Internetiturundus e-poodidele

Internetiturundus e-poodidele

Internetiturundus e-poodidele

08. aprill 2013, Kristjan-Paul Raude, SEO

internetiturundus e-poodideleE-pood on 24/7 avatud kauplus, mis teenindab kliente sõltumata nende geograafilisest asukohast. E-pood on efektiivne müügikanal, mille püsikulud on madalad ning klientide teenindamine ei nõua füüsilist kohaolu.  E-poe toimimiseks ei piisa vaid kodulehe olemasolust. Nagu ka füüsilise poe puhul on vaja müügi tegemiseks külastusi, vajab ka e-pood liiklust. E-poe aitab sihtrühmale nähtavaks teha internetiturunduse lahendused nagu sisuturundus, SEO, Google makstud reklaam, sotsiaalmeedia, e-maili turundus ja analüütika.

Sisuturundus

Pildid – Inimestel on harjumus enne ostu sooritamist ihaldatavat toodet lähemalt vaadata ja katsuda. Nad ootavad ka e-poelt võimalikult head ülevaadet tootest, enne kui on valmis ostu sooritama. Tervelt 40% ostlejatest jätab ostu pigem sooritamata kui tootel ei ole piisavalt pilte (gsi commerce). Lisa tootest pilte erineva nurga alt, mis annab võimalikult põhjaliku ülevaate selle omadustest. Võimalusel kasuta ka suurendusfunktsiooni, et mõnda elementi lähemalt vaadata.

Tootekirjeldused – Hästi kirjutatud tootekirjeldused on sama olulised kui pildid andes edasi olulist informatsiooni toote kohta. Kuna toodet ei ole võimalik füüsiliselt katsuda on võimalik kirjelduse abil anda edasi selle omadused ja funktsionaalsus. Seejuures toote kirjelduse stiil sõltub suuresti tootest. Sageli võib kohata kirjeldusi, kus on loetletud tehnilised omaduse. Selline lahendus sobib hästi nt tehnikatoodetele. Samas me teame, et inimesed ei ole oma ostuotsuste langetamisel ratsionaalsed, ehk emotsioon müüb.

Väldi tootja poolset kirjeldust, kuna sama teksti võivad kasutada ka teised edasimüüjad. Sisuliselt on selline kirjeldus dubleeritud sisu, mis on Google silmis märk ebakvaliteetsest veebist ning võib lõppeda Sinu e-poe indekseerimisest kustutamisega. Lisaks eelistavad tarbijad unikaalset sisu, mis eristab Sind konkurentidest.

tootekirjeldustootekirjeldus

Arvustused - Kliendid usaldavad enim soovitusi ja kliendikogemust. Statistika järgi on soovituste usaldusväärsus viimase nalja aastaga kasvanud 3,7 korda. Lisa oma toodetele kommenteerimise ja tagasiside võimalus ning julgusta kliente seda kasutama. Näiteks saada koos ostu kinnitamisega meeldetuletus tagasisidet jagada. Tootehinnangud jätavad veebipoe külastajatele positiivse mulje ja tekitavad usaldust.

tootehinnangud

Blogi – Regulaarne blogimine toob e-poodi rohkem liiklust ning aitab Su e-poel paremini pildil püsida. Blogimine on kasulik nii otsingumootoritele kui kasutajate usalduse võitmiseks. Otsingumootorid armastavad värsket sisu ja märksõnadega teksti, mis on suurepärane võimalus tõsta oma positsioone. Kasutajale jätab blogimine Sinust oma valdkonna spetsialisti mulje, kes on kursis viimaste trendidega ning tunneb toodetega seotud vajadusi.

Blogimine nõuab pühendumist ja järjepidevust. Blogi kindla intervalliga ning tööta välja sisustrateegia, millistele märksõnadele postitusi kirjutada. Näiteks müües naisteriideid võiks suvehooajal keskenduda long tail keywordidele, ehk spetsiifilistele märksõnadele, mida sel hooajal rohkem otsitakse, nt pitsist suvekleidid.

SEO ehk otsingumootorite optimeerimine

61% kõigist internetikasutajatest otsivad toodete kohta infot internetist. Selleks, et Su e-pood otsingus välja tuleks ja sihtrühmale kättesaadav oleks, on abiks otsingumootorite optimeerimine. Optimeerimine hõlmab erinevaid tegevusi nagu:

  • Selge URL struktuur
  • Siselinkimine ja ankurtekstid
  • Lehe pealkirja ja kirjelduse optimeerimine (märksõnad)
  • Teksti pealkirjades heading’ute määramine
  • Piltide, videote, linkide optimeerimine
  • Lehesisene märksõnade optimeerimine
  • Kvaliteetne ja värske sisu

Optimeerimisel on mitmepoolne kasu. Hästi optimeeritud e-pood tuleb otsingumootorites esile ja on loogilise ülesehituse ning struktuuriga, mis aitab kasutajal tooteid hõlpsasti üles leida. Kasutatakse nn leivapuru ehk breadcrumbs’i, mis märgistab ära kasutaja teekonna veebipoes ning aitab tagasi minna põhikategooriasse.

breadcrumbs

Kuigi meta andmed, mis kirjutatakse lehe pealkirja ja kirjeldusse ei määra erilist rolli Google positsioonide saavutamisel, siis on meta andmed endiselt väärtuslikud kasutajakogemuse poolest. Lehe kirjeldust kuvatakse otsingutulemustes, mis on suurepärane võimalus silma paista omapärase kirjeldusega (pikkuseks kuni 150 tähemärki) ja tuua lehele külastusi.

E-poe optimeerimisel pööra tähelepanu tootekirjeldustele ja spetsiifilistele märksõnadele. Mida spetsiifilisemad märksõnad valid, seda konkreetsem on otsingu sooritaja huvi ning tõenäosus ostu sooritamiseks. Optimeeri kindlasti kõik toodete vahelehed.

Google AdWords reklaam

AdWords aitab nähtaval olla märksõnadega, millega on keeruline SEO’ga esilehele saada. Samuti toob AdWords kiiresti tulemusi, mistõttu kasutatakse seda sageli ka lühiajaliste kampaaniate ajal. AdWords on efektiivne ja soodne viis sihtrühma püüdmiseks. Tarbijad otsivad infot märksõnade järgi millele sul on võimalus reklaam osta. Seega näidatakse Sinu reklaami juba tootest huvitatud tarbijaskonnale.

Reklaami koostamisel kasuta tootega seotud märksõnu ning suuna külastaja vastavale vahelehele, mitte avalehele! E-poodidele pakub AdWords eraldi reklaamilaiendeid, kus saab kuvada toodete informatsiooni.

Loe lisaks, kuidas kirjutada AdWordsi reklaamiteksti ja miks Google AdWords ei tööta.

NB! SEO ja AdWords’i kombineerimine võimaldab täita lüngad, mis tekivad vaid ühe tehnika kasutamisel.

Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedia võimaldab kiiresti ning vahetult oma olemasolevate ja potentsiaalsete klientidega suhelda, neid erinevatesse kampaaniatesse kaasata ning neilt vajalikku tagasisidet saada. Suur hulk sotsiaalmeedia fänne ei ole veel ostuvalmis. Selleks, et fännidest saaks kliendid, on vaja hoida nende tähelepanu ja luua usalduslik suhe. Kuna fännid ei ole ostu lainel vaid soovivad ettevõttega kontakti luua, siis paku neile tasuta väärtust. Näiteks jaga blogi postitusi, nippe, uudiseid jm kasulikku. Samuti võid pakkuda sotsiaalmeedia fännidele eraldi soodustusi, mis stimuleerib uute fännide kasvu ning motiveerib olemasolevaid fänne Sinu kasuks otsustama.

E-mail

E-maili turundus on kiire, efektiivne ja soodne võimalus olemasolevate ning tulevaste klientidega kontakti luua ja hoida. E-maili turunduse juures ei pea ma silmas masspostitusi ostetud listile. Efektiivne e-maili turundus põhineb loaturundusel ehk opt-in meetodil, kus kasutaja annab vabatahtlikult oma e-maili aadressi soovides Sinult uudiskirju saada. Kõigi postkastid on niigi täis erinevaid reklaamteateid, mistõttu konkurents e-posti aadressi saamiseks on tugev. Kutsu külastajaid liituma oma e-maili listiga pakkudes neile vastutasuks mingit kasu, näiteks soodustust.

soodustus

Hoia tarbijate huvi üleval regulaarsete uudiskirjadega. Saada teateid nt uuest kollektsioonist, soodustustest, viimastest toodetest, uudistest jm. Kui saadad uudiskirja tihti, paku võimalust valida, kui tihti adressaat soovib uudiseid saada, vastasel juhul tekib oht sattuda prügikasti listi.

Analüütika

Analüütika abil saad analüüsida toodete edukust ja ostuprotsessi keerukust. Paljude e-poodide mure on lõpuni viimata müük. Külastajad panevad asjad ostukorvi, kuid mingil põhjusel jääb ost siiski sooritamata. Pooleli jäetud tellimuste hulga vähendamiseks analüüsi, millisel hetkel ja millised tooted ostmata jäid. Tulemused võivad näidata, et mõni toode on ebapopulaarsem või ostuprotsessi käik minis etapis keeruline, kus ost kõige sagedamini pooleli jäetakse. Analüütika on oluline e-poe efektiivsuse arendamisel.

Samuti analüüsi erinevate turunduskanalite toimivust. Millistest allikatest tuleb enim külastusi, millistest allikatest pärit külastused konverteerivad paremini, millised märksõnad toovad külastusi jne. Tulemusi analüüsides ja võrreldes saad ülevaate, millistesse turunduskanalitesse tasub investeerida ja millist strateegiat rakendada.

Kokkuvõte

E-poest üksinda on vähe kasu, kui sel puuduvad külastajad. Muuda e-pood sihtrühmale kättesaadavaks internetiturundusega. Erinevad internetiturunduse meetodid toetavad üksteise tegevust ning töötavad ühise eesmärgi nimel tuua e-poodi võimalikult palju külastus. Internetiturundus ei aita mitte ainult külastusi tuua vaid muudab ka e-poe kasutajasõbralikumaks.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad abi e-poe turundamisel? Küsi nõu WSI-lt. Loome Sinu e-poele personaalse internetiturunduse strateegia, mis toob poodi uusi külastusi ning suurendab müüki!

Kirjuta meile kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 089 või saada päring siit!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.