Suurenda e-poe müüki – kasutajasõbralik ostukorv

Suurenda e-poe müüki – kasutajasõbralik ostukorv

Suurenda e-poe müüki – kasutajasõbralik ostukorv

03. detsember 2012, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Kodulehed

e-poodPaljude e-poodide mure on lõpuni viimata müük. Külastajad panevad asjad ostukorvi, kuid mingil põhjusel jääb ost siiski sooritamata. Põhjuseid selleks on mitmeid. Buysight andmetel jätab 46% ostlejatest ostu sooritamata kõrgete transpordikulude tõttu, 27% soovib leida sooduskupongi ja 21% muretseb privaatsustingimuste pärast. Selleks, et vähendada pooleli jäetud tellimuste hulka saab e-pood parandada oma ostukorvi süsteemi, pakkudes kliendile kasutajasõbralikku ostukogemust.

Ostukorv

Ostukorvi eesmärk on näha korvi lisatud tooteid ja soovitavalt sel neid korrigeerida.

Ostukorv nähtavale

Ostukorvi nähtavale toomine igal vahelehel võimaldab kliendil tellimise juurde asuda ilma, et peaks ostukorvi kuskilt taga otsima. Ostukorvi kuvamine tuletab meelde, kui palju tooteid on korvis ja/või mis on ostusumma. Peale „vaata ostukorvi“ võimaluse võiks olla ka „vormista tellimus“ variant, mis suunab külastaja kohe ostu sooritama. Samuti võib ostukorvi juures kuvada linki ostutingimuste või transpordiinfo kohta. Nt MyLook veebipoes kuvatakse ostukorvi juures, millal toode kohale jõuab.

ostukorvostukorv e-poes

Arvesta ka sellega, et külastajad on harjunud ostukorvi kindlast kohast otsima. Kust otsid Sina ostukorvi? Ülevalt paremast nurgast? Selline harjumus on üldlevinud ja kasutajamugavuse seisukohast ei ole see koht kus erineda.

Ostukorvi sisu

Sageli soovivad kliendid juba ostukorvi lisatud esemeid muuta. Kas siis värvi, suurust, kogust või üldse toodet eemaldada. Võimalda toote muutmist ostukorvis, et klient ei peaks tagasi toote lehele minema, et sealt soovitud kriteeriumid valida. Selline edasi-tagasi solgutamine on tüütu ja suurendab ostu pooleli jätmise riski.

Reklaamid ja soovitused

Eemalda suured bännerid jm reklaamid, kuna ostukorv ei ole enam koht reklaamimiseks. Küll aga sobivad siia juurde näiteks soovitused:

e-pood reklaam

Üldine ostukorvi reegel on: mida vähem segavaid tegureid, seda parem.

Tellimuse vormistamine

Ostukorvist järgmine samm on tellimuse vormistamine. Ka siin kehtib less is more printsiip.

Registreerimine

Kõige sagedasem põhjus ostu pooleli jätmiseks on kohustuslik registreerimine. Nagu tavalises poes ei ole kohustuslik liituda püsikliendiprogrammiga ei soovi ka internetiostlejad Sinu e-poega end pikemalt siduda kui neil selleks mõjuvat põhjust ei ole. Paljud külastajad on Su e-poes esimest ja võib-olla viimast korda. Esimesel ostul kohe registreerimist nõuda tähendab sageli peale surutud suhet, mis tekitab negatiivse emotsiooni. Ja mis kõige hullem, registreerimisankeedid võtavad aega ja üldiselt küsitakse väga jaburalt palju infot. Samuti kipub parool ununema ja kui ei tea ka registreerimisel kasutatud e-maili on võimatu kontole ligi pääseda. Jared M. Pool on kirjutanud, kuidas registreerimisnupu eemaldamine tõstis firma sissetulekut 300 miljonit dollarit aastas. Kui see ei ole piisavalt veenev argument, siis on kohustuslik registreerimine Sinu rida.

Hoopis kavalam on soovitada registreerimist peale ostu sooritamist, et salvestada kliendi informatsioon tuleviku tarbeks. Selliselt on registreerimine lihtne kuna klient ei pea mitu korda sama infot sisestama. Samuti anna selge põhjus, miks tal Su e-poes kontot on vaja, nt registreerunud kasutaja saab 5% soodustust igalt ostult.

Tellimisankeet

Peaaegu sama halb kui kohustuslik registreerumine on üllatused ostu vormistamisel. Pole midagi ebameeldivamat kui ostu kinnitamisel avastada, et käibemaks ei olnud esialgse toote hinda arvestatud või transpordikulu on üüratult suur. Selline ootamatu hinnatõus jätab kliendile petetud tunde ja ta lahkub ostu sooritamata. Seega too kõik võimalikud kulud ära juba ostukorvis.

Teine asi on teha tellimisankeet võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks. Mõned soovitavad kogu info ühel lehel ära küsida, teised eelistavad mitmeastmelist ankeeti. Mõlemal juhul on oluline teostus ja kasutajamugavus. Näiteks mitmeastmelise ankeedi puhul too välja vajalikud sammud:

e-poe ostukorv

Tellimuse vormistamisel küsi vaid neid andmeid, mida tellimuse esitamiseks tõesti vaja on. Näiteks SmartPostiga kohaletoimetamisel on tarvis teada nime, mobiili numbrit ja pakiautomaadi asukohta. Rohkete väljade kasutamine ajab segadusse ja tõenäosus, et ost jäetakse pooleli on suurem.

Salvesta ostukorvi sisu

Juhul kui külastajal jääb ost katki tasub ostukorv meeles pidada, et jätkata ostu ka peale lehelt lahkumist. Põhjus, miks ost pooleli jäi, võis olla katkendlik internetiühendus või mõni muu ootamatu juhus. Kui ostukorvi ei ole meelde jäetud peab külastaja otsast pihta hakkama, mis tähendab väga suurt tõenäosust, et see ost jääb tegemata.

Kokkuvõte

Hästi läbimõeldud ostukorv aitab oluliselt vähendada ostu lõppfaasis kaotatud klientide hulka. Muuda tellimuse vormistamine lihtsaks ja kiireks, selliselt ei kuluta sa kliendi aega ja vähendad segavaid tegureid, mistõttu ost võib pooleli jääda. Aseta end kliendi olukorda ja mõtle, kuidas Sina soovid e-poes ostelda.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.