Sinu ettevõtte konkurentsieelis – mobiiliveeb

Sinu ettevõtte konkurentsieelis – mobiiliveeb

Sinu ettevõtte konkurentsieelis – mobiiliveeb

31. jaanuar 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Mobiiliturundus

Eellugu: WSI juhtivpartner Kristjan-Paul Raude on TLÜ-s internetiturunduse õppejõud. Üheks aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest teine. Autorid: Tom Pallok ja Kert Kruusakivi

mobiiliveebMis on mobiiliveeb?

Mobiiliveeb on mobiilsetel seadmetel nagu nutitelefonid ja tahvelarvutid kasutamiseks mõeldud koduleht, mis arvestab nende seadmete eripärasid. Mobiiliveeb on spetsiaalselt nendele seadmetele tehtud koduleht või koduleht, mida kuvatakse vastavalt seadme resolutsioonile sobivates mõõtmetes. Teisisõnu, minnes nutitelefoniga mingile kodulehele (mis on kohandatud mobiilile), avaneb seal mobiiliveeb, mida on nutitelefonis mugav lehitseda.

Kus Su mobiil on?

Mobiilsete seadmete kasutamine on tänaseks kujunenud üheks lahutamatuks osaks meie elust. Kus on Sinu mobiiltelefon, kui sa magama lähed? Usun, et voodist mitte väga kaugel. Lisaks näitavad uuringud, et telefoni kontrollitakse 150 korda päevas. Millest saab järeldada vaid ühte: inimesed on harjunud pideva info juurdevooluga ning soovivad, et  kogu maailm neile taskust kättesaadav oleks.

Kas mobiiliveebi on vaja?

Mobiilide olulisusest räägivad statistilised faktid:

  • Tänaseks kasutab 33% maailma elanikkonnast internetti.
  • 2012. aasta mai kuus tehti 10% kogu maailma internetilehitsemistest mobiilselt.
  • Aastal 2011 tehti Google’s ühe päeva jooksul 4,7 miljardit otsingut. Seejuures üks otsing seitsmest tehakse läbi mobiili ning see number kasvab üha enam mobiiliseadme kasuks.

Statistika näitab selgelt, mis suunas mobiilitrend liigub ning iga ettevõtja peaks juba täna mõtlema, kuidas seda infot enda kasuks toimima panna. Alustuseks võiks oma ettevõttele teha kodulehe, et internetis leitav olla (kuigi võiks eeldada, et igal endast lugupidaval ettevõttel on koduleht tänaseks juba olema). Tulevikuprognoosid näitavad, et mobiilses seadmes internetilehitsemine ületab 2014. aastaks interneti kasutamise tavaarvutis. Seega ei piisa enam ainuüksi kodulehe olemasolust vaid võiks teha ka mobiiliveebi. Kerge soovituse asemel on see pigem kohustus.

Millistele ettevõtetele?

Üldjuhul öeldakse, et kui sind pole veebis olemas, siis pole sind üldse olemas. Sama ütlus kohandub osaliselt ka mobiiliveebile. Ehk tavaveebi ja mobiiliveebi puudumisel jääb ettevõttel jõudmata olulise hulga potentsiaalsete klientideni. Kuna internetitrend liigub üha rohkem mobiili suunas, siis muutub mobiiliveebi olemasolu peagi sama oluliseks kui praegusel hetkel on tavaveeb.

Eriti oluline on mobiiliveeb kohalikele ettevõtetele, kuna enamus mobiiliotsingutest on lokaalse sisuga. Otsitakse lähimat pangaautomaati, restorani, ilusalongi või muud kohalikku teenust, mis asuks lähiümbruses. Mobiiliveebi olemasolu on sellisel juhul konkurentsieelis tulles paremini esile kui konkurendid, kes ei ole mobiilis leitavad.

Milline mobiiliveeb peaks olema?

Teate küll neid veebilehti, kuhu olete sattunud, mis on tehtud enne meie aega, näevad välja nagu nad oleksid Paint’is kokku klopsitud ja siis teibiga sinu arvutiekraani peale kleebitud. Jah, need samused 90′ndate alguse omad. Võrreldes selliseid veebilehti tänapäevaste lahendustega, kus navigeerimine on oluliselt lihtsam ja sisu arusaadavam, siis on mõistetav, miks kasutajad eelistavad moodsaid lahendusi.

Paralleele võib tuua ka mobiiliveebiga. Kui sul on kolme tikukarbi suurune ekraan, kus tavaline koduleht on miniatuurse suurusega, kulub seal navigeerimiseks rohkem aega ja energiat kui info ammutamiseks. Kõrvutades sellist lehte konkurendi mobiiliveebiga, kus navigeerimine on lihtne, lehte kuvatakse vastavalt ekraani mõõtmetele ja laadimiskiirus on kohandatud mobiilsele riistavarale, siis pole imestada, kui konkurent napsab Sinu kliendid endale.

Mida vältida?

Mobiiliveebi luues on oluline jälgida kasutajamugavust. Lihtsus on võti, mis teeb mobiiliveebi hõlpsasti kasutatavaks ja info kiiresti leitavaks. Kui tavaveebis esitatakse üldiselt rohkem infot ja pikemaid kirjeldusi, siis mobiiliveebi puhul hindab kasutaja kiiret infot. Seega ei ole vajadust pikkade tekstilõikude ega Wikipedia viidete järele. Mobiiliveebi tegemisel pane end kliendi olukorda. Näiteks, kui sa lähed hotelli mobiilsele lehele, siis sind huvitab tõenäoliselt asukoht, vabade tubade arv, hind ja kontaktandmed. Seejuures ei ole oluline, mis sajandil kolmas korrus ära renoveeriti või mis aastal maja ehitati. Mitte, et selline info tuleks täielikult likvideerida – ei, üldsegi mitte, lihtsalt liiguta see tahaplaanile.

6 kõige suuremat viga, mida vältida

  • Kasutaja ei tohi jõuda läbi mobiiliseadme Sinu tavaveebile, ekraanid on selle jaoks lihtsalt liiga väikesed.
  • Ära koorma külastajat liigse infoga, vastasel juhul võib oluline info varju jääda.
  • Nutitelefonid ei toeta Flash’i, seega väldi selle kasutamist.
  • Ära kasuta suuri pilte, videoid jms. mis teevad lehe aeglaseks. Laadimiskiirus määrab selle, kui kaua inimene Sinu lehel on.
  • Inimeste näpud on erineva suurusega. Liiga väikesed nupud ja lingid võivad saatuslikuks osutuda.
  • Põhiinfo peab olema hetkega nähta! Elementaarsed kontaktandmed peavad olema esilehe.

Näiteid mobiiliveebidest

Kõigil väljatoodud lehtedel on üheselt mõistetav kontseptsioon. Neid lehti on kerge kasutada, menüü ja navigeerimine on arusaadavad, puudub vajadus erinevaid detaile suurendada jne. Arvestatud on väikse ekraaniga ja kõik on tehtud kasutaja jaoks mugavaks.

sephora mobiiliveebhastings mobiiliveebreebok mobiiliveeb

 

Kokkuvõtteks

Iga ettevõtte eesmärk on jõuda võimalikult paljude inimesteni ja internet pakub selleks erinevaid võimalusi. Käesoleval hetkel liiguvad trendid mobiilse interneti suunas, mis tähendab, et enam ei piisa vaid tavaveebi olemasolust. Mobiiliveeb võib olla sinu järgmine konkurentsieelis, kui sa alustad selle loomist juba täna!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.