Reklaamid Sinu postkastis – Gmail Sponsored Promotions

Reklaamid Sinu postkastis – Gmail Sponsored Promotions

Reklaamid Sinu postkastis – Gmail Sponsored Promotions

11. august 2014, Kristjan-Paul Raude, Google, Makstud meedia - PPC

Gmail Sponsored PromotionUmbes aasta tagasi muutus Gmaili ülesehitus, kus loodi automaatselt kategooriad e-mailide paremaks segmenteerimiseks. Vaikimisi määrati kontodele 3 tab’i: peamine, suhtlusvõrgustikud ja pakkumised. Google eesmärk oli anda kasutajale suurem kontroll oma e-mailide üle ning julgustada kasutajaid paremini oma postkasti organiseerima. Tulemused on olnud Google sõnul positiivsed.

Vähem märkamatuks on jäänud eelmisel aastal välja tulnud Gmail Sponsored Promotion võimalus, mis esialgu oli beetas vaid USA-s. Tänaseks on GSP endiselt veel testtoode, kuid valitud agentuuridel on võimalik Gmaili reklaame pakkuda oma klientidele ka Eestis.

Mis on Gmail Sponsored Promotions ehk GSP?

Gmaili reklaamid on unikaalne võimalus pääseda kasutaja postkasti ning tutvustada oma toodet „pehmel“ viisil. Reklaamid ilmuvad pakkumiste vahekaardil ning näevad välja justkui tavalised e-mailid kuid on tähistatud reklaami viitega.

GSP email

Lisaks ilmuvad reklaamid e-kirja vaates 3 kohas – üleval ääres ja all ääres tekstireklaamina ning paremal ääres piltreklaamina. Kõik kolm korraga kuvatavat reklaami on sama sisuga.

Reklaamile vajutades avaneb kampaania sisu Gmaili keskonnas, imiteerides tavalist e-maili. Pakkumist on võimalik salvestada oma postkasti , saata edasi või tähistada tärniga. Kui reklaamist loobuda, ei näe kasutaja seda enam uuesti.

GSP email promotion

Peamised eelised

Gmail Sponsored Promotion’i peamised eelised on:

  • Gmail on üks populaarsemaid e-maili servereid. Võimalus jõuda sihtrühmani Eestis ja mujal maailmas.
  • Automaatne frequency gapping ehk ühele kasutajale näidatakse reklaame 14-30x kuus.
  • Kui reklaam avatakse, ning sellest loobutakse (ei järgne edasist tegevust), siis sama kasutaja enam seda reklaami ei näe.
  • Reklaamija maksab kasutaja eest vaid 1x 15 päeva jooksul, isegi kui kasutaja klikib tema reklaamile tihedamini.
  • Tasustamine toimub CPC põhimõttel.
  • Keskmine CTR on 3,5%, mis on küllalt sarnane search reklaamidele.
  • Võimalus luua mikrosait otse Gmaili keskkonnas.

Miks GSP töötab?

Senised tulemused on näidanud, et GSP reklaam on kasutajate poolt hästi vastu võetud. Kuna toode on veel arendamisel, siis hiljuti tuli Google välja ka reklaamide visuaalse esitlemise võimalusega ehk Rich Promotion formaadiga. Pakkumiste tab’i on peagi võimalik avada uues vaates, kus reklaamid on toodud nö grid ehk Pinteresti-stiilis vaatena. Hetkel ei ole see veel kõikidel kontodel võimalik, kuid oma soovi saab esitada siin.

Reklaamijale tähendab see võimalust esitada oma reklaami eelvaadet visuaalsel ja atraktiivsel kujul, mis hästi sihitud reklaamide puhul peaks külastajat paeluma ja huvi tekitama.

Uus pakkumiste kaart

Kuidas reklaami teha?

Gmaili reklaami omapäraks on maandumislehe sarnane loovlahendus, mille abil saab reklaami muuta atraktiivseks. Sellist võimalust peaks kindlasti kasutama, ning tavalise kampaania pildi asemel soovitame teha unikaalne kampaanialeht kasutades võimalikke loovelemente – pilte, videoid, kontaktivormi, call-to-action nuppe jm.

Veelgi paremaid tulemusi on võimalik saavutada kui Gmail kampaanialeht suunab iga eraldi välja toodus toote või teenuse maandumislehele. Selliselt jõuab klient minimaalsete klikkidega soovitud pakkumiseni.

Kuidas GSP reklaame suunatakse?

Reklaame on võimalik suunata:

  • vanuse ja soo
  • asukoha ja keele
  • märksõnade
  • domeeni
  • ostetud toodete
  • seadmete
  • ja ameti järgi

GSP reklaamide puhul ei suunata reklaame mitte küpsiste, emailide või asukoha põhiselt vaid kasutajate põhiselt. Unikaalne sihtimine võimaldab optimeerida reklaamid kindlale sihtrühmale.

Süsteem saab automaatselt aru, kas adressaat on sinu e-maili listis või mitte. Selle järgi on võimalik suunata reklaame uute klientide püüdmiseks või vastupidi, teha püsikliendi kampaaniaid. Näiteks uute klientide leidmiseks välista oma domeen ja püüa sihtida sarnase sisuga domeene. Olemasolevatele klientidele on lihtne reklaami suunata oma domeeni järgi. Veelgi täpsema sihtimise saad ostetud toodete järgi, mis on hea võimalus pealemüügiks või ristmüügiks.

Mõeldud ka mobiilile

2/3 aktiivsetest Gmaili kasutajatest loeb e-maile nutiseadmetelt (telefonis või tahvelarvutis). Return Path andmetel avati juunis 44% e-mailidest mobiilis, kuid ainult üks neljast turundajast optimeerib e-maile mobiiliseadmete jaoks. See näitab, kui suur on lõhe ettevõtete turunduse ja muutunud tarbimisharjumuste vahel.

GSP reklaamid toimivad ka mobiilis, mis pakub senisest paremaid võimalusi mobiilikasutajate sihtimiseks. GSP töötab Androidis, iOS-il ja mobiiliveebis.

Võimalik on kasutada click-to-call funktsiooni, mis aitab suurendada reklaami konversiooni. Lisaks saab GSP’d kasutada mobiilirakenduste promomiseks. Domeenipõhine sihtimine aitab leida kasutajaid, kes on varasemalt ostnud Google Play’st või App Store’ist.

Kuidas alustada?

Gmail Sponsored Promotion reklaame ei saa osta igaüks. Kuna toode on veel beetas, siis on edasimüümise õigus antud vaid valitud agentuuridele. Kui Su ettevõttel on soov katsetada uut moodi reklaami internetis, siis pakub Gmail selleks väga atraktiivset keskkonda. WSI on ametlik Google partnerprogrammi liige ning aitab sul kampaania üles seada!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.