SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud

SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud

SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud

21. august 2012, Maarja Laide, SEO

seo tumedam külgGoogle algoritmiuuendused nagu Panda ja Penguin on peavalu valmistanud paljudele ebaausaid optimeerimismeetodeid kasutanud ettevõtetele (loe lähemalt Panda ja Penguin uuendusest meie blogist). Google on teavitanud, et jätkab võitlust ausama SEO eest, tulles pidevalt välja uuendustega. Ainuüksi Juuni ja Juuli jooksul rakendati 86 uut algoritmiuuendust (Search Engine Land). Selleks, et aru saada, kas Google update’d ka Sinu firma kodulehte ohustavad, toome välja SEO meetodite kirjeldused.

White hat SEO

White hat on nö eetiline optimeerimine, mis järgib Google Webmaster Guidelines ettekirjutisi, kuidas optimeerimist peaks ja tohib teha. Praktiseerides white hat meetodeid ei pea muretsema Google võimalike rünnakute pärast.

White hat meetodid:

  • white hat seo Siselinkimine – linkide loomine kodulehe siseselt, mille eesmärk on kasutajakogemuse parandamine.
  • Lehe pealkirja ja kirjelduse optimeerimine – Lehe pealkirjades ja kirjeldustes märksõnade kasutamine.
  • H1, H2, H3  - teksti pealkirjades heading’ute määramine
  • Piltide, videote, linkide optimeerimine – arusaadavate nimede määramine piltidele, videotele ja linkidele. Linkidel ankrute kasutamine.
  • Lehesisene märksõnade optimeerimine – märksõnade kasutamine tekstides, pealkirjades, meta andmetes vastavalt Google soovitustele.
  • Kvaliteetne ja värske sisu (mis loob naturaalseid välislinke) – nt blogi ja külalispostitused.

Grey hat SEO

Grey hat on midagi eetilise ja ebaeetilise optimeerimise vahepealset. Grey hat’i puhul kasutatakse meetodeid, mis ei ole Google poolt aktsepteeritud, kuid mida ei peeta ka spämmiks. Grey hat’i puhul tasub siiski olla ettevaatlik, kuna Google muutub kahtlaste meetodite suhtes üha karmimaks.

Grey hat meetodid:

  • grey hat seo Märksõnade ülemäärane kasutamine – märksõnasid kasutatakse tekstis liiga tihedalt, mis loob tekstile tehisliku mulje. Samas ei kasutata märksõnu nii tihedalt, et see mõjuks spämmina.
  • Kopeeritud sisu kasutamine – Sama sisu kasutamine kodulehe erinevatel lehtedel või sama artikli avaldamine erinevates allikates.
  • Ebaoluliste välislinkide loomine – linkide loomine allikatesse, mis ei ole teemaga seotud.
  • Lingivahetus – linkide vahetus 3 allika vahel, et hajutada Google kahtlust lingivahetusskeemist.

Black hat SEO

Black hat on ebaausate meetodite kasutamine otsingumootoris eespool positsioneerimiseks. Tegu on keelatud meetoditega, mille avastamise korral võib Google Su lehe kinni panna või otsingutulemustes mitte arvestada.

Black hat meetodid:

  • black hat seo Massiline linkimine (link farming) – linkide postitamine kõikvõimalikesse foorumitesse, kommentaaridesse jm keskkondadesse.
  • Liigne märksõnatihedus (keyword stuffing) – luuakse sisu märksõnadega, mis on ebaloomulik ja ei paku lugejale mingit väärtust.
  • Kopeeritud ja/või kontekstiväline sisu  – sisu, mis ei vasta teemale või mis on kopeeritud teistelt saitidelt.
  • Märksõnade petmine (cloaking) – otsirobotile kuvatakse teistsugust infot kui veebilehe külastajale.
  • Peidetud tekstid ja märksõnad – taustaga sama värvi, külastajatele nähtamatul leieril või näiteks brauseri serva taga asetsevad märksõnad.
  • Nähtamatud lehed (doorway pages) – lehed, mida külastaja kunagi ei näe ja mis on loodud vaid otsirobotitele kõrgema reitingu saamiseks.
  • Google Bowling – positsiooni tõstmine konkurentide kahjustamisega, nt tehes neile negatiivset SEO’d.

Miks on black hat halb?

Nimetatud ebaeetilistele SEO võtetele võib juurde mõelda veel mitmeid kavalaid petuskeeme, mis ei ole tegelikult sugugi nii kavalad kui esialgu võib tunduda. Google võitleb aktiivselt ebaeetiliste optimeerimismeetodite vastu muutes pidevalt oma algoritme. Viimaste muudatuste järgi on massiline linkimine, sisu kopeerimine jm tegevused lausa ohtlikud, kuna pettust avastades jätab Google su lehe rankingust ilma. Kui sa ei muretse Google algoritmiuuenduste pärast, siis ohufaktorina võiks näha ka konkurente, kes võivad sinu ebaausatest meetoditest Google’t teavitada.

Black hat on võrreldav hasartmängude ja dopinguga kuna on sõltuvusttekitav. Kui Su kodulehel puudub normaalne orgaaniline SEO, siis ei ole võimalik lehel Google otsingutulemustesse ilma petumanöövriteta saada. Ehk, kui ühel hetkel hakkavad uued tuuled puhuma ja otsustad ebaausatest meetoditest loobuda, siis kaob su leht Google otsingutulemustest nii kauaks ära, kuni naturaalne SEO hakkab oma tulemusi andma. Peale selle on lehte black hat’i poolt tekitatud linkidest jm jamast raske puhastada.

Lõpptulemusena ei ole mõtet raisata oma energiat ja raha linkide ostmisele, kui sama raha eest saaksid kvaliteetset linkimisstrateegiat arendada. Black hat võib tunduda ahvatlevalt lihtne vahend otsingumootorite peitmiseks, aga reaalsus on, et üsna pea hakkab selline tegevus sulle kahju tooma.

SEO on oluline igale internetis tegutsevale ettevõttele. SEO teenuseid pakkuvaid ettevõtteid on turul palju, seejuures mitmed neist lubavad #1 positsiooni kiiresti ja odavalt rakendades seejuures ebaausaid SEO meetodeid. Järgmises SEO teemalises blogis kirjutamegi sellest, kuidas ära tunda ebaausaid SEO meetodeid rakendava teenusepakkuja.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kasutatud allikad: Google Webmaster Guidlines 

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.