Reklaam internetis – millest alustada?

Reklaam internetis – millest alustada?

Reklaam internetis – millest alustada?

27. oktoober 2015, Egert Tüll, Makstud meedia - PPC, Strateegia

Igal ettevõttel on vaja teha reklaami. Kui veel 15 aastat tagasi piisas sellest, et omasid füüsilist poodi ja ettevõtte kontaktid olid saadaval kollases kontaktiraamatus, siis tänapäeval on turundamise võimalusi nii online’is kui ka offline’is väga palju. Ühelt poolt raadio, televisioon, otsepost ja messid ning teiselt poolt reklaamid internetis (Google AdWords, Display, Remarketing, sotsiaalmeedia reklaamid jne). Kuidas aga olla kindel, milline kanal töötab kõige paremini?

Offline reklaam või reklaam internetis?

Kuna internetireklaami on oluliselt lihtsam mõõta ja analüüsida, siis enamasti võiks eelistada online reklaami offline reklaamile. Samas töötavad osadel juhtudel hästi ka offline reklaamid. Siit esimene järeldus – sa ei saa ilma proovimata olla kindel, milline kanal sinu ettevõtte jaoks töötab. Isiklikult soovitan alustada internetireklaamidest, katsetada erinevad kanaleid ja seejärel kui on juba rohkem ressursse ning võimalusi, siis võid brändingu mõttes proovida ka alternatiivseid lahendusi nagu näiteks TV ja raadio.

Google Search reklaamid

Kui oled alustav ettevõtte ja soovid internetis reklaamida, kuid turunduseelarve on suhteliselt madal, siis soovitan esimese asjana teha Google Adwords (Search) reklaame. Nii saad oma veebilehele õiged inimesed, kes on üldjuhul kohe ka valmis ostma. Et lehe külastajad ka oste sooritaksid, peab sinu koduleht nende soovid täitma ja seal olev info olema aktuaalne, kvaliteetne ja lihtne. Samuti on oluline, et lehe ülesehitus oleks loogiline ja see tekitaks usaldust.

Alusta tagasihoidliku eelarvega ja paari reklaamrühmaga. Igakuisel konto manageerimisel on näha, millised reklaamrühmad ja märksõnad külastusi, päringuid ja oste toovad. Seejärel saad juba rohkem panustada kasumlikumatele märksõnadele ja kui kampaania on tulutoov, siis on aeg ka eelarvet suurendada. Suurem eelarve toob rohkem külastajaid, kes omakorda teevad rohkem päringuid ning oste.

Kui näed, et esimesena loodud reklaamrühmad töötavad hästi, siis on mõistlik neid juurde teha. Eelarve suurus on heaks orienteeriks rühmade arvu paika panekul. Näiteks 300-eurose kuu eelarvega ei ole mõtet teha 10 reklaamrühma, sest sellisel juhul saavad kõik rühmad liiga vähe tähelepanu – iga külastaja ei tee ju ostu. Olgu siis sinu lehe konversioonimäär 1% või 10%, aga kindlasti ei ole see 50%. Seega ära pinguta reklaamrühmadega üle, vaid pane need paika vastavalt eelarvele.

Jäta meelde: Edukat Google Search reklaami ei saa vaid reklaamide seadistamisega teha. Kampaaniad on kasumlikud, kui kontot manageeritakse iga kuu.

Display ja Remarketing reklaamid

Nüüd kui näed, et otsingumahud hakkavad tasapisi täis saama või soovid panna rõhku brändingule, siis järgmise asjana tasuks proovida Display ja Remarketing reklaame. Bänner reklaamidega saad suunata uued ja vanad külastajad taas kodulehele. Tõenäoliselt on nende reklaamide konversioonimäär oluliselt nõrgem kui Google’i otsingureklaamidel. See on täiesti okei, sest võrreldes Google’i otsingus klikkijatega ei pruugi need inimesed olla valmis koheselt ostma. Display reklaamid sobivad nii tuntud kui ka vähemtuntud ettevõtetele.

Jäta meelde: Brändingu reklaamid ei pruugi sulle kliente tuua „täna“, aga tõenäoliselt jõuavad nad sinuni „homme“.

Kokkuvõte

Nii kahe mehe firma kui Coca-Cola vajavad turundamist. Mida rohkem oled oma tulevastele ja praegustele klientidele nähtav, seda edukam sa oled. Üks asi on aga kindel – reklaame ei ole mõtet teha, kui sa ei suuda neid mõõta. Online’is reklaamides tuleb kindlasti ära seadistada erinevad Goal’id. See on eduka kampaania eelduseks, sest näed mis töötab ja mis mitte. Offline reklaamide puhul on tulemuste mõõtmine keerulisem, aga kaudselt saab neidki hinnata.

Reklaam internetis on tulutoov, kui paned ühe euro sisse ja saad kaks tagasi. Kas on aga mõtet turunduseelarves kinni olla, kui näed, et tehtu toob sulle tagasi rohkem, kui sa kulutad? Viimasel juhul on mõistlik kulusid suurendada, sest siis suurenevad ka tulud.

Loe lisaks minu blogi „4 märki, mis näitavad, et sa raiskad PPC eelarvet”.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.