Sotsiaalmeedia turundus – seda on lihtne teha, aga…

Sotsiaalmeedia turundus – seda on lihtne teha, aga…

Sotsiaalmeedia turundus – seda on lihtne teha, aga…

11. mai 2016, Egert Tüll, Sotsiaalmeedia

Keskmine inimene veedab märkimisväärse osa oma päevadest sotsiaalmeedia keskkondades. Olgu selleks siis Facebook, Google Plus, Twitter, LinkedIn, Instagram või midagi muud. Päeva jooksul tarbitava info kogus on suur ja eks igaüks leiab ise endale selleks kõige sobivama sotsiaalmeedia kanali. Kui soovid sotsiaalmeedias edukas olla, on väga oluline oma kliendi eelistustega kursis olla ja valida just need sotsiaalmeedia platvormid, kus on sinu sihtgrupp.

Sotsiaalmeedia turundus

Hoolimata sellest, et on teada, millistest keskkondades inimesed põhiliselt viibivad, pole paljud ettevõtted veel Facebookis esindatud või isegi kui on, siis ei tea nad päris täpselt, mida ja kuidas teha. Palju kasutamata potentsiaali. Tänases blogipostituses toon näiteid, kuidas oleme sotsiaalmeedia turundusega viimase poole aastaga märkimisväärselt ettevõtete fännibaasi suurendanud, kasvatanud kodulehe külastusi ja päringute arvu.

Mida ja kuidas postitada?

Enne veel kui läheme näidete juurde, on oluline aru saada, mida ja kuidas sotsiaalmeedia kanalites postitada. Siin on olulisemad põhimõtted ja märksõnad:

  • Postituste tüübid võiks jaguneda 4-1-1 põhimõttel (4 üldise infoga, 1 brändiga seotud ja 1 müügile suunatud postitus)
  • Jaga enda (nt blogipostitusi) ja ka teiste sisu (nt valdkonna uudised)
  • Jaga kasulikku ja huvitavat informatsiooni
  • Hari oma tulevasi ja olemasolevaid kliente
  • Jäta endast mulje kui valdkonna eksperdist
  • Anna midagi tasuta
  • Kahepoolne suhtlus

Kui ettevõte haldab ise sotsiaalmeedia kontosid

Sotsiaalmeedia kontode haldamine

Millised on tavapärased plussid ja miinused, kui sotsiaalmeedia turundus on ettevõtte enda kanda?

Tõsi on, et postituste tegemisega saab igaüks hakkama. Aeg-ajalt leitakse ka aeg, millal vajaliku informatsiooni jagada. Teada on fakt, et Facebooki orgaaniline postituse reach ei ole suur, st et sinu jagatud postitused ei jõua enamiku fännide seinale. Aktiivsemad fännid ehk näevad sinu informatsiooni, kuid suur osa fännidest seda siiski ei näe. Kindlasti osa ettevõtteid on proovinud või teevad ise ka postituste reklaame (boost post). Asjad tehakse kuidagi ära, aga kas tulemused on ikka ootuspärased?

Plussid:

  • See on lihtne
  • Säästad raha
  • Oskad teha ka boost post’i

Miinused:

  • Ei ole aega
  • Puudulikud teadmised
  • Ei tea, millist infot jagata
  • Ei oska boost post’i õigesti eha
  • Ei oska reklaame analüüsida

Kui sotsiaalmeedia turundus on digiagentuuri ülesanne

Kuna sotsiaalmeedia on lahutamatu osa meie argipäevast, siis on iga professionaalne digiagentuur suuteline haldama ettevõte sotsiaalmeedia kontosid. Olles igapäevaselt valdkonnaga seotud, teame täpselt, kuidas ja mida teha. Lisaks on digiagentuuril üldjuhul selleks ka oluliselt rohkem aega kui ettevõtte juhil või teistel, kellele see ülesanne on antud.

Plussid:

  • Põhjalikud teadmised
  • Säästad aega
  • Saad kvaliteetse tulemuse

Miinusena võib välja tuua lisakulu (tasu agentuurile), kuid tööaja kuluga pead arvestama ka juhul, kui ise kontosid haldad.

Näited: sotsiaalmeedia manageerimine läks üle digiagentuurile (enne ja pärast)

Firma A

Põhilised näitajad ajast, millal manageeriti kontot ise versus 5 kuud pärast seda, kui WSI oli kontosid haldama hakanud.

Ettevõte tegi ise sotsiaalmeedia turundust

  • Facebooki fännide arv – 1183
  • Külastusi kodulehele läbi Facebooki – 35 (viie kuu keskmine)
  • Päringute arv läbi Facebooki – 2 (viie kuu keskmine)

5 kuud pärast seda, kui WSI sotsiaalmeedia kontosid haldama hakkas

  • Facebooki fännide arv – 2201, kasv 86%
  • Külastusi kodulehele läbi Facebooki – 682 (viie kuu keskmine), kasv 1850%
  • Päringute arv läbi Facebooki – 4 (viie kuu keskmine), kasv 100%
Firma A

Fännide arvu suurenemine

Firma B

Põhilised näitajad ajast, millal manageeriti kontot ettevõttes versus 3 kuud pärast seda, kui WSI oli sotsiaalmeedia turunduse enda kanda võtnud.

Ettevõte tegi ise sotsiaalmeedia turundust

  • Facebooki fännide arv – 83
  • Külastusi kodulehele läbi Facebooki – 355 (3 kuud kokku)
  • Päringute arv läbi Facebooki – 3 (3 kuud kokku)

3 kuud pärast seda, kui WSI sotsiaalmeedia kontosid manageerima hakkas

  • Facebooki fännide arv – 233, kasv 180%
  • Külastusi kodulehele läbi Facebooki – 2179 (3 kuud kokku), kasv 513%
  • Päringute arv läbi Facebooki – 6 (3 kuud kokku), kasv 100%

 

Firma B

Facebookist tulevate kodulehe külastuste suurenemine

Mõlema näite puhul näeme eriti suurt kasvu Facebooki kaudu tulevates kodulehe külastustes. See on väga oluline, sest kliente kodulehele tuues saame neid suunata järgmisi tegevusi tegema, samuti tõstab suurem külastajate arv lehe autoriteetsust otsingumootorite silmis.

Kokkuvõte

Sotsiaalmeedia turundus võib tunduda lihtne tegevus ja ongi. Kui sa tead, mida ja kuidas postitada, ning sul on selleks piisavalt aega, siis alusta kohe! Kui aga teadmistest ja ajast jääb puudu, soovitan selle kas osaliselt või täielikult digiagentuuri ülesandeks jätta. Nii on sul rohkem aega oma igapäevastele tegemistele pühenduda.

Soovid abi või nõustamist oma sotsiaalmeedia kontode haldamiseks?

Võta ühendust

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.