SEO õppetund: kuidas valida märksõnu?

SEO õppetund: kuidas valida märksõnu?

SEO õppetund: kuidas valida märksõnu?

30. juuli 2012, Maarja Laide, SEO

seo märksõnadMärksõnade määramine on kriitilise tähtsusega otsingumootorite optimeerimisel. Õigesti valitud märksõnad teevad su kodulehe otsingumootoritele ja soovitud sihtrühmale nähtavaks. Valides märksõnad, mis on asjakohased ja tuntud, lood oma firma kodulehele tugeva SEO aluse.

SEO eesmärk ei ole ainult külastajate saamine oma kodulehele vaid õigete külastajate saamine. Õigesti valitud märksõnad aitavad su kodulehe teha nähtavaks neile, kes juba otsivad informatsiooni sinu poolt pakutud toodete/teenuste kohta. Tehes end nähtavaks õigele sihtrühmale õigel hetkel tõuseb potentsiaalsete uute klientide arv tunduvalt.

Kasuta tasuta abivahendeid

Õigete märksõnade valimine eeldab põhjalikku detektiivitööd, et ära tabada kõige täpsemad märksõnad enda ettevõtte positsioneerimiseks. Õnneks on saadaval mitmed tasuta tööriistad, mis kergendavad su vaeva. Populaarsemad neist on Google Keyword Tool ja Google Insights for Search.

Google Keyword Tool aitab hinnata turunõudlust. Vastavalt märksõnade otsingumahtudele on võimalik leida populaarsemad tooted ja konkurentsitihedus. Sisesta otsitavad märksõnad, määra asukoht ja keel ning Google pakub sulle infot märksõna otsitavuse kohta ülemaailmselt ja valitud asukoha kohaselt. Lisaks soovitab Google märksõnaga seotud fraase.

google adwords tool

Google Insights’i otsingute statistika abil saab võrrelda otsingumahtude mustreid otsinguterminite, piirkondade ja ajavahemike lõikes. Google Insight näitab nõudluse kõikumist hooajaliselt ning prognoosib tuleviku nõudlust ehk võimaldab olla sammu võrra konkurentidest ees. Insights’i puuduseks on paljude tulemuste puudumine kuna otsingumahud on liiga väiksed. Kuna Eesti turg on piisavalt väike, siis paljude märksõnade kohta põhjalikku tulemust ei kuvata.

Kuidas valida märksõnu?

Pilt: SEOmoz, 2012 Märksõnu valides on oluline, et need vastavad võimalikult täpselt su tegevusalale ja on selles valdkonnas enim otsitud. Seejuures jälgi ka konkurentsi ja kui suur tõenäosus on sul jõuda esilehele. Näiteks, kui sa tegeled autoremondiga Tallinnas vali täpsemaks sihtimiseks mitte „autoremont“ vaid „autoremont Tallinnas“. Selliselt limiteerid sa  külastuste hulka, millel on kõrge põrkemäär (ehk inimene lahkub kohe lehelt, kuna on sattunud nö valesse kohta).

Mida täpsem on märksõna, seda väiksem on tema otsingumaht, kuid seda olulisem on tema tulemus, ehk täpsem sihtimine toob paremad tulemused (long tail keywords). Täpselt määratletud märksõnad moodustavad 70% otsingumahus, kui populaarsed märksõnad moodustavad vähem kui 30%.

Nišile kontsentreerumiseks vali mõrksõnu, millel on väiksemad otsingumahud, kuid mis võimaldavad kiiresti saavutada esimese positsiooni.

Kuidas märksõnu kasutada?

Valitud märksõnade valimisest ainuüksi ei piisa, nendega tuleb midagi asjalikku ka ette võtta.

Kasuta märksõnu:

  • märksõnad seoURL aadressis
  • lehe pealkirjades
  • meta märksõnades
  • meta kirjeldustes
  • headingutes H1, H2, H3
  • lehe sisutekstides
  • piltide nimedes
  • ankurtekstides

Märksõnade kasutamisel on kõige olulisem reegel:

Optimeeri koduleht inimestele, mitte otsingumootoritele.

WSI meeskond aitab Su ettevõttel valida õiged märksõnad ja viia Su koduleht Googles esimestele positsioonidele. Loe lähemalt SEO‘st või küsi pakkumist!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.