Universal Analytics – uus norm veebianalüütikas

Universal Analytics – uus norm veebianalüütikas

Universal Analytics – uus norm veebianalüütikas

05. mai 2014, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Kodulehed

2. aprillist 2014 on täisversioonis kättesaadav Google Analyticsi (GA) uus, edasiarendatud versioon nimega Universal Analytics (UA). See tehnoloogiline uuendus tähendab uut standardit andmete kogumises ja töötlemises.

universal analytics

Universal Analytics versus Google Analytics

Kui uuenduste põhimõte paari sõnaga kokku võtta, siis võiks öelda, et kui GA kogus andmeid külastuste kohta, siis UA kogub andmeid külastaja kohta.

Eriti kasulik on UA neile, kes reklaamivad üheaegselt nii online kui offline kanalites, sest võimalused reklaamitegevuse koondmõju hindamiseks on varasemast märksa paindlikumad. Kõigi võimaluste kasutamine eeldab siiski häid tehnilisi teadmisi. Kui neid ei ole, siis tuleb appi paluda asjatundlikum inimene, sest ilma tehnilise taibuta on UA-st vähe kasu.

Väljanägemiselt on UA üsna GA moodi, ehkki arendajad lubavad, et aruanded hakkavad välja nägema varasemast sootuks erinevad.

Andmete kogumises on UA-l rohkem allikaid ning mitmeid uusi viise eri seadmete ja platvormidega kogutud info integreerimiseks. Põhimõtteliselt on võimalik andmekogumine mistahes digitaalsest allikast, sh veebilehed, mobiilid, mängukonsoolid jm.

UA võimaldab luua omaenda mõõdikuid ja andmete kogumise viise (telefonikõned, CRM). Idee järgi peaks sellega saama koguda mistahes mittepersonaalset infot.

Oluliseks uuenduseks on võimalus ise mitmeid seadeid muuta. GA jälgib suhteliselt väheseid otsingu­mooto­reid, mistõttu nt neti.ee kaudu tulnud päring tuleks justkui referral allikast, ehkki tegemist on õigupoolest orgaanilise otsinguga. Nüüd on ettevõttel võimalus teha andmekogumise meetodites muudatusi, mis muudab tulemused ettevõtte jaoks relevantsemaks.

Muuta on võimalik nii sessiooni kui kampaania pikkust. Praegu lähtub GA eeldusest, et sessioon lõpeb 30 minuti järel ja kampaania 6 kuu pärast. UA-s võite ise määrata sessiooni pikkuse eeldusel, et see pole lühem kui 1 minut ega pikem kui 4 tundi. Kampaania kestus võib olla kuni 2 aastat.

Oma kodulehe tarvis tehtud seadetega saate koguda märksa täpsemat statistikat. UA lähtub eeldusest, et iga firma vajadused on unikaalsed ning seal tegutsevad inimesed teavad oma vajadusi täpsemalt kui misiganes analüüsiprogramm.

Kuidas toimub üleminek?

GA ja UA jäävad paralleelselt kasutusele veel kaheks aastaks. Selle aja jooksul tuleks kõik kogutud andmed UA-sse üle viia, sest hiljem pole GA-ga kogutud andmeid võimalik UA-s töödelda.

Praegu on UA kasutuselevõtuks kaks võimalust: kanda GA andmed UA-sse üle (kui oled seni kasutanud GA-d) või luua uus jälgimiskood (juhul kui sa seni GA-d kasutanud ei ole).

Andmete ülekandmisele kuluv aeg sõltub paljuski olemasolevatest seadistustest: mida jälgitakse, kogutakse, analüüsitakse, millised eesmärgid on määratletud  jne. Kuigi kaks aastat üleminekuni tundub pikk aeg, peaks küsimusega kohe tegelema hakkama, sest UA võimalused ja aruanded muutuvad kiiresti uuteks analüüsistandarditeks.

Mida järgmiseks teha?

Kui oled praegu GA kasutaja, siis võiksid kõigepealt läbi mõelda, millistest andmetest ja analüüsist sa seni puudust oled tundnud. Kui sul endal on pilt selge, millega sinu UA hakkama peaks saama, siis soovitame rääkida spetsialistiga, kes oskab öelda, kuidas andmete ülekandmine ning uute seadete ja mõõdikute loomine võiks käia. Võiksid arvestada, et see ei ole lihtne töö, mis veerand tunniga tehtud saab, sellepärast varu aega ja arvesta, et tõenäoliselt vajad abi.

UA-le üleminekul pole vaja karta, et senikogutud andmed või harjumuspärased tööriistad ära kaovad. Kõik jääb alles, aga juurde tulevad uued võimalused. GA andmed võivad kaotsi minna juhul, kui sa ei lähe uuele platvormile üle 2 aasta jooksul, ning et mitte sellega riskida, on targem juba täna ära teha see muudatus, mis ükskord niikuinii ette tuleb võtta.

Kokkuvõte

Google’i uus tööriist Universal Analytics on kohal, pakkumaks andmete kogumises ja analüüsimises täiesti uut taset. Soovitame spetsialistiga nõu pidada, millal ja kuidas oleks kõige otstarbekam uuele süsteemile üle minna.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.