QR-kood – tekita põnevust

QR-kood – tekita põnevust

QR-kood – tekita põnevust

25. juuni 2012, Kristjan-Paul Raude, Mobiiliturundus

QR-kood on palju populaarsust kogunud turundusnipp, mis ühendab traditsioonilise turunduse internetiturundusega. Hästi läbimõeldud QR-koodi kasutamine oma toodete/teenuste reklaamimiseks on väga hea võimalus teistest pakkujatest eristuda ja seega paremini meelde jääda. Samas tekitab muret QR-koodi kasutamise läbimõtlematus Eesti kampaaniates.

Mis on QR-kood? 

WSI QR kood

QR on lühend inglisekeelsest väljendist Quick Response ehk kiire

vastus. Sisuliselt annab see must-valge tindiplekk võimaluse luua toodetele ja teenustele lisaväärtust ning seda ajalise ning asukoha piiranguta.

QR-koodid on muutumas turunduses üha olulisemaks nii brändide kui klientide jaoks. QR-koodid võimaldavad muuta trükireklaamid, posterid, brošüürid ja muud turundusmaterjalid interaktiivseteks ning jäävad kliendile paremini meelde.

QR-koodi eelisteks on lihtsus ja soodne hind: vajalikud programmid on internetis tasuta kättesaadavad. Kui ettevõttel puudub mobiilne koduleht, tasub see ise teha või tellida spetsialistidelt.

Kus QR-koodi kasutada?

Kõige lihtsam QR-koodi kasutusala on pakkuda kliendile lisainfot toote või teenuse kohta. Näiteks pakenditel olevad QR-koodid suunavad toote kasutusjuhendini või retseptideni. Või on selleks video, mis toob välja toote eelised. Põnevate lahendustena saab kasutada näiteks salvrätte ja menüüd, et tutvuda kokkadega ja miks ka mitte kohe toit tellida, ühe klikiga!

QR-kood on sobiv ettevõtte dokumendi põhjadel, visiitkaartidel ja muudel trükistel kasutamiseks, kus kood suunab ettevõtte kodulehele või sotsiaalvõrgustiku kontole.

Ning loomulikult kõige enam ootavad inimesed QR-koodi tagant leida sooduspakkumisi. Näiteks joogianumal olev QR-kood võimaldab järgmise joogi saada tasuta või kuvab välireklaam läheduses asuva kohviku päevapakkumisi.

5 põhilist viga:

  1. Välireklaamid autojuhtidele. QR-koodid ei ole mõeldud liiklejatele, see tekitab liiklusohtliku olukorra, rääkimata sellest, et mobiiltelefoni kasutamine autot juhtides on keelatud.
  2. QR-kood suunab kodulehele, mis ei ole mobiilile kohandatud. Kui plaanite kasutada QR-koodi, peate looma ka mobiilsed vahelehed, kuhu inimene suunatakse. Vastasel juhul tekitate kliendile lihtsalt tüli.
  3. QR-koodi reklaamimine mobiililevist väljaspool. Näide WSI Online’i oma apsakast: toetasime Tallinna Loomaaia pintšetamariini “Ron” ja tegime sümboolse teatetahvli. Lisaväärtusena lisasime sellele QR-koodi, mis suunab mobiilsele leheküljele. Loomaaia troopikamajja tahvlit paigutades selgus, et seal puudub mobiililevi, mis teeb koodi lugemise võimatuks.
  4. QR-kood on liiga väike. Isegi parimad nutitelefonid ei suuda väga väikest koodi lugeda.
  5. Ei kasutata analüütikat.  Internetiturunduse üks suurimaid eeliseid traditsioonilise turunduse ees on tulemuste mõõdetavus, mille põhjal saab hinnata nt reklaami kasumlikkust, vaadatavust ja võtta vastu müügi ning turundusalaseid otsuseid.

7 soovitust hea QR-koodi kampaania korraldamiseks:

  1. Eeltöö. Mõtle välja kampaania eesmärk ja soovitud tulemus. QR-koodi kasutamine eesmärgiga, et “teised ka ju teevad” ei pruugi anda head tulemust vaid pigem vastupidi.
  2. Ettevalmistus. Pane QR-koodi lingi peale analüütika programm (nt Google Analytics), et mõõta kampaania tulemuslikkust ja kasumlikkust.
  3. Mobiilne koduleht. QR-kood peab suunama mobiilsele kodulehele, mis on spetsiaalselt seadistatud nutitelefonide jaoks. Veel parem, kui klient suunatakse vahelehele, mis on konkreetse kampaania jaoks läbi mõeldud ja tehtud.
  4. Asukoht. Kasuta koodi asukohtades ja materjalidel, kus seda on võimalik lihtsalt ja ohutult lugeda. Ära unusta, et vaja on interneti- või mobiililevi!
  5. Loetavus. Kõigil ei ole viimast versiooni iPhone’st või Galaxy’st, millel on head kaamerad. QR-kood peab olema piisavalt suur ja selge ning kood ise peab olema taustavärvist piisavalt eristuv. Kindlasti tuleks kasutada lühendatud URL-i, et kood ei oleks liiga tiheda ja peene kirjaga.
  6. Lisaväärtus. Loo koodiga lisaväärtust (pildid, info, video). Kui suunad kasutaja lihtsalt oma kodulehele, tekitab see pigem pettumust.
  7. Call-to-action. Lisa valminud koodi juurde üleskutse, mis tekitaks inimeses soovi koodi skaneerida.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.