Värvide mõju online keskkonnas

Värvide mõju online keskkonnas

Värvide mõju online keskkonnas

12. september 2011, Armin Tüll, Kodulehed

Turunduses saab väga efektiivselt ära kasutada värvide mõju. Näiteks veebilehe kujundus ja sealne värvikasutus on tõhus vahend mõjutamaks klienti tegutsema, st sooritama mingit soovitud tegevust. Eriti hästi saab värvide mõju kasutada online turunduses.

Oled sa tähele pannud, et sattudes mingile lehele, tunned vajadust seal surfata või näiteks midagi konkreetset lugeda või siis hoopis midagi klikkida? Mõningal määral võib sellist alateadlikult suunatud tegevust mõjutada konkreetne värvilahendus sellel veebilehel. Värvide mõju on suur!

Järgnevalt toon välja põhilised värvid, mis ostjat emotsionaalselt võivad  mõjutada:värvid internetis

Mõtle nüüd meie kohalikele online äridele ja vaata, mis värvilahendusi nemad kasutavad. Kas võib tõmmata paralleele turunduse ja psühholoogia vahel? Näiteks cherry.ee, living.ee, kidsfirst.ee, wsionline.ee jne. On näha, et värvidele ja nende mõjule on oluliselt mõeldud!

Näiteks maailma suurima internetikaubamaja Amazon.com värvilahenduses on kasutatud palju usaldust äratavat ja kindlustunnet tekitavat sinist tooni, samas kui nupud, mis kutsuvad üles toodet ostma või ostukorvi lisama, on oranži värvusega.

Värvikombinatsioone võib kasutada ka vastavalt ostjatüübile, lähtudes tarbija iseloomust. Antud juhul võime välja tuua emotsionaalse ostja (eelistab punast ja oranzi), odavate hindade jahtija (mõjuvad sinine ja roosa) ning traditsiooniline ostja (tumesinine ja tumeroosa).

Miks mitte lähtuda veebilehe kujundusel konkreetsest kaubandusharust? Ilu- ja kosmeetikakaubanduses on levinud põhivärv roosa, seda eriti noorte puhul ning eksklusiivsuse rõhutamiseks must värv. Ka toodete pakendite puhul on taoline tendents täiesti tuntav.

Kui hakkad veebilehel värvivalikut mõtlema, siis vaata kui oluline on värvide mõju usaldusväärusele ja värvide mõju kvaliteedile:

Pildid / - - Usaldusväärsus Pildid / - - Kvaliteet

Nelja põhivärvi mõju võib kokku võtta järgmiselt:

  • Punane teeb sind näljaseks; kui sa näed midagi punast, ja kui tekib kohene soov seda osta, siis tegelt on see puhtalt värvi mõju
  • Oranž paneb sind tegutsema; kui tekib soov vajutada ikooni „ Osta kohe“, siis tegelikult ajendas sind tegutsema värv, mitte soov
  • Sinine tekitab usaldust; kui mingi koduleht on tekitanud sinus piisavalt usaldust sooritamaks ost, siis tõenäoliselt on tegemist värviimpulsiga, mitte sinuga
  • Roheline ärgitab raha kulutama: sarnaselt sinisele värvile, tekitab roheline ka usaldust ja alateadlikult paneb sind raha kulutama

Ja nüüd analüüsi ennast ja mõtle, kuidas käitud SINA  erinevatel online lehtedel? Kas värvide mõju on ka Sind suunanud :)?

Allikas: Tarbija24 “Veebilehekülje kasutus meelitab ostma”
Autor/Toimetaja: Kristi Riepulk / WSI Internetiturunduse konsultant

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.