Veebiturundus väikeettevõtetele: kuidas olla internetis nähtav?

Veebiturundus väikeettevõtetele: kuidas olla internetis nähtav?

Veebiturundus väikeettevõtetele: kuidas olla internetis nähtav?

27. mai 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, SEO

veebiturundus väikeettevõteteleVäikeettevõtetele on üks olulisemaid ellujäämise tegureid ja suurimaid väljakutseid potentsiaalsete klientideni jõudmine. Selleks kasutatakse traditsioonilise turunduse võtteid, ajalehereklaami, raadioreklaami jm kulukaid kuid raskesti mõõdetavaid turunduskanaleid. Seejuures veebiturundus jääb sageli tahaplaanile. Seda seostatakse aeganõudva ja keerulise tegevusega, mis kõigele lisaks on ülejõu käivalt kallis lõbu. Kuna väikeettevõtetel on eelarveressursid piiratud, ei saa endale lubada kõikide teenuste sisseostmist, seejuures ka internetiturunduse teenuseid.

See aga ei tähenda, et veebiturundus peaks Sinu jaoks olema maha maetud mõiste. Vastupidi, internet pakub väikeettevõttele suurepäraseid võimalusi, kuidas jõuda sihtrühmani hoides samal ajal püsikulud madalana. Internetis on oskusliku tegutsemise korral lihtne ohjad enda kätte haarata. Need, kes seda kunsti valdavad, võtavad omale ka lõviosa kullapotist. Teised sama teenuse või toote pakkujad aga imestavad, kus on nende kliendid, kui tegelikult nõudlust jagub.

Palju nendest tegevustest saad Sa ise ära teha, ilma professionaalse abita. Selleks on vaja vaid ajalist ressurssi ja piisavalt pealehakkamist. Selles postituses vaatame läbi 5 võimalust, kuidas minimaalsete ressurssidega internetis nähtav olla.

1.     Vabavaralisele platvormile tehtud koduleht

Tõenäosus, et iga väikeettevõtte juht ise professionaalse kodulehega hakkama saab on kaduvväike. Tegu on siiski tehnilisi teadmisi nõudva oskusega, kus on vaja enamat kui paari koodijupi kirjutamise osavust. Koduleht ei ole koht, kus raha kokku hoida, kui soovid internetiavarustes edukas olla.

Mida Sina saad teha, on valida kodulehe tegija, kes valmistab veebi vabavaralisele platvormile, mida Sul on hiljem lihtsam hallata ning puudub siduv leping ühe teenusepakkujaga. Seejuures ei kaasne lisakulutusi sisuhaldustarkvara kasutamisele ja haldamisele. Populaarsemad vabavaralised CMS’id on WordPress, Joomla ja Drupal.

vabavaralised platvormid

Küsi kodulehe tegijalt sisuhalduse tarkvara koolitust ja õpi CMS’i iseseisvalt kasutama. Lihtsamate asjadega saab iga nutikam ettevõtte juht hakkama. Piltide, tekstide, vahelehtede jm sisestamine saab kiiresti selgeks ning vajadusel aitab sõber Google. Keerulisemad muudatused eeldavad siiski tehnilise meeskonnaga suhtlemist, vastasel juhul võib oskamatu tegutsemine kodulehe loogika ja funktsionaalsuse hävitada.

2.     Tasuta infokataloogid

Nüüd, kui Sul on olemas koduleht, jääb üle vaid oodata, millal külastajad Su lehele tormi jooksevad ja oste hakkavad sooritama. Nali.

Julmad naljad, aga fakt on, et kodulehest üksinda ei piisa. Alles siis, kui koduleht on avalik ja tulemuseks on  mõnisada külastust ning olematud müügitulemused, jõuab kohale tõsiasi, et kodulehega on vaja midagi ka peale hakata.

Kõige lihtsam on alustada oma kodulehe jagamisest internetiavarustes olevates infokataloogides, nagu Neti.ee, Infoportaal.ee, Parim.ee jne. See suurendab Sinu nähtavust otsingumootorites kohalikul tasandil. Veelgi olulisem on lisada oma ettevõtte Forsquare’i ja Google+Local’isse, varasemalt tuntud kui Google Places (loe lisa: Avastades Google+ Kohalikku) ning jätta oma jälg kaardile.

3.     Kodulehe optimeerimine ehk SEO

Väikeettevõtete turunduse puhul ei saa üle ega ümber SEO-st. Google on veebi valitseja ja kui Sind ei ole Googles, ei ole Sind olemas. Kui Sa soovid kodulehele rohkem liiklust ja teha lisamüüke, siis on oluline olla Google otsingutulemustes esilehel.

Kodulehe optimeerimine võib esmakordsel kokkupuutel tunduda raketiteadusena. Mis märksõnad, mis ankrud, mis meta andmed? Tõsi, kodulehe optimeerimise puhul on palju taktikaid, mida spetsialiseerunud inimene ei oska ega tea teha. Kuid see ei tähenda, et Sa võid Google oma mõtetest pühkida.

On mitmeid tegevusi, mida iseseisvalt, ilma professionaalse abita, teha saab:

  • Märksõnad – Märksõnade otsimine hakkab pihta oma ärile mõtlemisest. Kes on Sinu kliendid ja kuidas nad Sinu tooteid/teenuseid internetist otsivad? Alusta kõhutundest ja trüki pähe tulevad märksõnad Google Keyword Tool’i. Tööriist näitab Sulle märksõnadega seotud otsingumahud ning lisaks on võimalik vaadata seotud vasteid. Nüüd mine Googlesse ja vaata, mis tulemused antud märksõnadega esile tulevad. Kui vastete seas on palju konkurente, oled Sa õigel teel. Rohkem märksõnade valimisest loe blogist SEO õppetund: kuidas valida märksõnu.
  • Kodulehe sisutekstid – Vastavalt valitud märksõnadele optimeeri kodulehe sisutekstid. See tähendab, et seo iga toode/teenus vastavate märksõnadega ning kasuta neid sisutekstis, pealkirjade, linkides jne. Lisaks arvesta, et kirjutad kliendile, mitte otsingumootorile ehk loo usaldust. Usaldus=Müük. Loe lisa: Kodulehe copywriting ehk sisu mis müüb.
  • Siselinkimine – Siselinkimine tähendab kodulehe siseselt ühelt lehelt teisele viitamist vastava märksõnaga (ankur). Siselinkimine on oluline nii kasutajamugavuse kui SEO mõistes. Kuna Sa oskad CMS’i ise kasutada, siis ei ole tekstide ülekäimine ja linkide lisamine iseseisvalt probleemiks.

Keerulisemad tegevused jäta spetsialistide hoolde. Näiteks URL’i muutmine kasutajasõbralikuks. Ise toimetades teed lingi katki ja lingile loodud SEO väärtus läheb nulli. Ehk, toimeta täpselt nii palju ise, kui on pädevust.

4.     Online reputatsioon

Väikeettevõttele on oluline luua usaldust. Selleks on kõige efektiivsem lähenemine tarbija harimine:

  • Blogi – Blogimine ei ole niisama moehullus, vaid reaalselt toimiv internetiturunduse vahend. Blogi pidamisega saab iga väikeettevõtja hakkama. Kirjuta teemadel, mis on Sinu valdkonnas olulised, uued ja huvitavad. Blogimine näitab Sinu pühendumist valdkonnale ja ekspertiisi. Lisaks aitab tarbijate harimine veenda Sinu toodete/teenuste olulisuses ehk valmistab neid ette müügiks. Rohkem infot, kuidas kirjutada blogi.
  • Sotsiaalmeedia – Kasuta sotsiaalmeediat loodud sisu ja valdkonnainfo jagamiseks. Ära reklaami ainult enda tegemisi, vaid muuda oma sotsiaalmeedia konto informatiivseks infokanaliks. Samuti suhtle aktiivselt klientidega ning vasta nende kommentaaridele ja küsimustele. Kuna Sul on juba piisavalt toimetamist internetiturunduse haldamisega, siis on oluline muuta oma tegevused võimalikult efektiivseks. Ehk päev läbi Facebook’is istumise asemel kasuta postituste automatiseerimist – nt HootSuite tasuta programmiga.
  • Artiklid – Öeldakse, et artikliturundus on surnud, kuid mitte igas mõttes. Tõsi, artiklite postitamine suvalistesse artiklisaitidesse on mõttetu ressursi kulutamine. Selle asemel mõtle artiklite kirjutamisele kvaliteetsetesse allikatesse, nt populaarsematesse valdkonnaga seotud saitidele. Seeläbi genereerid SEO väärtust ja lood online reputatsiooni, ehk näitad oma ekspertteadmisi.

5.     Tulemuste jälgimine

Kuidas teha järeldusi, kas Sinu lugematud veebiturundusele pühendatud tunnid on vaeva väärt? Kasuta analüütikat. Tasuta analüütika programm Google Analytics on abimees igale väikeettevõtte juhile. Algajale on tegu keerulise programmiga, kus tulemuste jälgimine ja nende põhjal järelduste tegemine on keeruline ja aeganõudev töö. Algkursuse Analytics’i kasutamiseks saad meie blogist:  Kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust? ja 7 nippi Google Analytics’i efektiivsemaks kasutamiseks.

Peale selle on vaja saadud infoga midagi peale hakata ning kodulehel ja turunduses vastavad muudatused rakendada. Mis tähendab uut ringi andmete analüüsi. Tegu on paratamatu nähtusega veebis, kuna Internet on pidevas arengus ja sellele peab vastama ka Sinu koduleht. Ehk kodulehe puhul on projektiga, mis ei saa kunagi valmis – alati on midagi täiustada või muuta.

Kokkuvõte

Veebiturundus ei ole raketiteadus, mis piiratud ressursi tõttu jääb väikeettevõtte käeulatusest välja. On rida tegevusi, mida saab iseseisvalt, ilma professionaalide abita, teha. See aga tähendab oma aja pühendumist teadmiste omandamisele ning internetiturunduse haldamisele. Kui jalg on ukse vahele saadud ning kodulehele tulev liiklus toob päringuid ja müüke, on peagi võimalus viia oma veebiturundus professionaalsele tasemele ning saada veelgi paremaid müügitulemusi.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad kodulehele rohkem külastusi ja soovid suurendada müüginumbrit? WSI aitab Sinu ettevõttel internetis nähtav olla. Küsi julgelt pakkumist!

Helista 6 888 098, saada e-mail info@wsionline.ee, või esita päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.