Turundus

Turundus

01. november 2013, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

Turundus muutub digitaalseks

Turundus mängib iga ettevõtte toimimise juures olulist osa. Turunduse eesmärk on kokku viia Sinu poolt pakutavad tooted/teenused potentsiaalsete ostjatega.  

 Turunds-1

Turundus jaotub laias laastus kaheks digitaalne turundus ja traditsiooniline turundus:

Digitaalne turundus

 Traditsiooniline turundus

  • Turundus-2Raadio
  • Televisioon
  • Välireklaamid
  • Ajalehed
  • Ajakirjad
  • Kataloogid
  • Brošüürid
  • Otsepost

Turunduse trendid

Traditsiooniline turundus on langustrendis, mõned vormid sellest on juba täielikult asendunud uue meediaga. Otsepostitused on kalli hinna tõttu pigem suurfirmade mängumaa ja asendunud e-maili turundusega. Sama on televisiooniga, TV reklaamid on kallid ning tulemusi on väga raske hinnata. Ajalehed on muutumas üha enam interneti-keskseteks ning digitaalse reklaami mahud on jõudsalt suurenemas. 2012 aastal investeeriti 16,6% meediareklaami käibest internetti, olles seega kõige kiiremini kasvav reklaamikanal 7% kasvuga. Samal ajal on ülejäänud meediakanalid minimaalse kasvuga või negatiivses trendis.

Digitaalse turunduse eelised

Digitaalsel turundusel on palju eeliseid traditsioonilise turunduse ees, tänu millele on ta tõusnud tähtsaimaks turunduskanaliks.  USA-s ja UK-s on digitaalne turundus juba käibemahult TOP1 positsioonil, Eestis hetkel veel 3 kohal.

1. Väiksemad kulud – Digitaalne turundus on kuluefektiivsem, paindlikum ja pakub paremaid võimalusi eelarvekontrolliks. Näiteks PPC on lihtne viis raha säästmiseks ja kulude jälgimiseks

2. Mõõdetavus – Digitaalne turundus on lihtsalt mõõdetav tänu analüütika tööriistadele nagu Google Analytics. Traditsioonilise turunduse puhul on tegemist pigem oletuste ja hinnanguliste arvudega.

3. Reaalajas jälgitavad tulemused – Analüütika abil on võimalik hinnata strateegia efektiivsust ning puuduste korral teha kiireid muudatusi. Kui ärikataloogi uuendatakse kord aastas, siis kodulehte on võimalik uuendada iga minut.

4. Demograafiline segmenteerimine – Võrreldes traditsioonilise turundusega, on internetis sihtgrupi määratlemine oluliselt täpsem. Nt Facebook suudab suunata reklaame täpselt valitud sihtgrupile ja näidata, kui paljude klientideni reklaam jõudis.

5. Pikaajaline mõju – Traditsioonilise turunduse kampaania eluiga on keskmiselt 1-4 nädalat. Digitaalse turunduse puhul on see pidev protsess mis toob ühtlaseid tulemusi.

Kas turundus sobib igale ettevõttele?

Turundus sobib ettevõtetele, kes soovivad kasvada, laieneda, uusi turge vallutada, rohkem müüa, brändi väärtust tõsta jne. Enamus ettevõtetele on turundus väga oluline jõudmaks soovitud sihtgrupini. Analüüside ja statistika abil on võimalik leida õige turunduskanal just Sinu ettevõttele.

Internetiturunduse agentuurina mõistame kui kiiresti turundusmaastik muutub. Seetõttu otsime alati uusi tehnoloogiaid ning turundusstrateegiaid, et pidada sammu interneti dünaamilise ja põneva iseloomuga. WSI eesmärk on lihtsustada internetti.

Jäta turundus meie hooleks, et saaksid keskenduda oma põhitegevusele.

Saada e-mail info@wsionline.ee ⎪ Helista 6 888 098

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.