Otsingumootori turundus – mis on SEM?

Otsingumootori turundus – mis on SEM?

Otsingumootori turundus – mis on SEM?

01. oktoober 2012, Maarja Laide, SEO

0SEMOleme palju rääkinud optimeerimise olulisusest: ole Google’s esilehel, või sind ei ole olemas. Esilehele pääsemiseks on 2 võimalust: makstud reklaam või optimeerimine. Neid kahte mõistet ühendab otsingumootori turundus.

Mis on SEM?

SEM (search engine marketing) on otsingumootori turundus, mis hõlmab:

  1. optimeerimist
  2. makstud reklaami otsingumootorites

SEM’i eesmärk on teha koduleht nähtavaks. Nii SEO kui AdWords teenivad sama eesmärki ja ühe tegevus toetab teist. SEO tõstab lehe page rank’i, mis toob parema positsiooni otsingumootoris naturaalsete vahenditega. AdWords aitab nähtaval olla märksõnadega, millega on keeruline SEO’ga esilehele saada. Samuti toob AdWords kiiremini tulemusi, mistõttu kasutatakse seda sageli ka lühiajaliste kampaaniate ajal.

Kuid mitte kõik ei ole sellise definitsiooniga rahul. Palju on neid, kes peavad otsingumootori turunduseks vaid makstud reklaami. Segadust on külvanud nii makstud reklaami mõisted PPC ja CPC, mis kumbki ei vasta otseselt makstud reklaami tähendusele, kui erinevad definitsiooni tõlgendused. Wikipedia toob SEM tähendusena välja kodulehe leitavuse parandamise otsingumootorites läbi makstud reklaami. Erinevatel SEM spetsialistidel on erinevad tõlgendused, kuid antud blogis kasutame SEM=SEO+PPC varianti artikli eesmärkidest lähtuvalt.

Milleks SEM?

Mis kasu on kodulehest, mida keegi ei külasta? Veebilehe eesmärk on tutvustada oma tooteid/teenuseid ja ettevõtet potentsiaalsetele klientidele, harida neid oma valdkonnas ja pakkuda lahendusi nende probleemidele. Selleks, et Su koduleht reaalselt inimestele kasu tooks peab see olema leitav. Google statistika näitab, et 90% külastajatest ei vaata kaugemale esilehest, ehk otsingumootori turundus ON oluline.

Nii orgaanilisel optimeerimisel kui makstud reklaamil on omad eelised ja puudused (loe lähemalt AdWords vs SEO). Eesmärk on mõlemal sama – olla Google’s nähtav. Kui SEO on pikaajaline protsess, mis nõuab pühendumist ja pidevat arendamist, siis PPC toob tulemused kohe. Mõlema tehnika kombineerimine võimaldab täita lüngad, mis tekivad vaid ühe tehnika kasutamisel.

Kuidas optimeerida oma koduleht otsingumootori turundusele?

  1. SEO ja PPC põhitõed – Kõige olulisem SEM’i juures on tunda põhjalikult mõlemat valdkonda. Vii end kurssi SEO ja PPC põhitõdedega. Meie blogis on põhjalikult juttu nii SEO taktikatest kui AdWords’ist. Samuti on saadaval palju ingliskeelset materjali e-raamatute, blogide ja artiklite näol.
  2. Hinda oma kodulehte – Olles kursis, kuidas saavutada parimad tulemused SEO ja PPC’ga, on aeg hinnata oma kodulehte. Kui hästi on kasutatud lehesisest optimeerimist? Kas on kasutatud pealkirju, siselinke, meta andmeid jm taktikaid? Kui loogiline on kodulehe struktuur? Kas igal märksõnal on vastav vaheleht? On olemas ka spetsiaalsed programmid, mille abil saab hinnata kui hästi on koduleht optimeeritud, nt Hubspot Marketing Grader.
  3. Loo SEM strateegia –  Enne kiirete paranduste tegemist loo SEM strateegia. Otsingumootori turunduse strateegia eesmärk on paika panna SEO ja PPC tegevuskava. Tegevuskava loomine on oluline, kuna selles etapis selgitatakse välja iga märksõna otsingumahud, kliki hinnad, konkurents jm. Selle põhjal saab arvestada, millise märksõna puhul panustada rohkem orgaanilisele otsingule ja milliste märksõnade puhul makstud reklaamile. Sageli kasutatakse mõlemat koos, et oleks alati tagavaravariant kui üks tulemustest peaks alt vedama.
  4. Vii strateegia ellu – Selles etapis on oluline jälgida esimeses punktis välja selgitatud põhitõdesid. SEO aitab luua värsket ja asjakohast sisu, mis on oluline Google ranking’u jaoks ja külastajate kaasamiseks. AdWordsi puhul jälgi, et valitud märksõna, reklaamtekst ja landing page langeks kokku. Ei ole mõtet suunata külastajat esilehele, kust ta peab hakkama uuesti otsima soovitud infot. Suuna külastaja kohe soovitud lehele.
  5. Analüüsi tulemusi – AdWords’i tulemusi saab hakata jälgima reklaami käivitamise hetkest. Analüütika jälgimine aitab aru saada, millised reklaamtekstid, märksõnad, maandumislehed jm töötavad (loe ka, kuidas kirjutada AdWords’i rekaamteksti).  SEO tulemusi saab hakata jälgima alles paari kuu pärast, kui esialgsed tulemused ilmnevad. Kuna SEO on aeganõudev siis tegelikud tulemused võivad ilmneda alles kuni 6 kuu pärast.

Kokkuvõte

SEM ehk otsingumootori turundus on SEO ja PPC kokkuvõttev termin, mille eesmärk on olla esindatud Google otsingutulemustes. SEM’i puhul on oluline luua dünaamiline strateegia, mis võtaks maksimumi nii SEO’st kui PPC’st. Efektiivse otsingumootori turunduse kampaaniaga on võimalik täita lüngad, mis tekivad vaid ühe tehnika kasutamisel. 

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kasutatud allikad:  Mashable, Search Engine Land

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.