Mis on uut sotsiaalmeedias?

Mis on uut sotsiaalmeedias?

Mis on uut sotsiaalmeedias?

16. juuni 2014, Maarja Laide, Sotsiaalmeedia

mis on uut sotsiaalmeediasSotsiaalmeedias on viimasel ajal palju toimunud, mis tekitab ettevõtete seas kerget hämmingut. Igapäevases turunduses näeme, et see, mis toimis aasta või paar tagasi, ei vii täna enam kuskile. Facebook on oluliselt kahandanud postituste orgaanilist nähtavust. Social@Ogilvy uuringu tulemusel on postituste keskmine orgaaniline nähtavus vähenenud 12.05%-ilt oktoobris vaid 6.15%-ni veebruaris. Tõenäoliselt oled Sinagi märganud, et sihtrühmani jõudmine on muutunud üha raskemaks ja hädasti oleks vaja uusi trikke ja nippe, kuidas taastada vana hea sotsiaalmeedia hiiglus.

Palju on muutunud, mitte ainult Facebookis.  Selleks, et kohandada oma sotsiaalmeedia strateegiat, on oluline kursis olla toimunud muudatustega. Vaatame üle olulisemad muudatused suuremates sotsiaalmeedia keskkondades – Facebookis, LinkedInis ja Twitteris, mis väärivad sinu tähelepanu ja pakuvad uusi võimalusi ettevõtte pildile toomiseks.

Facebook

Ei ole vist mingi uudis, et Facebook on silmust koomale tõmmanud ja varem hästi toimiva süsteemi ettevõtete jaoks suureks väljakutseks muutnud. Kuna orgaanilist tähelepanu on pea võimatu saavutada, tulevad mängu reklaamid ja kampaaniad.

Reklaamid

Facebooki reklaamimoodul on arenenud ning pakub ettevõtjatele paremaid sihtimisvõimalusi, mugavamat reklaamide haldamist ning optimeerimist. Kindlasti väärib tähelepanu hiljuti lisandunud custom audiences võimalus, millega saab luua remarketingi listi ja suunata Facebooki reklaamid juba kodulehte külastanud kasutajatele.

Ära ei tasu unustada ka conversion pixelit, mis aitab jälgida, kui palju Facebooki reklaamid ettevõttele reaalset kasu toovad. Conversion pixeliga saab jälgida konversioone, oste, registreerimisi jm eesmärke, mis on Facebooki reklaamidele pandud. Pixli paigutamine aitab mõõta nii reklaamide efektiivsust kui annab sisendi reklaamide paremaks optimeerimiseks.

Reklaamide paremaks sihtimiseks on võimalik kasutada Graph Search funktsionaalsust. Graph Search on laiendatud otsing, mis ühendab otsingutulemused kasutajate sotsiaalsete tegevustega, ehk mida nad on like’nud, kommenteerinud, jaganud, asukohad, kus kasutaja on viibinud jne. Graafi otsingu abil on võimalik teha Facebooki sisest turuuuringut oma sihtrühma kohta. Õpi tundma nende huvisid, milliste gruppidega nad on seotud, kus neile meeldib käia, milliste konkurentidega nad on seotud jne. Kasuta seda infot täpsemaks sihtimiseks ja turundussõnumite koostamiseks!

NB! Graph Searchi kasutamiseks peab Facebook olema seadistatud inglise keeles.

 graph search

Hiljuti teavitas Facebook, et hakkab kasutama kasutajate brauseriajalugu reklaamide täpsemaks sihtimiseks. Reklaamijale tähendab see paremaid sihtimisvõimalusi, kasutajatele asjakohasemaid reklaame, mis nende huvidega paremini kokku peaks langema.

Kampaaniad

Tarbijate tähelepanu hoidmiseks on teinekord vaja veri ninast välja pingutada, eriti just madala orgaanilise reach’i tõttu. Lihtsamalt saab hakkama, kui korraldada aeg-ajalt kampaaniaid, mis tõstavad lehe engagement’i. Kampaaniate korraldamisel on viimase aja trendiks saanud selfie’d. Inimesed on edevad ja nutikad turundajad oskavad seda ära kasutada. Hea näide on Saddolini selfie kampaania, kus osalejad pidid tegema võimalikult värvilise pildi iseendast.

minu selfie

48% kasutajatest, kes jälgivad Facebookis ettevõtteid, on hakanud fänniks eelkõige soovist osa saada soodustustest ja kampaaniatest (MarketingProfs). Vanad head „like ja jaga“ kampaaniad ei tööta enam ammu. Selle asemel ootavad kasutajad midagi põnevamat, midagi, mis oleks teistmoodi, kaasaks mingit tegevust ja eristuks teistest. Custom kampaanialahendused võivad olla väga kulukad, kuid olemas on erinevaid Facebooki äppide tegemise platvorme, millega on võimalik lihtsa vaevaga ja suhteliselt soodsa hinnaga kampaania maandumisleht valmis teha. Seejuures ei tohi ära unustada turunduskulusid – ilma reklaamita sihtrühmani ei jõua.

Väiksema eelarvega võib korraldada mini-võistlusi, küsida fännidelt küsimusi, teha „täida lüngad“ postitusi või muul moel kaasata fänne oma tegemistesse.

Brändi kuvand

Olulisemaks on muutunud ettevõtte brändi kuvand. Facebook ei ole keskkond, kus olla surmtõsine ja ametlik. Inimesed käivad Facebookis eelkõige meelelahutust otsimas, suhtlemas, infot kogumas, vaba aega veetmas. Ka nn igava tööstusharu ettevõte saab Facebookis luua huvitavat sisu ja pakkuda fännidele midagi erilist. Mõtle suuremale pildile,  mitte tootekeskselt. Mis probleemid on seotud Sinu valdkonnaga? Millist kasulikku infot saad Sa pakkuda nende probleemide lahendamiseks. Näiteks kui Sinu tootevalikus on tervislikud mahlad, saab teha elustiiliga seotud postitusi – kuidas parandada tervist, kuidas õigesti treenida, milliseid vitamiine sisaldavad erinevad puuviljad, kuidas kasutada mahlasid tervislikes retseptides jne. Vaata, mis toimub laias maailmas ja tee järele!

fb post

Analüütika

Facebooki analüütikamoodul annab väärtuslikku infot Sinu fännide ja lehe külastuste kohta. Otsuseid ei pea tegema kõhutunde põhjal, vaid saab analüüsida, kes on sinu sihtrühm, millised postitused pälvivad nende tähelepanu, millal on fännid online, kui aktiivselt kasvab fännibaas jne. Analüütikas midagi rabavalt uut ei ole toimunud, aga kindlasti on väärt meelde tuletamist, et vähemalt kord kuus käia tarbijakäitumist ja lehe efektiivsust analüüsimas!

LinkedIn

LinkedIn on teinud mitmeid olulisi muudatusi, mis muudavad selle patvormi ideaalseks sisuturunduse keskkonnaks. Märtsikuus tuldi välja Trending Content tööriistaga, mis annab ülevaate kõige populaarsematest postitustest LinkedIn’is. Tööriist aitab paremini mõista erinevaid segmente ning milline sisu neile korda läheb.

Linkedin trending content

Alates veebruarikuust on kõigile kasutajatele avatud ka LinkedIn Pulse sisuplatvorm. Tegu on omamoodi uudistekeskkonnaga, mis aitab sul kursis olla valdkonna oluliste teemadega ning pakub sullegi võimalust saavutada rohkem tähelepanu.

Demonstreeri oma brändi

Kes veel mäletab, siis paar kuud tagasi oli LinkedIn’is sektsioon nimega Products and Services, kus sai luua toodetele promolehti. Nüüdseks on see funktsioon kinni keeratud ning asemele toodud Showcase. Sisuliselt on tegu sarnase asjaga, mis aitab rõhutada ettevõtte põhitegevust eraldi lehtedel.  Eesmärk on luua jälgijatega pikaaegseid suhteid ning pakkuda eraldi keskkonda, kus fännid saavad kursis olla firma spetsiifilise tegevusega.

showcase leht

Twitter

Suurimaks uuenduseks Twitteris on piltide kuvamine uudistevoos. Varasemalt oli küll võimalus pildiga postitusi teha, kuid piltide vaatamiseks pidi klikkima vastavalt ikoonil. Nüüd on võimalus piltidega tähelepanu püüda oluliselt suurem! Kasutajatele meeldib visuaalse sisu tarbimine, mida näitab ka statistika. Pildiga postitusi retweeditakse 94% suurema tõenäosusega kui ilma pildita postitusi. Seega tähelepanu saavutamiseks on pildid Twitterist must!

Twitter on uuendanud ka kontode profiile. Uus layout meenutab enam G+ ja Facebooki, kus fookuses on suur kaanefoto ja uudistevoog toetab rohkem visuaalset sisu.

twitteri uus layout

Kokkuvõte

Sisu on saanud sotsiaalmeedia turunduse võtmeelemendiks. Kui Sa ei suuda pakkuda põnevat ja eristuvat sisu, võid samahästi pillid kokku pakkida ja sotsiaalmeedia kontod kinni panna. Eristumiseks on vaja loomingulist lähenemist. Vaata silmapiirist kaugemale ja paku jälgijatele midagi, mida nad ei oska oodata. Sotsiaalmeedia ei toimi iseenesest. Kui Sa soovid muuta fännid klientideks ja lojaalseteks tarbijateks, peab Sul olema ka vastav strateegia.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.