Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 1.osa

Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 1.osa

Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 1.osa

13. jaanuar 2011, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

sotsiaalvõrgustikudSotsiaalmeedia turundus – võimalus Sinu ettevõttele

Sotsiaalmeedia on saanud meie lahutamatuks osaks suhtluses sõprade ja tuttavatega kui ka ettevõtte turunduses. Üha enam ettevõtteid kasutab sotsiaalmeedikanaleid oma toodete ja teenuste turunduseesmärkide täitmiseks. Räägime sellest lähemalt.

Sotsiaalmeedia enim levinud esmased küsimused

  • Mis kasu ma saan kasutades Sotsiaalmeedia võimalusi?
  • Kuidas panna tööle Sotsiaalmeedia oma ettevõtte jaoks?
  • Milliseid Sotsiaalmeedia kanaleid kasutada?

Mis kasu ma saan kasutades Sotsiaalmeedia võimalusi?

Tihti tundub, et Sotsiaalmeedia on midagi, mida peab kasutama, et konkurentidega edukalt võistelda. Ei osata aga läbi mõelda põhjused ja tegevused seoses selle uudse turunduskanaliga. Eesmärgid, sihtgrupp, tegevused, kampaaniad jne – kõik need tuleb läbi mõelda.

Mõned näited Sotsiaalmeedia turunduse eesmärkidest:

  • Uudiste jagamine. Päeva kohased uudised. Sotsiaalmeedia kanalid on hakanud asendama e-maili teel saadetavaid uudiskirju. Paljud inimesed ei viitsi lugeda e-mailile saadetavaid Uudiskirju, pigem nad loevad neid mõnest Sotsiaalmeedia kanalist.
  • Kampaaniate korraldamine ja tutvustamine. Sotsiaalmeedia hea koht aegaajalt korraldada või toetada hetkel toimuvaid firma kampaaniaid. Kindlasti ei tohi kampaaniate sagedusega ülepingutada. Kas teile endile meeldiks kui loeksite ühe kasutaja poolt järjest 10 samasugust postitust stiilis: „Meil toode või teenus see nädal ainult 10 Euri“. Sama kampaaniat võiks tutvustada erinevatel aegadel ja erinevate sõnumitega ning hiljem analüüsida mis ajal ja milline kampaania oli effektivsem ja tulemuslikum.
  • Promomängude korraldamine. Enim levinud fännide saamise viis on teada tuntud Meeldib(like)/Jaga(share) kampaaniad. Edukaimad kohalikud kampaaniad on toonud ettevõtetele päevas ligi 6 000 fänni. Aeg on aga näidanud, et selles stiilis kampaaniate aeg hakkab varsti läbi saama, vaja mõelda välja midagi uut!  Kui tavaliselt on nii et 5000 fänni seast võidab paar inimest, siis WSI korraldas kampaania Aita Alustada Elu, koostöös Pelgulinna Sünnitusmajaga, kus tegelikult võitsid kõik, kes panid Meeldib/Like. Võitsid emotsionaalse teadmise, et nad tegid midagi head. Lähemalt loe Siit!  
  • Info jagamine. Jaga infot oma teenuste/toodete kohta ning jälgi mida rohkem Jagatakse/Shearitake ja mis tekitavad rohkem arutelusid. Siis saad parema ülevaate, mida järgmine kord muuta/täeindada.
  • Kodulehe promo. Sotsiaalmeedia üks peamisi eesmärke on suunata inimesi antud keskkondadest sinu ettevõtte kodulehele, kus toimub tegelik kliendikontakti loomine (müük). Sotiaalmeedia ei ole kindlasti kanal kus müüa, koduleht seda kindlasti võiks olla. Seega peaks olema piisavalt linke kodulehele. Kampaaniaid korraldades peaks jälgima, et link viiks konkreetse kampaaniaga seotud vahelehele mitte avalehele. Kui inimesele meeldib kampaania ja tahaks sooritada ostu ja satub avalehele või valele vahelehele, siis oled tõenäoliselt oma potentsiaalse kliendi kaotanud.
  • Tagasiside saamine. Hea võimalus jälgida, mida üks või teine praegune või tulevane klient arvab teie poolt pakuavate teenuste, toodete kvaliteedi ja hindade kohta. Vaata mida kliendid sinu tootest/teenusest räägivad. Korralda tagasiside küsitlusi, võid ka vastajate vahel kommiks väikse auhinna välja loosida.
  • Uuring klientide vajaduste kohta.  Hea võimalus selgitamaks, millest teie praegused kliendid ja potentsiaalsed tulevased kliendid puudust tunnevad. Mida peaks arendama. Korralda väike küsitlus. Küsi otse: mis neid huvitab, mis mitte, mis on hästi/halvasti jne
  • Piltide ja videote levitamine.  Pole saladus, et head pildid ja videod aitavad tulevasel potentsiaalsel kliendil kergemini oma otsuseid langetada. Pilte ja videosid võib lasta ka oma fännidel jagada. Selle paremaks levikuks peaks taas neile mingi nn küpsise andma väikse auhinna näol.

Kuidas panna Sotsiaalmeedia Turundus oma ettevõtte jaoks tööle?

Esmalt tuleks luua oma ettevõttele kontod enimlevinud Sotsiaalmeedia kanalites, mis on populaarsed sinu ettevõtte sihtriikides. Eestis ja euroopas on enim levinud kohad Facebook, Twitter  ja Youtube ning mingil määral ka Orkut.

USAs on näiteks 5 suurimat Sotsiaalmeedia kanalit  Facebook, Youtube, MySpace, Twitter, Tagged. Tee uuring ka oma sihtriikide Sotsiaalmeedia kasutuse kohta.

Milliseid Sotsiaalmeedia kanaleid kasutada oma ettevõtte jaoks?

Milliseid Sotsiaalmeedia kanaleid siis valida. Eestis levinumad Sotsiaalmeedia kanalid:

FACEBOOK

Suurim ja kiireimini levinud Sotsiaalmeedia kanal. Ülemaailmselt 550 miljonit kasutajat. Eestis üle 300 000 kasutaja. Keskmine inimene kasutab Facebooki 55 minutit päevas. Facebooki võimalused:

o   Fännilehed reklaamimaks oma teenuseid tooteid
o   Korraldada erinevaid kampaaniaid
o   Korraldada erinevaid mänge
o   Suunata oma reklaam kindlale sihtgrupile, segmenteerides neid

  • Vanuse
  • Asukoha
  • Huvide
  • Äride
  • Soo järgi.

o   Kodulehe promo
o   Piltide ja videote levitamine promomaks oma teenuseid ja tooteid
o   Arutelude ja uuringue korraldamine
o   Kujunduslikud elemendid. Võimalus paigutada oma logod avatariks
o   Võimalus siduda teiste Sotsiaalmeedia kanalitega näiteks Twitter ja YouTube

Hiljem võimalik analüüsida kampaaniate edukust: palju inimesi nägi kampaaniat, palju sellele reageeris, mitu kontakti said, mitu müüki jne.

YOUTUBE

Suuruselt teine otsingumootor maailmas. YouTube võimalused:
o   Videosid võimalus embeda kodulehele
o   Full HD videote lisamine
o   Siduda teiste Sotsiaalmeedia kanalitega näiteks Facebook, Twitter ja Orkut
o   Analüüsida videote vaadatavust ja vaadatavuse intensiivsust
o   Lisada reklaame, subtiitreid, selgitavaid tekste.
o   Optimeerida videosid, et need Google otsingumootoris paremini välja tuleksid.
o   Jälgida ise teisi kasutajaid ja lasta teistel jälgida sinu kanalit
o   Isikupärane kujundus. Klientidele meeldib äratundmisrõõm. Kui YouTube kanali taust on sarnane kodulehe omaga, tunneb ennast klient palju kodusemalt.

TWITTER

Mikroblogi, kus võimalus levitada lühisõnumeid oma jälgijatele. Twitteri võimalused:
o   Strateegia loomine
o   Sõnumite/Uudiste jagamine
o   Jälgijad
o   Kampaaniate korraldamine
o   Kujundus vastavalt vajadusele. Klientdele meeldib kui taust oleks sarnane kodulehe kujundusega
o   Analüüs - palju tuleb inimesi sinu kodulehele Twitterist, palju on re-tweete, palju jälgijaid jne
o   Sidumine teiste Sotsiaalmeedia kanalitega, Facebook  ja YouTube.

Kokkuvõtteks

Esimese asjana Sotsiaalmeediaga alustamiselt tuleb selgeks teha oma ettevõtte eesmärgid ja sihtgrupp. Võibolla Sotsiaalmeedia ei pruugigi olla turunduskanal Sinu ettevõttele (eriti kui tegeled näiteks B2B äriga). Kui aga leiad Sotsiaalmeedia oma ettevõttele sobivat, siis vali välja sihtriigis populaarsemad kanalid ja tee algust!

Kui Sul küsimusi sotsiaalmeedia kohta, siis võta meiega ühendust info@wsionline.ee või täida päringuvorm!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.