Sisuturundus – inimestele, mitte robotitele

Sisuturundus – inimestele, mitte robotitele

Sisuturundus – inimestele, mitte robotitele

29. november 2012, Maarja Laide, Kodulehed, SEO, Strateegia

sisuturundusSisu on muutumas üha olulisemaks teguriks ostuotsuste tegemisel. Inimesed otsivad toodete ja teenuste kohta informatsiooni selle asemel, et lasevad endale pidevalt midagi müüa. Motiveeritud ostja on haritud ja teadlik eelistest, mis ostuga kaasnevad. Selleks, et klienti harida on oluline pakkuda väärtuslikku sisu, mis kinnitaks, et klient on õiges kohas.

Sisuturunduse kontseptsioon

Sisuturundus ei tähenda vaid tekstide kirjutamist, kuna tekstist üksinda ei ole kasu, kui seda ei toeta turundustegevus. Lihtsalt öeldes, ka suurepärane sisu võib internetiavarustes märkamatuks jääda, kui selle esile tulemiseks õigeid nippe ei kasutata.

Sisu

Sisuturunduse kõige suurem ja olulisem osa on sisu kirjutamine. Sisu ei tähenda ainult blogi pidamist, vaid sisu hõlmab kõike, mida sa kirjutad. Kodulehe tekstid, sotsiaalmeedia postitused, turunduskampaaniad – kõik on osa sisuturundusest, mis töötab ühise eesmärgi nimel.

Mis on eesmärk?

eesmärkHarida külastajaid piisavalt palju, et nad teaksid, miks Sinu tooted/teenused neile vajalikud on. Inimesed on ammu tüdinenud pidevast müümisest ja „me oleme parimad – osta meilt“ suhtumisest. Võib-olla sa oledki parim, aga palun tõesta seda.

Selleks ongi sisu. Sisuloome abil saab hajutada kliendi kahtlused ja tekitada mugava keskkonna, kus sa mõistad kliendi probleemi ja annad talle lahenduse. Inimesed ei taha, et neile müüakse ja midagi peale surutakse. Nad tahavad õppida piisavalt palju, et veenduda Sinu kompetentsis ja selles, et neil on seda tõeliselt vaja. Mis ei tähenda lõputuid ridu sellest, kuidas Sina oled parim, vaid lähenemist antud valdkonnale ja sellega seotud probleemide ja vajaduste lahendamist. Hajuta kahtlused, vasta küsimustele, paku lahendusi, esita väljakutseid ja inspireeri - anna külastajale põhjus Sind usaldada.

Google

Teisisõnu, ilma kasutajat harimata oled Sa samasugune teenusepakkuja, nagu Su konkurent ja lõpuks kujuneb määravaks teguriks hind, mitte teenuse sisu. Ja kõike sellepärast, et ilma veenva sisuta ei ole ta veendunud, et Sina suudad pakkuda midagi paremat kui konkurent. Brian Clark, Copyblogger’i asutaja on öelnud: „In many cases how you sell is more important than what you sell.“

Sotsiaalmeedia

Heast sisust üksida ei ole kasu, kui keegi seda ei näe. Siin on oluline roll sotsiaalmeedial. Sotsiaalsetes keskkondades jagavad inimesed pilte, postitusi ja teemasid, mis on huvitavad või mõnel muul moel äratanud nende tähelepanu. Selleks, et Sinu ettevõtte loodud sisu jagatakse peab see olema huvitav, omapärane, naljakas või mõnel muul moel esile tulema. Iga päev luuakse meeletul hulgal sisu, loogiline, et välja paistmiseks peab pingutama. Tasu selle eest on õiglane – hea sisu levib sotsiaalmeedias kulutulena ning tekitab arutelu.

Peale selle, et sotsiaalmeedia aitab jõuda laiema publikuni, mõjutab see positiivselt ka SEO’d. Otsingumootorite liidrid Google ja Bing on lisanud oma algoritmidesse sotsiaalsed tulemused, mis tähendab, et sotsiaalmeedial on üha suurem roll otsingutulemuste mõjutamisel. Loe lisaks, kuidas sotsiaalmeedia mõjutab SEO’d.

Otsing

Peale e-mailide lugemise ja sotsiaalmeedias aja veetmise on otsing üks populaarsemaid tegevusi internetis. Otsing toob suure osa kodulehe külastustest ja mis kõige parem, on nö tasuta liiklus. Lisaks on läbi otsingu tulnud külastaja väga motiveeritud. Kui külastaja juba otsis Sinu ettevõttega seotud märksõna, siis antud valdkond pakub talle huvi ja selline külastaja on palju suurema tõenäosusega valmis ka ostu sooritama.

Selleks, et sisu otsingutulemustes välja tuleks, tasub teksti loomisel mõelda ka optimeerimisele. Headingud, meta andmed, märksõnad jne. (loe lisaks, SEO – mida teha ja mida vältida?) aitavad Su sisu otsingutulemustes ettepoole. Sisu optimeerimine tekitab sageli küsimärke ja väärarusaami sisu reeglitest.

Millised on reeglid?

Mitu sõna ja tähemärki? Kui palju märksõnu? Kui palju sõnu pealkirjas? Reaalselt ei ole küsimus selles, mitu sõna on vaja kirja panna, et Google’s esimene olla vaid, milline on see info, mis külastajast kliendi teeb. Ehk sisuturunduse ja optimeerimise juures on kõige olulisem reegel, kirjutada inimestele, mitte robotitele. Nagu sisust üksinda ei ole kasu, ei ole kasu ka külastajatest ilma hea sisuta.

Kuidas kirjutada sisu?

Sisuturunduse kõige keerulisem osa on sisu loomine. Kuidas kirjutada midagi värsket, unikaalset ja huvitavat? Mis on üldse kliendi jaoks huvitav? Paljud küsimused vajavad siinkohal vastust ja kõige lihtsam on alustada sisustrateegia loomisest:

kes on su kliendid1. Õpi tundma oma kliente – Kõige lihtsam viis klientide tundma õppimiseks on kasutada märksõnaotsingut. Oleme märksõnadest palju rääkinud ning ilmselt on meie blogi järgijatel juba selge, et märksõnad on olulised tuvastamaks, millistele sõnadele tasub optimeerida. Peale selle, et märksõnaotsing aitab valida sobivaimad märksõnad, annavad need märku sellest, mis keelt Sinu kliendid räägivad. Keelekasutusel on sisu kirjutamisel oluline osa, kuna klient tahab tunda, et tekst kõnetab just teda. Ei ole mõtet rääkida keerulistes terminites , kui sihtrühm eelistab lihtsat keelekasutust.

2. Ole kursis valdkonnauudistega – Parim sisu on värske, ehk valdkonnauudistega kursis olek on kindlasti eelis. Uudistega kursis olek toob värskeid mõtteid ja aitab lihvida keelekasutust. Lisaks valdkonnauudistele tasub lugeda ka blogimise ja sisuturunduse teemadel, nt Copyblogger blogist.

3. Kirjuta ja levita – Kirjutamist õpitakse ainult läbi praktika. Olles kogunud piisavalt ideid, fakte ja taustinfot on aeg praktikaks. Pane mõtted paberile ja soovitavalt lase kellelgi üle lugeda. Teine inimene märkab alati vigu paremini. Avalda kirjutis ja veendu, et artikli juures on sotsiaalmeedia nupud, et lugejad seda plussida, tweet‘ida ja like’da saaksid. Postita kirjutis sotsiaalmeedias ja jälgi selle edu. Loe ka, kuidas turundada blogi, ja jälgi neid nippe, mida teha peale blogi kirjutamist. Kasutajad jagavad tagasisidet, mille abil saad tulevikukirjutisi paremaks lihvida. Blogi ei ole monoloog vaid suhtlus Sinu ja lugeja vahel, mis annab hea ülevaate sellest, kes Su kliendid on.

Kokkuvõte

Sisuturundus ei ole tüütu kohustus, mida Su turunduskonsultant või SEO firma on soovitanud. Sa teed seda eelkõige oma ettevõtte edu jaoks. Siin on piisavalt tõendeid, et sisuturundus töötab.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Võta meiega ühendust ja loome ka Sinu kodulehele tulemusi toova sisu.

Saada e-mail %20kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.