SEO tulevik – Mis on Adaptive SEO (ASEO)?

SEO tulevik –  Mis on Adaptive SEO (ASEO)?

SEO tulevik – Mis on Adaptive SEO (ASEO)?

14. oktoober 2013, Maarja Laide, SEO

Adaptive SEO ehk ASEO. Pildi autor: Vjeran LisjakTeatavasti muudab Google oma algoritme üle 500 korra aastas, mis tähendab, et hindamisfaktorid ei ole kunagi püsivad. Viimane uuendus on Google Hummingbird, mis on suurim muudatus aastast 2001. Uus algoritm ei ole mitte ainult olemasoleva uuendus vaid täiesti uus koodijupp, mis muudab oluliselt Google otsingu põhimõtteid. Valdkonna spetsialistidena teame me, et Google uuendustel ei ole lõppu.

Kõigi uuenduste jälgimine ja SEO strateegia kohandamine on aeganõudev ja kulukas. Pole siis ime, et Panda ja Penguin uuendused nii paljud teenusepakkujad ärevile on ajanud. Mida peavad ettevõtted tegema, et olla Google heas nimekirjas ka peale algoritmiuuendusi? Siin tuleb mängu uus kontsept – adaptive SEO ehk ASEO.

SEO on muutunud

Google on alati võidelnud nende vastu, kes püüavad pettusega oma otsingupositsioone parandada. Google on isegi loonud SEO juhised, et aidata ettevõtetel paremaid positsioone saavutada. Kahjuks on alati neid, kes ei hooli reeglitest ja valivad kergema vastupanu tee ehk black hat SEO. Aastaid tagasi ostsid ettevõtted lingifarmidelt positsioonide parandamiseks linke. Nüüdseks puhuvad uued tuuled ning ebakvaliteetsed lingid kahjustavad SEO väärtust. Kes on pidanud tegelema linkide eemaldamisega teavad, kui vaevaline ja raske ettevõtmine see on.

Just selliste pettuste pärast on Google viinud oma algoritmidesse muudatused, mis võitleks ebakvaliteetsete otsinguvastete vastu ning väärtustaks märksõnade ja linkide asemel inimesi ja lehe sisu. Selles suunas teeb Google jõulisi samme keerates kinni märksõnadega seotud andmed Google Analyticsis. Kui varasemalt näitas Analytics Google teenustesse sisse loginud kasutajate puhul märksõna vastena „not provided“, siis nüüd on see laienenud ka mitte sisse logitud päringutele. On vaieldav, kas eesmärgiks on reklaamitulu suurendamine või ausama SEO propageerimine. Kuid kindel on, et Google parimaks huviks on pakkuda kasutajatele asjakohast informatsiooni.

Peamine probleem kodulehe optimeerimisel on otsingupositsioonide seadmine kliendi vajadustest ettepoole. See on avaldanud negatiivset mõju kasutajamugavusele, kuna kodulehed on optimeeritud eelkõige otsingumootoritele, mitte kasutajatele. Kasutatud on märksõnatihedat teksti, peidetud elemente, ebanaturaalseid linke jm, mis ei paku kasutajale väärtust. Selline strateegia ei ole jätkusuutlik.

Uus suund – mis on adaptive SEO?

Adaptive SEO ametlik definitsioon on:

„Orgaanilise otsingu strateegia, mis põhineb tõestatud metoodikal ja raamistikul, mille eesmärk on tagada veebi kohandumine ja vastupidavus muutuva otsingu ja sotsiaalmeedia tingimustega.“

Adaptive SEO ei ole tavaline SEO strateegia, mille puhul veebiarendajad hoiavad hinge kinni peale iga Google muudatust, hirmus, et nende koduleht on kaotanud oma positsioonid otsingus. Tegu on pigem mõtteviisi kui tehnikaga. Uus kontseptsioon on välja arendatud WSI otsinguspetsialistide poolt ja ASEO viitab traditsioonilise otsingumootorile optimeerimise asemel kodulehe nähtavuse parandamisele veebis (web presence optimization). Eesmärk on tagada kauakestvad tulemused kasutades selleks kvaliteetset sisu ja tarbijate väärtusi.

Pikaaegsed tulemused on ASEO põhimärksõna. Liiga kaua on ettevõtted kulutanud aega ja raha SEO meetoditele, mille mõju kestab vaid järgmise algoritmiuuenduseni. Sellised meetodid ei tööta. Google on piisavalt tark eemaldamaks ebakvaliteetseid kodulehti otsingutulemustest.

Uus SEO strateegia näeb ette värske ja kvaliteetse sisu tootmist. See ei ole midagi uut alates Panda ja Pengini muudatustest. Seega, mis on muutunud adaptive SEO-ga?

Adaptive SEO ehk ASEO
  1. Adaptive SEO alustab vundamendist. Jätkusuutlik SEO eeldab tugevat vundamenti ehk kodulehe seadistamist SEO rakendamiseks. Selleks tehakse kodulehel tehniline SEO seadistamine, korrigeeritakse kodulehe struktuur jm tegurid, mille põhjal saab rakendada edukat SEO strateegiat.
  2. Tunne märksõnu ja tee konkurentsiuuring. Kuidas toimub märksõnade valimine tavalises ettevõttes? Juhid mõtlevad, milliste märksõnadega kliendid nende ettevõtet seostavad. Valivad vastavad märksõnad ja teema on unustatud. Kuidas on lood tulemuste mõõtmisega? Kas määratud märksõnad toovad ettevõttele ka reaalselt kasu ja asjakohast liiklust kodulehele? Selle mõistmiseks on vaja analüüsida kodulehele külastusi ja päringuid toonud märksõnu. Millised märksõnad toovad enim külastusi? Kas need märksõnad konverteerivad? Sa võid avastada, et esialgu valitud märksõnad on liiga üldise ega too su ettevõttele väärtust.
  3. Tee sisuturundus plaan. Adaptive SEO seisneb eelkõige kvaliteetses sisuloomes. Pildil püsimiseks on vaja pidevalt toota uut ja asjakohast sisu. Seejuures ei tähenda sisu ainult artikleid või blogi postitusi. Vii oma sisustrateegia uuele tasemele ning rakenda teisi sisu formaate – pressiteated, infograafikud, videod, audio jne. Mida rohkem väärtust sa suudad ühe teema ümber luua, seda tugevama arvamusliidri kuvandi ja parema SEO väärtuse sa endale lood.
  4. Avalda, jaga ja suhtle. Sisust üksi on vähe kasu. Mingi tuntava efekti saavutamiseks pead sa ise pingutama ning ergutama inimesi jagama. Palu oma fännidelt, et nad kommenteeriks, avaldaks oma arvamust, laigiks ja jagaks sinu postitusi. Mida rohkem saginat loodud sisu ümber tekib, seda tugevam on selle SEO väärtus. Seega ei lõppe Sinu pingutused sisu kirjutamisega, vaid nüüd alles tõsine töö algab! Kasuta võimalikult erinevaid sisu jagamise kanaleid ja lõika kasu sotsiaalmeedia võimalustest.
  5. Mõõda tulemusi ja optimeeri sisuplaani. Tulemuste parandamiseks on vajalik analüütika jälgimine. Ainult mõistes oma vigu on võimalik liikuda paremate tulemuste poole. Jäta sisuplaanist välja teemad, mis ei paku su jälgijatele huvi. Ära raiska oma energiat sotsiaalmeedia kanalitele, mis ei too väärtust. Optimeeri oma sisuplaan parematele tulemustele ja paku oma külastajatele seda, mida nad tegelikult tahavad.

Miks ASEO töötab?

Adaptive SEO pöörab tähelepanu väikestele detailidele ja suurele pildile korraga. Teades Google eesmärki ning arengusuundi on võimalik käia nende arenguga kaasas. Parim viis selleks on tegutseda vastavalt Google enda soovitustele. Kui nende soovitusteks on kvaliteetne ja värske sisu, siis peab see olema SEO strateegia keskmeks. Hummingbird uuendus on piisav tõestus Google uutest suundadest, milleks on semantiline otsing. Teisisõnu püüab Google keskenduda otsingu tähendusele, mitte enam märksõnadele.

ASEO strateegia, nagu nimigi viitab, kohandub Google uute suundadega. Pakkudes kvaliteetset sisu ning otsinguvasteid, mis vastavad kliendi probleemidele, oled Google silmis võitja. ASEO eeldab põhjalikku eeltööd ja seadistamist, mis tagab ka vastavalt kvaliteetsemad tulemused. Ei ole mõtet optimeerida kodulehte, mille struktuur ja sisu ei vasta mingitele kvaliteedinõuetele. Seepärast tähendabki ASEO pigem mõtteviisi kui optimeerimist – tegu on tervikuga, kus kodulehe sisu pakub väärtust ning on esindatud otsingutulemustes.

Kokkuvõte

Adaptive SEO on uus lähenemine kodulehe optimeerimises mis on orienteeritud pikaaegsetele tulemustele. Google algoritmid muutuvad pidevalt ning iga muudatusega kohanemine on keeruline. Selle asemel rakenda ASEO strateegiat, mis põhineb tõestatud meetoditel. Nagu Google ise alati rõhutab: „paku sisu, mis teeb külastajad õnnelikuks.“ SEO tulevik on kohanemisvõime.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid, et Sinu ettevõtte koduleht oleks püsivalt Google otsingutulemustes esindatud? Võta ühendust WSI meeskonnaga! Rakendama ASEO põhimõtteid, mis tagab kvaliteetse sisu ja püsivad positsioonid. Küsi personaalset pakkumist!

Helista 6 888 098, saada e-maili kontakt@wsionline.ee või esita päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.