Mini-koolitus: Kui hea on sinu koduleht võrreldes konkurentidega?

Mini-koolitus: Kui hea on sinu koduleht võrreldes konkurentidega?

Mini-koolitus: Kui hea on sinu koduleht võrreldes konkurentidega?

06. oktoober 2014, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Google

Päris tihti puutume kokku küsimustega, milline on kodulehe „hea“ bounce rate, milline on „keskmine“ külastatavus, kui palju liiklust erinevatest allikatest on „normaalne“ jne. Kuni tänaseni oli selliseid numbreid või standardeid raske põhjendatult esitleda. Pigem eeldas hinnangu andmine head kõhutunnet ja loogilist mõtlemist. Nüüd teeb Google ettevõtjate elu lihtsamaks ning on toonud analüütikasse uue raporti – benchmarking report.

Google analytics

Mis on benchmarking report?

Tegu ei ole täiesti uue asjaga Google Analyticsis. Vanad kasutajad teavad, et 2011 aastal pani Google selle raporti kinni ja jättis turundajad keskmise turusituatsiooni hindamisel lootma heale kõhutundele. Nüüd on benchmarking report tagasi! Kasutajad saavad ülevaate kanalite, asukoha ja seadmete kohta 1600 tegevusala ja 1250 erineva turu lõikes.

Miks see oluline on?

Benchmarking report võrdleb ettevõtte kodulehte turu keskmisega. See annab päris hea ettekujutuse, milline on ettevõtte kodulehe konkurentsivõime. Teoorias tähendab see, et ettevõtetel on asjakohased andmed realistlike eesmärkide seadmiseks. Näiteks teades, et valdkonna keskmine kodulehe bounce rate on 40% ning sul on sellest parem näitaja, ei tasu oma tähelepanu koondada bounce rate’i vähendamisele vaid suunata fookus hoopis mujale, kus seda on rohkem vaja. Seega näitab benchmarking raport, millised on ettevõtte tugevused ning mida annab parandada.

Kuidas kasutada?

Benchmarking raporti leiad Audience tab’i alt. Seda näevad vaid kasutajad, kel on seadistatud Universal Analytics ja kes lubavad oma andmeid Google’ga jagada. Seda saad seadistada Admin -> Account Settings ning pane linnuke „Anonymously with Google and others“ kasti.

Raportit saab vaadata 3 variatsioonis:

  • Channels – võrdleb, kust tulevad sinu kodulehe külastused võrreldes konkurentide külastustega.
  • Location – näitab, mis riikidest tulevad konkurentide külastused. Oluline eksportivatel ettevõtetel.
  • Devices – võrdleb sinu kodulehe toimimist erinevatel seadmetel võrreldes konkurentidega.

Enne kui süvened andmetesse, vaata, et seaded oleksid õiged. Google on automaatselt kategoriseerinud su ettevõtte valdkonda, mis tema arvates iseloomustab su ettevõtet kõige paremini. Vali turg ja keskmine päevane külastatavus. Kui soovid infot kohaliku turu kohta, siis arvesta, et mida spetsiifilisemaks lähed, seda vähem võrdlevaid andmeid on saadaval ning võimalik, et raport ei anna adekvaatset vastet.

andmed

Kuidas raportit tõlgendada?

Vast kõige olulisem on channels report, mis näitab, kust tulevad sinu kodulehe külastused ja kust konkurentide omad. Siit saab teha järeldusi, millistesse kanalitesse investeerivad konkurendid rohkem ning kus on sinul arenguruumi. Raport ise on värviline ja meenutab heatmap’i, ehk positiivsed ja negatiivsed trendid on vastavalt tähistatud, mis annab kiire ülevaate ettevõtte positsioonist.

analytics raport

Meie näites on ettevõtte tugevusteks e-mail, sotsiaalmeedia, orgaaniline otsing ja otseliiklus. Küll aga on märgata sotsiaalmeedia külastustes olulist uute külastuste arvu langust ja otseliiklusega tulnud inimesed veedavad kodulehel vähem aega. See on märk, et neis kanalites võiks strateegia üle vaadata ja vastavalt kohendada, näiteks pakkuda kodulehel rohkem põnevust. Rohkem tähelepanu väärib referral traffic, mis konkurentidega võrreldes on oluliselt kehvem.

Location raport on kasulik eelkõige eksportivatele ettevõtetele. Kui eelmises raportis valisid kindla regiooni, siis näed ka selles raportis andmeid vaid valitud asukoha kohta. Kasu on sul sellest siis, kui valid seadetest „all regions“. Sellisel juhul saad võrrelda, kui hästi toimib su koduleht erinevatel turgudel ning võimalik, et leiad potentsiaalseid uusi sihtriike, kus tarbijate käitumine soodustab eksportimist.

sihtriikide raport

Devices raport on praegusel hetkel, kui mobiili osatähtsus on kiiresti kasvav, eriti tänuväärne. Meie näites on näha, et sel kodulehel käib turu keskmisega võrreldes oluliselt rohkem külastajaid mobiilsete seadmetega. Samas vaatavad need külastajad vähem vahelehti ja veedavad vähem aega kodulehe, kui konkurentide lehtedel. Küsimus, mida ettevõte peab nüüd lahendama, on info kättesaadavus lehel. Kas koduleht on lihtne ja külastaja leiab info ilma vaevata ja lahkub selle pärast kiiresti lehelt või vastupidi, leht on segane ja külastaja loobub enne kui närvid üles ütlevad.

devices raport

Kokkuvõte

Benchmarking report on hea tööriist turundajatele, kes soovivad seada realistlike eesmärke. Raporti abil on võimalik tuvastada ettevõtte tugevused veebis ning leida uusi arenguvõimalusi. Kohalikul tasandil on osade valdkondade kohta vähe infot ning raport võib olla eksitav. Seega soovitus on võtta seda pigem hea tööriistana, mille abil teha järeldusi kodulehe üldise toimivuse kohta.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.