Muudatused SEO’s – Google Analytics’i arvestamine

Muudatused SEO’s – Google Analytics’i arvestamine

Muudatused SEO’s – Google Analytics’i arvestamine

28. märts 2013, Egert Tüll, Analüütika, SEO

Google otsingutulemused kuvatakse vastavalt algoritmile, mida Google uuendab väiksemal või suuremal määr mitusada korda aastas. Hiljuti lisandus uus muudatus, mille tulemusena hakkab Google otsingutulemuste määramisel arvestama sinu kodulehe statistikat, ehk andmeid kogutakse Google Analytics’ist. Miks see oluline on?

Pildid / - - seo-webGoogle’i suund on alati olnud soov pakkuda kasutajatele kõige relevantsemaid tulemusi. Eelmisel aasta viis Google läbi ühe 500 muudatuse, mis näitab selgelt, et SEO ei ole ühekordne tegevus. SEO nõuab pikaaegset pühendumist ja uuendustega kursis olemist, kui sa soovid otsingumootorites häid positsioone omada ja neil püsida.  Otsingumootorite alguspäevil oli üks olulisemaid positsioonide määrajaid kodulehe meta info. Kui see oli sisestatud, oli juba võimalus häid positsioone omada.

Läks mööda paar aastat ning üheks kõige olulisemaks Google algoritmi osaks kujunes linkimine. Tähtis oli saada võimalikult palju linke erinevatelt kodulehtedelt sinu veebilehele, mida rohkem, seda uhkem. Kõik toimis ilusti hetkeni, kus Google avastas, et otsingutulemused ei paku kasutajatele seda, mida nad otsivad ehk esimeste tulemuste seas olid täielikult crapid kodulehed :).  Google mõistis, et tegu ei ole kõige parema sisuga lehtedega ning aeg oli teha järjekordsed suured muudatused oma algoritmis.

Google Analüütika arvestamine

Kui viimased suuremad uuendused Panda ja Penguin rõhutasid värsket ja kvaliteetset sisu ning kvaliteetseid linke (kvantiteedi asemel kvaliteet), siis seekord on järg jõudnud kodulehe tegeliku toimivuseni. Nüüd lisandub algoritmile olulise faktorina Google Analytics: külastuste arv, põrkemäär, lehel viibitud aeg, vaadatud lehtede arv. Mida see tähendab?

Vastus on lihtne – aeg on üle vaadata oma kodulehe kõik vahelehed ning hinnata, kas lehel on piisavalt infot, kas see info on kliendile kasulik ja oluline, kas olemas on CTA-d jne. Seda infot näitab kodulehe üldine statistika. Jälgi kaua on külastaja lehel, mitut vahelehte ta vaatab, kui suur hulk külastajatest lahkub lehelt ilma ühegi lisaklikita (bounce rate) ning kuidas on muutunud külastajate arv pikema perioodi lõikes.

google analüütika screenshot

Mida peaks sisaldama korralik vaheleht

  1. TABAV PAEALKIRI – pealkiri on see, mida loetakse kõige esimesena. Kui see ei köida koheselt külastaja tähelepanu, on liiga keeruline või mitmeti mõistetav, on suur võimalus, et inimene lahkub kodulehelt, kuna ta ei viitsi süveneda.
  2. OULINE INFO ENNE ALLA KERIMISE JOONT – pealkirja järel on tähtsuselt teisel kohal esimesed tekstilõigud. Too seal välja see kõige olulisem info, mis annab külastajale põhjust edasi lugeda ja kodulehel rohkem ringi vaadata.
  3. PILT VÕI VIDEO – kuiva teksti, mis on jaotatud suurtekst tekstiblokkideks ei viitsi keegi lugeda. Tekstile aitab värskust lisada ja liigendada illustreerivad pildid.
  4. ÜLESKUTSE NUPP ehk CTA – kindlasti paiguta lehele vähemalt 1 CTA nupp, mis tekstist selgelt eristub. Pikema vahelehe puhul dubleeri nuppu teksti lõpus. Loe ka meie blogi, kuidas disainida korralik CTA nupp.
  5. KASUTAJASÕBRALIK KÜLJENDATUD SISU  – pikk tekst, mis on sisestatud ühes lõigus, üliväikses fondis ja väikse reavahega on iga külastaja õudusunenägu. Kasuta tekstitöötluseks vahepealkirju, loetelusid, boldi ning liigenda suured tekstilõigud väiksemateks jaotisteks. Üks lõik võiks olla kuni 6 rida, mitte rohkem.

Kui oled nimetatud punktid kriitilise pilguga üle vaadanud, on suur tõenäosus, et parandad oma lehe kõige olulisemaid analüütika näitajad. Selle tulemusena oled sammu võrra ees neist, kes praktiseerivad aegunud SEO võtteid.

Kokkuvõtte

Kui sa ei ole veel analüüsinud vahelehtede toimivust, siis nüüd on selleks viimane aeg. Vastasel juhul võivad sinu positsioonid otsingutulemustes langeda.  Kui endal ei ole piisavalt aega või mahti kõikide muudatustega tegeleda, siis WSI aitab.

Kirjuta mulle egert@wsionline.ee ja teeme koos sinu veebilehe korda!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.