Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 2.osa

Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 2.osa

Sotsiaalmeedia – enim levinud küsimused 2.osa

24. jaanuar 2011, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

Millest kirjutada Sotsiaalmeedia kanalites?

sotsiaalvõrgustikudKui Sotsiaalmeedia konto on loodud, peab hakkama sinna ka sisu genereerima. See on koht, kus paljud ettevõtted tõmbavad juba varakult endale vee peale – põhjus lihtne: hakatakse kohe oma toodet müüma. Sotsiaalmeedia turundamine ei ole müügipromo! See on suhtlus, kontaktid, valdkonna eksperdi maine loomine, brändi positivne kuvand, huvi tekitamine oma toote/teenuse vastu jne.

Potentsiaalsed kliendid ei pruugi soovida kohe teie toodet/teenust osta. Võibolla soovivad nad enne teada mida üldse pakute ja kui kvaliteetne on teie teenus/toode. Väärtusliku info jagamine oma praegustele ja tulevastele klientidele on väga oluline.

Samuti võib levitada ja kajastada päevakohaseid teemasid ja uudiseid: seda nii piltide, videote kui ka artiklite näol.

Kuidas tekitada huvi Sotsiaalmeedia kaudu potentsiaalsetes klientides?

Enim levinud viis on kampaaniate ja mängude korraldamine Sotsiaalmeedia kanalites. Samas tuleks uurida ka iga Sotsiaalmeedia keskkonna seadusi: mis kampaaniad on lubatud ja mis mitte. Nende kampaaniate ja mängude eesmärk on võimalikult kiiresti saada oma fännilehele palju huvilisi ehk tulevasi potentsialseid kliente.

Teine moodus huvi tekitamiseks on kvaliteetse info jagamine, on selleks siis oma teenuste või toodete tutvustus või siis päevakohased uudised või teemad. Oluline on see, et inimesel ei hakkaks igav ja ta tahaks tulla teinekordki Sinu fännilehele tagasi. Mõelge korra ise milliste ettevõtete Sotisaalmeedia kanaleid jälgite ja miks seda teete? Tõenäolisel pakuvad need teile väärtuslikku informatsiooni.

Kuidas saada inimesi ennast jälgima Sotsiaalmeedia keskkondades?

Esimene suur küsimus iga turundaja peas on “Kuidas saada esimesi fänne ja jälgijaid oma Sotsiaalmeedia kanalisse?”. Alustada võiks elementaarsest: kutsuda lehega liituma oma tuttavad, sõbrad ja miks mitte ka partnerid. Samas oleks hea veenda ka neid sinu ettevõtte infot levitama. Tõenäoliselt on nad nõus seda tegema, kui oma sotsiaalmeedia kanalis väärtuslikku infot külastajatele pakud.

Twitter

Twitter kui mikroblogi on hea koht kiirete teatede edastamiseks oma jälgijatele. Oluline on toota kvaliteetset ja huvitavat sisu, et inimestel oleks põhjust sind jälgida. Hakka ka ise jälgima inimesi kes sind huvitavad või sinu valdkonnas tegutsevad, tihti jälgivad nad sind siis ka vastu.

Spämm Twitteris. Tasub siiski hoolikalt vaadata keda jälgida või mitte. Nagu meilinduses on ka Twitteris oht spämmimiseks, nimelt hakkavad teid jälgima kahtlaseväärtusega ettevõtted või inimesed. Neile saab teha vahet lihtsalt, kui inimene ise jälgib 10 000 inimest ja teda jälgib ainult 100 või vähemgi veel, ehk siis tunduvalt vähem, on tõenäoliselt tegu lihtsa spämmiga – ettevõtte/inimesega, kes kasutab antud kanalit ainult oma reklaamteadete edastamiseks ja kvaliteetset sisu ei tooda. Kui te teda hakkate jälgima, siis tõenäoliselt hakkab ta ka sinu tuttavaid jälgima ja see ei ole hea.

Ise võiks alustada aga konkurentide jälitajate jälgimisega ja miks mitte ka konkurendi jälitavate jälgimisega. Sellega saavutate kindlasti natuke tähelepanu ja kes teab ehk saate ka mõne uue kliendi üle lüüa konkurendilt.

Kolmas viis kuidas saada jälgijaid on kvaliteetse sisu kirjutamine, kui teie sisu jagatakse edasi ehk ReTweeditakse ja see pakub kellegil kolmandale, neljandale inimesele huvi, hakkab ka tema Sind jälgima.

YouTube

YouTube on hea Sotsiaalmeedia kanal. kus reklaamida oma tooteid ja teenuseid läbi videote. Samas on selles Sotsiaalmeedia kanalis keerukam saada jälgijaid, lihtsaim viis on seda teha läbi oma kodulehe. Ehk lisades oma kodulehele ja teistese Sotsiaalmeedia kanalitesse viiteid teie YouTube kanali kohta. Mida suuremale sihtgrupile on sinu videod suunatud, seda suurem võimalus on saada Subscribereid (jälgijad oma YouTube kanalile). Lihtsalt oma toodetest/teenustest videote tegemine ei pruugi olla piisav edukaks videoks, tasub mõelda ja teha mõni lõbusam video. Seda jagatakse ka sõpradega tunduvalt suurema tõenäosusega. Vaata TOP vaadatud reklaamvideod YouTubes 2010

Facebook

Facebookis on lihtaim viis korraldada Meeldib/Jaga kampaaniaid. Samas ei tohiks olla esimene asi mida oma kontol teete. Hea mõte oleks sinna ennem sisu genereerida, et inimene mitte ei paneks seda Meeldib ja Jaga selleks et midagi saada, vaid et tal tekiks ka huvi sinu lehele tulla kunagi tagasi lugema värskemat sisu. Samas tuleb tunnistada, et antud kampaaniate nn hiilgeaeg on läbi ja edukaks fännide kogumiseks/hoidmiseks, tuleb korraldada põnevamaid kampaaniaid. Mõni pildivõistlus näiteks. Oletame, et tegelete suuskade müümisega ja teete kampaania, et esimesed 5 inimest kes oma suuskade pildi ülessa laevad osalevad võistluses – pilt, mis kogub kõige rohkem hääli (Meeldib) teatud ajaperioodil, saab omale uued suusad. See kindlasti tekitab kõmu ja panem osalevaid inimesi ise sinu Facebooki lehte promoma.

Keda ise peaks jälgima Sotsiaalmeedia kanalites?

Kui sa oled saanud oma firmale juba piisava arvu jälgijaid Twitteris, Facebookis on sul ka arvestatav hulk  fänne ning YouTube kanali vaadatavusega oled ka rahul, siis kuidas edasi? Keda peaks veel jälgima?

Twitteris nagu eelpool mainitud võiks jälgida ettevõtteid ja inimesi, kes sind jälgivad. Samas peaks olema ettevaatlik keda jälgid, vaevalt sa jätad eriti usaldusliku mulje kui jälgid mõnda kahtlaseväärtusega suhtlus või tutvusportaali. Alati on kasulik jälgida inimesi, ettevõtteid, organistatsioone kellel on palju jälgijaid. Sest kui nemad hakkavad ka teid jälgima ja te jagate huvitavat ja kasulikku infot, siis on suur võimalus, et seda jagatakse ka teistega.

Facebook. Kindlasti tuleks jälgida oma koostööpartnereid, samuti ühendusi mis iseloomustaks sinu ettevõtet või sind kui ettevõtte juhti. Väga hea ülevaate saab Sinu tulevane potentsiaalne koostööpartner sellest, kui näeb mis restorani sa eelistad või millises spordisaalis sa käid. Samas teed ka teene teistele koostööpartneritele promodes neid ja tekib nn „käsi-peseb-kätt“ olukord.

YouTubes tuleks ise jälgida samuti oma koostööpartnereid ja kliente. Rahvusvalelised sama valdkonna kanalid on kindlasti abiks oma YouTube kanali väärtuse tõstmisel.

Kui vajad konsultatisooni oma sotsiaalmeedia strateegia loomisel/ümberkujundamisel, võta meiega ühendust info@wsionline.ee või täida päringuvorm

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.