Kodulehe ehk Veebilehe tegemine

Kodulehe ehk Veebilehe tegemine

Kodulehe ehk Veebilehe tegemine

22. september 2010, Egert Tüll, Kodulehed

10 aastat tagasi oli kodulehe tegemine midagi uut ja enamusel juhtudest oli kodulehe eesmärgiks lihtsalt firma info edastamine. Enam ei piisa ainult nö tavaliselt kodulehe tegemisest. Ettevõttete konkurents on väga suur  ning lihtsa (läbi mõtlemata) kodulehega on väga raske saavutada oma turunduse ja müügi eesmärke. Üha olulisemaks muutub Sinu ettevõtte leitavus otsingumootorites nagu Google ja Neti.

Eestis on 1,34 miljonit inimest, internetikasutajaid (6-74a vanuses) on 880 000. Sinu firma koduleht peab olema lihtsalt ja loogiliselt ehitatud ning olema mõistetav kogu oma sihtgrupile. Mida kiiremini leiab inimene kodulehelt soovitud info, seda paremini on koduleht oma eesmärgi täitnud.

Hea kodulehe tegemine annab Sulle 2 suurt väärtust

  1. Läbimõeldud koduleht  on kliendisõbralik ja paneb kliendid just Sinu äri kasuks otsustama
  2. Korralik koduleht on ka otsingumootori jaoks oluline – mida paremal positsioonil otsingumootorites Sinu ettevõte asub, seda suurem on külastatavus ja päringute ning müükide arv.

Kodulehe tegemise juures peaks mõtlema kindlasti järgmistele küsimustele:

  • Mis on kodulehe eesmärk?
  • Milline on kodulehe sihtgrupp?
  • Kas Sinu kodulehe külastaja saab 5 sekundi jooksul ülevaate ettevõtte tegevusest?
  • Millist informatsiooni tuleks kodulehel kajastada?
  • Mille saavutamist peaks koduleht võimaldama?
  • Kas Sinu koduleht avaneb 1-2 sekundi jooksul?

Tänaseks päevaks on kindlaks tehtud inimeste kodulehe külastamisharjumused. Mis tähendab seda, et on teda millist informatsiooni klient on kodulehelt kindlast kohast harjunud otsima.  Alloleval pildil on välja tootud erinevad sektorid ja nendele vastav kodulehe sisu. Kui me teame, kus kohast inimesed teatud infot otsivad, siis miks me ei peaks neile seda võimaldama?

Kodulehe tegemise juures ei tohi unustada oma firma põhilisi müügiargumente: miks on just Sinu firma parim, mis on Sinu firma eelis, miks peaks klient Sinu firma valmima jne. Need punktid peaksid olema kodulehel nähtavas kohas. Avalehel on tunduvalt parem rääkida oma müügiargumentidest, mitte sellest, et teie ettevõte on Eesti erakapitalil põhinev kahe mehe firma :)

Kodulehe tegemine – Kodulehe külastaja profiil

Väga oluline on teha kindlaks kodulehe külastaja profiil. Erinevad inimesed soovivad näha erinevaid asju. Kes tahab rohkem infot, kes vähem. Kes mille järgi otsuse teeb. Oluline info tuleks kindlasti paigutada kohe kodulehe algusossa (enne alla kerimise osa). 37% inimesi ei keri lehte alla. Mis tähendab seda, et pannes olulise info allapoole scrollimise joont, olete kaotanud 1/3 oma potentsiaalsetest klientidest!

Läbimõeldud kodulehe tegemine –  Külastaja teekond kodulehel

  • Lihtne ja loogiline peamenüü ja alam-menüü
  • Tähenduslikud menüüde nimed
  • Lehekülgede nimed
  • Võimalus sooritada päringut alati lihtsalt ja selgesti leitavalt kohalt
  • Call to action – pane klient tegutsema

Kaasaegse kodulehe tegemine ja selle analüütika

Kui kodulehe tegemine on  valmis ja leht internetis avalik, ei tähenda see seda, et võid selle nüüd unarusse jätta – nüüd alles algab õige töö koduhelega. Iseseisvalt ei hakka Sinu koduleht korralikku raha teenima, selles võid kindel olla :) Kui kodulehe tegemine on lõppenud, siis nüüd on aeg hakata tulemusi mõõtma.  Kodulehe analüütika jälgimiseks on väga hea tööriist Google Analytics, mis annab sulle palju vastuseid küsimustele nagu:

  • Kust keskkonnast tuleb klient kodulehele?
  • Millised kodulehe vahelehti ta enim vaatab?
  • Kui kaua viibib ta Sinu kodulehel?
  • Kas sa saab kätte info, mida ta otsima tuli?
  • Millise märksõnaga jõudis ta Sinu veebilehele?
  • Ja veel palju muud
Google Analytics

Kuna me saame internetis kõike mõõta, siis oleks väga rumal see võimalus kasutamata jätta.  Nagu ma ennist mainisin, ei piisa ainult sellest, et teed kodulehe valmis ja kõik. Kui soovid, et Sinu koduleht  töötaks korralikult (oleks piisavalt külastusi, päringuid ja tellimusi) ning oleks otsingumootorites kergesti leitav, siis tuleb kodulehe tegemine väga hoolikalt läbi mõelda.

Kokkuvõte

91% ostjatest läheb enne kõne tegemist kodulehele. 80% ostjatest valivad teise firma kui nad ei leia kohe mida nad vajavad. Järeldus – hea kodulehe tegemine võtab aega ja selle käigus tuleb paljud asjad hoolikalt läbimõleda. Kui jätad mainitud olulised asja kodulehe tegemise käigus  tähelepanuta, võid kaotada palju potentsiaalseid klienti. Nii lihtne see ongi.

Kui Sul on plaanis uue kodulehe tegemine ja vajad nõu, siis esita meile päring SIIT või saada e-mail info@wsionline.ee

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.