Uus veebileht on valmis – mis edasi?

Uus veebileht on valmis – mis edasi?

Uus veebileht on valmis – mis edasi?

25. november 2015, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

Kas Sa tead mida tuleb teha kui oled uue veebilehe valmis saanud

Uue kodulehe valmimine on kauaoodatud sündmus. Tavaline veebi valmimise protsess võib kesta sõltuvalt lehe keerukusest paarist kuust kuni aastani. Rõõmujoovastus, mis uue veebi valmimisega kaasneb, võib aga kiiresti tuhmuda. Mis nüüd edasi saab?

Su peas võib keerelda mustmiljon küsimust. Kas koduleht vajab erihoolt? Mis saab, kui lehel midagi katki läheb? Kuidas ma oma kodulehele külastajad toon?

Tark ei torma

Kindlasti ei taha sa suurt uudist enda teada hoida ja soovid kogu maailmale kuulutada, kui äge uus koduleht sul nüüd on. Kuid pea natukene hoogu. Ükski koduleht ei lähe live’i ilma ühegi veata. See tähendab, et kui koduleht on avalik, tuleb teha ka järeltestimine. Mida see tähendab?

Järeltestimine tähendab kodulehe funktsionaalsuse kontrollimist, kui koduleht on avalikuks tehtud. Testimise teeb tavaliselt veebiarendaja, kuid paha ei teeks, kui sa ka ise lehe üle käid, siis oled kursis, mida ja kuidas veebikülastajad lehel kogevad. Siin on põhiline nimekiri, mille pead kindlasti ise läbi testima. Muude asjade pärast muretseb arendaja.

Basic Checklist:

  • Lingid - kliki igale lingile, mille sa kodulehelt leiad. Kontrolli, kas link viib ikka õigesse kohta ning ega ei ole katkiseid linke.
  • Kontaktivormid - tee testpäring. Veendu, et päringu esitamise järel saad kinnituse, et sinu päring on saadetud, ega teki “emmm” momenti. Kontrolli üle e-mail, millega kontaktivorm on seotud ja veendu, et päring jõudis kohale.
  • CTA-d - vaata üle, kas igal teenuselehel on ikka CTA nupp olemas ning kas see ka töötab. Oluline, et külastaja saaks huvi korral sinuga kohe ühendust võtta ega peaks kodulehelt kontakte hakkama otsima.
  • Otsing - kui su lehel on otsing, testi, kas see töötab korralikult ning annab rahuldavad vasted.
  • Error page - trüki aadressiribale URL, mis lehel ei tohiks eksisteerida, vaata, milline su error page välja näeb. Ideaalis võiks arendaja ka error page’i korda teha ning suunata eksinud külastaja näiteks avalehele.

error page

  • Kontaktinfo - kontrolli veebilehel olevad kontaktandmed mitte 1 ega 2 vaid vähemalt 3 korda üle! Pisidetailid võivad kergesti märkamata jääda ja paar numbrit võivad vabalt kogemata sassi minna.
  • Tekstid - kõige aeganõudvam osa on sisutekstide lugemine. Loe üle kõik menüü pealkirjad, viited, tekstid, vormid. Isegi kopipeistides võivad kirjavead sisse lipsata, see on paratamatus.
  • Märksõnad - sa tahad, et su uus leht ka Google’is välja tuleks, eks? Selleks vaata tekstid uuesti üle selle pilguga, kas vahelehtedel on kasutatud märksõnu, millega sa tahad otsingus välja tulla.
  • Meta andmed - vaata üle iga vahelehe meta andmed ehk peakiri, meta kirjeldus ja märksõnad. Oluline, et meta andmed vastaksid Google’i headele tavadele. Loe lähemalt siit
  • XML sitemap - kontrolli, kas kodulehel on XML sitemap. See on oluline, et Google’i robotid saaksid lehe sisu tuvastada.
  • Pildid - kontrolli, kas piltidel on alt tag’id.
  • Sotsiaalmeedia - kontrolli, kas sotsiaalmeedia ikoonid viivad ikka õigele lehele. Lingid peavad kindlasti avanema uue vahelehena, mitte samas aknas. Muidu viid külastaja kodulehelt minema ning juba Facebookis olles võib väga kiiresti ununeda, mis parasjagu pooleli oli.
  • Ost - kui su kodulehelt saab midagi osta, tee ostuportsess läbi. Siis oled täpselt kursis, millised etapid peab su klient läbima, ning saad vajadusel ka nõu anda, kui keegi peaks hätta jääma.
  • Analüütika - küsi arendajalt Google Analyticsi ligipääsu. Kui arendaja ei ole Analyticsi kontot teinud, siis tee see kindlasti ASAP. Oluline on koguda statistikat veebi lansseerimise hetkest!

Jaga rõõmu

Nüüd, kui leht on testitud ja kõik toimib nii nagu peab, saad hakata sõna levitama. Kuid oota, mitte nii kiiresti. Enne veel, kui hakkad oma lehte turundama, veendu, et leht on ka Google’i sõbralik.

  • Google Webmaster Tools - seadista Webmaster Tools, mis aitab sind kursis hoida lehel toimuvaga. Webmaster Toolsist saad olulist infot linkide, külastuste ja tegevuste kohta, mis aitavad lehe hea “tervise” juures hoida.

  • Google Alert - Google Alertiga saad seadistada automaatsed teavitused, kui kodulehega peaks midagi juhtuma, näiteks kui koduleht häkitakse.

  • Uptime Robots - tasuta programm, mis hoiab su kodulehel silma peal ning teavitab sind, kui leht peaks maha minema. Kasuta kindlasti, kui sa pole oma serveripakkujas kindel.

  • Sotsiaalmeedia - lisa kodulehe link sotsiaalmeedia profiilidele.

  • Google my Business - tee Google my Business konto. Sellega teed end Google’is nähtavaks, saad kaardile ning Google+ konto.

  • Google AdWords - seadista Google AdWords konto ning lisa kodulehele remarketing tag. Selliselt kogud listi külastajatest, kes on lehel juba käinud, ning saad neile hiljem reklaame suunata.

  • E-maili tarkvara - seadista e-maili tarkvara, kuhu hakkad kontakte koguma. Näiteks Mailchimp on kuni 2000 kontaktini tasuta!

  • E-maili signatuur - lisa kodulehe aadress ka oma e-maili signatuuri. Sa saadad iga päev hulga kirju, selliselt teed oma kodulehe kergesti kontaktidele kättesaadavaks.

  • Facebook - aeg on teha Facebooki postitus! Jaga rõõmu oma fännidega. Küsi tagasisidet!

  • Uudiskiri - kui sul on olemasolev kontaktibaas, siis saada neile info uue kodulehe kohta. Anna neile põhjust oma uut lehte külastada, pakku soodustust või tee mõni eripakkumine!

  • Blogi - loodetavasti on su uuel kodulehel ka blogi moodul. Koduleht ise on staatilise sisuga ega paku korduvale külastajale palju uut infot (kui sul just e-pood ei ole). Selleks, et külastajaid lehele tagasi tuua, kirjuta huvitavaid artikleid, jaga nippe, anna inspiratsiooni ja ole huvitav. Jaga postitusi sotsiaalmeedias, e-mailiga ning võta ühendust oma valdkonna portaalidega, ehk on ka nemad huvitatud, mida sul öelda on.

Nüüd, kui su leht on avalik ja oled oma suurt uudist ka teistega jaganud, on aeg õppida oma kodulehte haldama. Pea meeles, et koduleht on sinu bränding ja müügikanal internetis. Sa tahad, et su koduleht oleks alati esinduslik ja sisaldaks kõige värskemat infot!

Kui soovid veebilehe arendamisel spetsialisti nõu, siis võta julgelt meiega ühendust. Aitame just Sinu ettevõttele õige lahenduse välja töötada.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.