Mis on järgmine Facebook?

Mis on järgmine Facebook?

Mis on järgmine Facebook?

06. märts 2012, Armin Tüll, Sotsiaalmeedia

Eellugu: WSI juhtivkonsultant Armin Tüll on viimased 2 aastat lugenud TLÜ-s ainet internetiturundus. Üheks selle aasta aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest esimene. Autor: Hando Jaksi, TLÜ tudeng.

Et saada väiksematki eelaimdust sellest, milline näeb välja järgmine ülipopulaarne suhtlusvõrgustik, peab välja tooma praeguse Facebooki edu põhjused.

Pildid / - - future-facebookJulgen väita, et väga suur osa meist on edevad. Inimesed tahavad olla huvitavad, targad ja ilusad. Facebook on hea võimalus oma positiivsete omaduste eksponeerimiseks. Suure tõenäosusega saab kasutaja oma info eksponeerimise kohta ka kiiret ja positiivset vastukaja. Kiitus on ainult ühe kliki kaugusel.

Teiseks Facebooki edu põhjuseks on selle lihtne kasutamine ja informatsiooni kiire ja ajakohane kättesaadavus. Pole vaja lugeda enam uudisteportaale nii põhjalikult, sest alatasa postitavad su sõbrad huvitavaid linke ja see toimib omakorda ebaolulise ja ebahuvitava info filtrina.

Mis on järgmine Facebook? Õigemini kutsuksin seda Facebook v.2.0’ks. Ma arvan, et lähiaastatel ei tule täiesti uut suhtlusvõrgustikku, mis võtaks üle praeguse Facebooki funktsiooni ja kasutajad. Märksõnaks jääb tootearendus. Kui huvitavalt ja ägedalt suudavad Facebooki arendajad ajaga kaasas käia ja tuua kasutajatele uusi rakendusi ning tooteid mis  lihtsalt kättesaadavad ja kasutatavad. Samuti muutub aina tähtsamaks Facebooki mobiilirakenduse arendamine, sest ühe rohkem inimesi kasutavad Facebooki läbi nutitelefoni või tahvelarvuti. Praegused Facebooki rakendused nutitelefonidele ja tahvelarvutitele ei ole laitmatud ja vaatamata regulaarsetele uuendustele on hetkel ikkagi lihtsam ja kiirem kasutada Facebooki läbi tavalise internetilehitseja.

Facebook v.2.0 on kindlasti suhtlusplatvorm kuhu on integreeritud nii Youtube, Twitter, parim uudisteportaal, võimalus vaadata oma lemmikfilme ja kuulata muusikat, käia lemmikartisti live showl, näha ja õppida valmistama oma teisel pool maakera elava tuttava lemmikretsepte, jälgida oma tuttava puhkusereisi a’la videoblog+ Google Street View ning vaimustunult osta järgmine soodne puhkusereis samasse kohta. Ja mis kõige tähtsam –  seda jagada oma sõbradega!

Pildid / - - Future_Is_Now

Aina tähtsamaks muutub ka internetiturundus läbi Facebooki. Hetkel on lihtne hoida kliente kursis uudiste ja kampaaniatega. Facebook v2.0 on suhtlusvõrgustik, mis toob kliendi firmale aina lähemale ja annab talle võimaluse kaasa lüüa firma toodete ja teenuste arendamisel.

Lihtsaimaks näiteks on erinevad T-särgi kujunduse võistlused Facebookis. Tulevikus ka uue nutitelefoni kujundus ja lemmikartisti kontserttuuri ajagraafiku või mängitavate lugude valiku tegemine. Lihtsamaks peaks muutuma firmadele ka oma klientide analüüs läbi Facebook Analyticsi. Firmad saavad täpset informatsiooni, et millises asukohas, vanuses, huvidega ta potentsiaalne klient on. Nii on lihtsam suunata turundustegevusi.

Kui vastu ei võeta uusi kasutaja privaatsust tugevdavaid seadusi, siis muutub aina lihtsamaks oma turusegmendini jõudmine. Kui Julian Assange avalikustab suurfirmade ja organisatsioonide infot peetakse teda kurjategijaks aga kui Mark Zuckenberg avalikustab inimeste privaatinformatsiooni suurfirmadele ja organisatsioonidele valitakse ta Time ajakirja aasta inimeseks. Kindlasti muutub just inimeste privaatsuse tagamine  ja privaatinformatsiooni kasutamine  faktoriks, mis määrab firmade ja organisatsioonide tegevuse kasulikkuse Facebookis.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.