“Väikelinna detektiivid” case study: kuidas viia offline kogemus online’i?

“Väikelinna detektiivid” case study: kuidas viia offline kogemus online’i?

“Väikelinna detektiivid” case study: kuidas viia offline kogemus online’i?

21. aprill 2014, Armin Tüll, Kodulehed

ETV2-s alustas hiljuti uus sari nimega “Väikelinna detektiivid“. Tegu on põneva ja seiklusliku sarjaga, kus tegevus toimub tänapäeval ja keskajal ning on mõeldud eelkõige nooremale sihtrühmale. Sarja tegijad soovisid, et põnevus ei jääks vaid teleekraanile ja toetada sarja ka veebis. Kuidas neid eesmärke ühendada ning teoks teha, selles tuli appi WSI koostöös Monstrumiga.

Milleks sarjale koduleht?

„Väikelinna detektiivid“ on seikluslik sari ning selle kogemuse toomine veebi aitab vaatajatele pakkuda midagi lisaks, mis hoiaks huvi üleval ka peale osa lõppemist. Sarja tegijatel oli visioon kodulehest, mis oleks ühtaegu põnev ja hariv, jagades infot, aga pakkudes ka mänge, nuputamist ja meisterdamist. Olemas olid ideed, mida veebikülg peaks sisaldama ja disainielemendid sarja kunstnikult. WSIlt oodati selle tehnilist teostust, seejuures nii, et lahendus poleks liiga keeruline ning saaks sarja alguseks kindlasti valmis.

“Meie meeskonna jaoks oli tegemist värskendava ja huvitava projektiga,” ütles WSI disainer Tanel Eero. “Erinevalt enamikust kodulehtedest ei olnud seekord tarvis mitte müüki suurendada, vaid lapsi harida ning nende meelt lahutada.”

Mida WSI tegi?

Väikelinna Detektiivid

Meie ülesandeks oli tehnilise lahenduse teostus, et see lastele uudne ja põnev tunduks. Selleks kasutasime palju animeeritud elemente – suurenevaid, pöörlevaid, värisevaid, hajuvaid. Kõige huvitavam sai “Avasta ja mängi” vahelehe teostus. Seal saab pildikildudele klikates kokku panna pusle, uurida seikluskaarti, printida välja kokkupandava linnuse ning vastata viktoriiniküsimustele Eesti ajaloo ning viimati eetris olnud osa kohta, seejuures tulemusi saab ka sõpradele Facebookis jagada. Tänaseks näitavad tulemused, et vaev on end igati ära tasunud ja sisukast lehest saanud kodulehe kõige populaarsem vaheleht.

Kuna sarja tegevus hõlmab kahte ajastut, tänapäeva ja keskaega, siis ajateljel jagatakse teavet elu kohta keskaegses linnas, maal ja kloostris, samuti selgitatakse alkeemikute eesmärke. Kõige intrigeerivamad infokillud on esitatud “Kas teadsid, et…” pop-upidena. Veebiküljel on suur hulk videoklippe, mis räägivad keskaegsest elust.

Lisaks tegelaste ja nende osatäitjate tutvustustele on ära toodud ka “kaadri taga olijad” ehk ninamehed, pildimehed, helimehed ja ilutegijad.

Millised olid tulemused?

Eesmärk – peale sarja vaatamist külastatakse kodulehte – täideti. Sarja esitlemise päeval oli kodulehe külastatavus mitmekordne. Peale esimese osa eetris olekut  täitis küsitluse 8% külastajatest.

Keskmine külastaja on kodulehel 5 minutit – see küllaltki pikk aeg näitab, et leht pakub palju huvitavat tegemist ja lugemist.

“Klient oli väga innukas ja sihikindel,” tõdes Armin Tüll, “nende orienteeritus tulemusetele muutis koostöö nauditavaks.”

Kliendi muljed

Alice Kahar, ETV2 toimetaja:

“Esialgu tundus, et oleme pannud nii endale kui partneritele WSIst keerulise ülesande, kuna töö teostamiseks ideest kuni kodulehe avamiseni oli täpselt 2 kuud. Kartused osutusid asjatuks. Juba esimesel kohtumisel saime aru, et selle kodulehe tegemine paneb meil kõigil silmad särama ja ideed lendama. Igal hetkel oli tunda, et projekti panustatakse kogu hingega. Minu jaoks oli see esmakordne taolise projekti juhtimine, mistõttu olen väga tänulik nendepoolse paindlikkuse, ideede ja kiire reageerimise eest.”

Mida erilisem on sinu soov, seda enam tasub veebi tegemisse kaasata kogemustega tegijad. Meie veebiarendusmeeskond on kogenud veebilehtede tegemises ning iga projekt on õpetanud midagi olulist, mida ka Sinu kodulehe juures tähele panna ning rakendada saab.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.