Mobiiliturunduse trendid Eestis

Mobiiliturunduse trendid Eestis

Mobiiliturunduse trendid Eestis

14. veebruar 2013, Kristjan-Paul Raude, Mobiiliturundus

Eellugu: WSI juhtivpartner Kristjan-Paul Raude on TLÜ-s internetiturunduse õppejõud. Üheks aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest neljas. Autor: Kätlin Tüksammel

mobiiliturundusMobiiltelefon on tänaseks saanud üheks tähtsaimaks suhtlusvahendiks. Mobiiltelefon on meiega reeglina alati kaasas, mistõttu on mobiiliturundus kasvav trend. Mobiiliturundus  on kiireim, otseseim ja personaalseim viis infoedastuseks. Interneti kättesaadavus mobiilis on viimase kahe aastaga jõudnud suure hulga mobiilikasutajateni. Tänu sellele on meil võimalik teha kõiki neid samu toiminguid, mida tehakse arvutis, nüüd ka nutitelefonis. See on asjaolu, mis näitab, et ettevõtetel on väga oluline tagada enda kättesaadavus ka läbi mobiiltelefoni.

Mobiiliturunduse kujunemine

Mobiiltelefon on üks väheseid viimase 50 aasta jooksul tekkinud uusi turunduskanaleid, millel on potentsiaal kujuneda üheks peamiseks vahendiks, kuidas ettevõtted klientideni jõuavad. Põhjuseid mobiiliturunduse tõusuks on mitu, tähtsaim neist on seotud mobiilide läbivusega: kui kümme aastat tagasi olid mobiilid vaid ärimeestel ja viis aastat tagasi enamasti noortel, siis nüüdseks on enamikes arenenud riikides ligi 100% läbivusele mobiiltelefonid jõudnud väikestest lastest kuni pensionärideni.

Mobiiliturundus Eestis

Eestis on juba pikemat aega kasutatud sms teavitusi, millega ettevõte saadab oma püsiklientuurile sooduspakkumisi või muud olulist informatsiooni. Sellegipoolest ei ole tegu levinud trendiga ja jääb pigem üksikute suurettevõtete pärusmaaks. Põhjuseks võib lugeda nii teenuse hinda kui klientide tagasisidet. Paljud kliendid ei soovi sms kommertsteateid  saada ja peavad seda tüütuks. Eriti nüüd, kui on olemas mobiilne internet ja palju reklaami, mida tuleb pidevalt juurde nii email-ga kui ka internetist üldiselt. Paljudel juhtudel võib reklaam ennast kordama hakata.

Uusimaks mobiiliturunduse trendideks Eestis on appid, nii kohalikud kui välismaised. Rohkem tähelepanu pööratakse tähelepanu erinevatele mobiilsetele väljunditele:

Mobiiliveeb

Kuna mobiilset veebi külastab ligi pool nutitelefonide omanikest igapäevaselt, siis on ilmselge, et varem või hiljem on vajalik igal ettevõttel oma veeb nutitelefonide jaoks kohendada. Mobiiliveebide puhul on vaja luua kõigepealt  kontseptsioon. Oluline, et koduleht oleks nähtav ka mobiilist ja mõõtmed peaksid vastama väiksemale ekraanile. Arusaadav menüü, lihtne navigeerimine ja kompaktsus on märksõnad. Selleks, et mobiiliveebist saaks müügikanal tuleb hoolitseda selle eest, et leht oleks otsingus leitav.

Huvitavam on vaadata lahendusi, mis kasutavad ära nutitelefonidega tekkivaid võimalusi: kogu aeg inimesega kaasas olemist ehk riistvara nagu kaamera, GPS, puutetundlik ekraan jne. Just need uued võimalused loovad võimalusi efektiivsemate turunduskanalite ja mugavamate kommertskanalite tekkeks.  On olemaas appid, mis näitavad su asukoha ümber paiknevaid restorane, poode, meelelahutusasutusi jne. Eestis on kõige populaarsem asukohapõhine rakendus Foursquare, mille kaudu saavad kohvikud, poed jms asutused pakkuda check-in tegijale või regulaarsele kasutajale spetsiaalseid pakkumisi.

Sotsiaalmeedia nutitelefonis

Mobiilse interneti kasutajad on sotsiaalmeediaga kontaktis ööpäevaringselt. Eestis on see trend tõusu teel kasvava nutitelefonide omanike tõttu. Sotsiaalmeediast aktiivne osavõtt muutub ettevõtetele üha olulisemaks. Seal veedavad aega tarbijad ning sotsiaalmeedia muudab ettevõtte info kergesti jagatavaks. Eeliseks on ka see, et enamus suhtlusportaalid on juba mobiilveebi mugandatud ja ettevõtte kontakt seeläbi kergesti saavutatav.

Kokkuvõte

Nutitelefonide juurdumine on toonud turundajatele uusi võimalusi. Nutitelefonid on meiega alati kaasas, alati ühenduses internetiga ja alati töötavad. Me kasutame seda otsingute teostamiseks, videote vaatamiseks, sotsiaalmeedias suhtlemiseks. Nutitelefon on personaalne ja leidmas teed üha suurema hulga Eesti inimeste taskutesse. Tee mobiiliturundusest oma ettevõtte konkurentsieelis.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.