkuda teabe otsijale võimalikult asjakoha­seid vastuseid.

Google on ise öelnud, et see muudatus mõjutab mobiilse otsingu tulemusi kõikides keeltes kogu maailmas ja sellel saab olema märkimisväärne mõju otsingutulemustele. Kasutajatel on lihtsam saada kvaliteetseid otsingutulemusi, kui koduleht on mobiili jaoks vastavalt kohandatud ja optimeeritud. Kui seda tehtud ei ole, siis mobiiliotsingus kaotab veebileht oluliselt positsioone, mis omakorda toob kaasa külastajate ja päringute arvu suure languse.

Allolevalt pildilt on näha, kuidas on viimane Google algoritmi uuendus mõjutanud British Airways’i märksõnade positsioone (Allikas: econsultancy.com)

British Airways SERP langus peale Mobilegeddonit

Zineb Ait Bahajji Google’ist on öelnud, et eelseisvate uuenduste mõju saab olema isegi suurem kui Pandal ja Penguinil. Teisalt on aga täiesti loogiline, et mobiiliotsingus toimuvad suured ja põhimõttelised muutused. Google soovib pakkuda parimat kasutamiskogemust, seega ei tohiks kedagi üllatada, et nad muuhulgas eeldavad, et teavet pakutakse viisil, mis on mobiilide ja tahvelarvutite omanikele kõige mugavam ja kättesaadavam.

Mida sa pead tegema?

Pakume sulle siinkohal välja kolm tööriista, mille abil saad kindlaks teha, kas sinu koduleht on mobiilisõbralik või mitte. Soovitame teha läbi mitu testi, sest niimoodi on rohkem võimalusi kõigi puuduste avastamiseks.

Google Developers: Mobile-Friendly Test

Google on loonud testi, mis näitab, kas sinu koduleht on mobiilisõbralik või mitte. Seejuures on tulemused mustvalged: koduleht kas tunnistatakse mobiilisõbralikuks või mitte, keskteed ei ole. Test kontrollib ainult seda URL-i, mille saadad, nii et kui sinu koduleht kasutab erinevaid lehetüüpe ja komponente, siis veendu, et neid kõiki ka analüüsitaks.

Kui koduleht läbib testi, siis näed rohelist bännerit, mis teatab, et leht on mobiilisõbralik. Kui midagi tuleks muuta, siis seda Google ka ütleb, nii et sinul pole vaja teha muud kui läbida test ja järgida saadud juhiseid. Kui saad ise hakkama nende juhiste elluviimisega, siis on kõik hästi, ja kui ei saa, siis võid alati pöörduda inimeste poole, kelle jaoks on see igapäevatöö.

Enamlevinud põhjused, miks koduleht pole mobiilisõbralik:

  • sisu on laiem kui ekraan ning lugeja peab edasi-tagasi skrollima, et teksti näha;
  • tekst on liiga väike, lugemiseks on tarvis seda suurendada;
  • lingid on üksteisele liiga lähedal. Nutitelefoni lingid peavad reageerima näpupuudutusele, selleks aga on tarvis jätta lingi ümber piisavalt tühja pinda;
  • pilt ei kohandu mobiili vaateavaga.

W3C mobileOK Checker

World Wide Web Consortsiumi test, mis jaab rohkelt tehnilist infot ja soovitusi. Igale leitud probleemile pakutakse välja ka selle olulisuse määr, et saaksid probleemidega tegeleda tähtsuse järjekorras. See töövahend sobib neile, kes on juba tuttavad mõnede oma kodulehe tehniliste komponentidega.

HubSpot’i “Marketing Grader”

Kui soovid kiiresti analüüsida oma kodulehe mobiilisõbralik­kust ning ühtlasi kogu muud turundustegevust, siis sobib sulle see lihtne tööriist, mis ühtlasi analüüsib blogi, SEOd ja sotsiaalmeediakontosid. Analüüsi tulemuseks on punktisumma. Mida lähemal on see sajale, seda parem tulemus. Ühtlasi annab Marketing Grader soovitusi, mida ja kuidas kodulehe juures paremaks teha.

Üleöö ei juhtu midagi

Google’i muudatus ei tähenda, et kõik mittemobiilisõbralikud veebid on tänaseks täielikult pildilt kadunud. Kui mobiililt tulev liiklus pole seni sinu jaoks väga oluline olnud, siis lühiajalises plaanis sa palju ei kaota. Küll aga kinnitab Google’i algoritmimuutus taas kord, et pidev muutumine on üha enam vajalik, jäämaks ellu digitaalses maailmas.

 

Hoia silm peal ka tasuta turundusmaterjalide lehel. Kui sind digiturundus huvitab, siis sealt leiad väärt kraami!

WSI tasuta materjalid

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.