Mismoodi e-posti turundus Sinu ettevõttes tegelikult peaks töötama?

Mismoodi e-posti turundus Sinu ettevõttes tegelikult peaks töötama?

Mismoodi e-posti turundus Sinu ettevõttes tegelikult peaks töötama?

02. mai 2016, Karl Heinrich Lauri, E-posti turundus

E-posti turundus on saanud väga populaarseks ja tihti võetakse erinevatest digiturnduse võimalustest just see esimesena kasutusele. Kuid kust see alguse on saanud ja kuidas e-posti turundus efektiivselt ettevõtte jaoks tööle panna? Annan ülevaate „Digital Minds” koolitusel tehtud ettekandest e-posti turunduse teemal.

E-posti turunduse esimesed sammud

E-posti turunduse ettekanne Digital Minds koolitusel

Esimese e-kirja @-aadressile saatis Ray Tomlinson 1971. aastal. Selle sisuks oli midagi lihtsat: sõna QWERTYIOP. Tol ajal nimetati sõnumit SNDMSG-iks, mitte e-kirjaks (electronic mail).

Ray Tomlinsonil oli see kõrvalprojekt ja ta tahtis luua midagi, mis ei oleks telefoni puudusega, et inimene ei peaks seisma telefoni kõrval ja kõnet ootama. Nagu ta ise ka mainis, siis ei osanud ta ennustadagi, et tema projektil on tulevikus nii suur mõju.

Ei läinud ka palju aega mõõda, kuni esimene spämm kiri välja saadeti. Aastal 1978. saatis Digital Equipment Corporation välja masspostituse eemärgiga kutsuda inimesi arvutitega tutvuma.

Millega arvestada e-posti turunduse kampaania tegemisel?

Liigume aga nüüd tänapäeva ja vaatame, millised asjad on olulised efektiivse e-posti turunduse tegemiseks.

Eesmärk

E-kirja välja saatmine ilma eesmärgita on viga, mida isegi professionaalsed digiturundajad teevad. Igal saadetud kirjal peab olema eesmärk. See võib olla näiteks n-ö nimekirja puhastamine, toote või teenuse müük, brändi tutvustamine vm. Pane paika eesmärk ja koosta kampaania eesmärgipõhiselt, nii saad ka hiljem paremini kampaania edukust mõõta.

Kindlasti on ajalugu nn „Single plast” ehk kogu e-kirja tellijate nimekirjale ühesuguse kirja väljasaatmine, omamata mingit eesmärki.

E-posti turundus

Sisu

Hea sisuga on võimalik saavutada eksperdi maine fännide ja klientide hulgas. Kirjuta huvitavaid tekste, millega näitad oma laialdasi teadmisi valdkonnast. Sellisel juhul ootavad ja loevad sinu tõelised fännid sinu meile huviga. Kirjutades arvesta kindlasti ettevõtte ostupersoonadega, igale persoonale personaalse sisuga kiri.

Pakkumine

Väga hea võimalus kliendile nimekirjas olemise eesti midagi vastu anda. Aga mõistlik ei ole ka liiga palju müügile rõhku panna. Hoidudes otsesest müügist eemale ja ulatades n-ö abistava käe, saavutad fännide seas sõbra staatuse. Keskenduma peaks kliendi aitamisele ja pakkumisi vastavalt sellele tegema. Mõtle, kas sinu klient peaks olema tänulik pakkumise eest?

Suhte loomine

Vii e-posti turundus uuele tasemele! Kas oled andnud klientidele sisu, mida fännid meeleldi jagavad; oled teinud pakkumisi, millel on hea konversioon? Nüüd peame kliente veel paremini tundma õppima, küsides neilt lisainfot. Õigel momendil võid välja saata küsimustiku, mille eesmärk on teada saada nende huvid ja eelistused. Me ju tõesti hoolime enda klientidest, näitame seda ka neile.

Kuigi e-kirja põhiline sisu peaks keskenduma kliendi kasudele ja eelistele, võid natukene ka enda brändi kohta informatsiooni jagada, näiteks, et ettevõte on juba 8 aastat turul tegutsenud vm.

E-kirja personaliseerimine

Anname kliendile, mida ta soovib. Inimesed unsubscribe’ivad ehk lahkuvad kirja saajate nimekirjast, sest saavad sõnumeid, mis neid ei huvita. Iga päev saadava info hulk on ju väga suur. Koosta personaalseid meile ja paku väärtust arvestades kliendi huvide ja soovidega. Saada kirju, mis võtavad arvesse kliendi asukohta, ametit, hobisid, eesmärke, sissetulekut jm.

Palju enamat kui nimepidi teretamine

Normiks on saanud e-kirja alguses nimepidi teretamine dünaamiliste väljade abil. Lisaks saad kuvada ka muid kirja saajaga seotud asju, näiteks mitu aastat on ta juba klient olnud, millal ta tegi viimase ostu jm.

Uusi võimalusi lisab ka turunduse automatiseerimine, näiteks saad saata e-kirja meeldetuletuse, küsimuse või sooduspakkumisega olemasolevale kliendile, kes uut ostu tehes hülgas ostukorvi.

E-kiri olgu hästi loetav ka mobiilis

Constant Contact uuring näitas, et 75% mobiilikasutajaid kustutab emaili, kui seda pole lihtne lugeda. Arvesta järgmiste punktidega e-kirja koostamisel:

  • E-kirja teema – pikk tekst jääb mobiilsel ekraanil poolikuks, pealkiri võiks olla lühem kui 40 tähemärki.

  • Kõige olulisem info esimeseks – tihti sirvitakse e-mail kiirelt läbi, sellepärast pane oluline info kõige algusesse ja kasuta ka alapealkirju.

  • Õhuvahed –  jaotavad teksti osadeks ja muudavad selle hõlpsamini loetavaks. Samuti peab olema selgesti loetav kirja font. Mõtle, millistes olukordades võib mobiilikasutaja meili lugeda ja vajadusel kasuta suuremat kirja. Lisa üks suur ja selge CTA nupp eristuva värviga.

  • Interneti kiirus – e-kirja maht ei tohiks olla liiga suur. Allalaadimiskiirused ei pruugi olla piisavalt head. Kasuta ainult olulisi pilte ja vähenda nende suurust. Fotodele lisa kindlasti ka ALT-tekstid, et kasutaja näeks millest jutt käib, isegi kui pilt ei lae.

  • Testi – Gmail ja Outlook kuvavad e-kirju erinevalt, samamoodi erinevad kirjad mobiilides.

Samuti ära unusta, et kogu kampaania peab olema mobiilne: maandumisleht, kuhu suunad, päringuvormid kodulehel, ostukorv jm.

A/B testimine

Tee e-kirjast koopia ja koopial väiksed muudatused, näiteks pealkirjas, vahetades sisublokkide asukohta või muutes natukene disaini. Võid A/B testimist teha näiteks saates ühe versiooni 10%-ile nimekirjast ning teise versiooni 10%-ile nimekirjast. Paremini töötanud e-kiri saada välja ülejäänud 80%-ile uudiskirja tellijatest.

E-posti turunduse A/B test

Pildil on näide A/B testist, kus on sama kiri saadetud välja erinevatel kellaaegadel. Kokkuvõtvalt on näha, et hiljem saadetud kirjal oli open rate parem.

Kokkuvõte

E-posti turundusel on tohutu suur potentsiaal äri eesmärke toetada, kui seda õigesti teha. Uuringu kohaselt toob e-kirja turundusse panustatud 1 dollar tagasi 38 dollarit. Iga turundaja ja ettevõtja võiks oma turundusstrateegias leida koha e-kirja turundusele.

Kui soovid e-kirja turunduse kohta rohkem teada, võta ühendust WSI spetsialistidega.

E-kirjad mängivad olulist rolli turunduse automatiseerimises. 20. mail on meil sel teemal uus WSI koolitus tulemas. Vaata lähemalt: „Kuhu liiguvad turundus ja müük?”

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.