Milliseid nõuandeid jagas Rob Thomas koolitusel osalejatele?

Milliseid nõuandeid jagas Rob Thomas koolitusel osalejatele?

Milliseid nõuandeid jagas Rob Thomas koolitusel osalejatele?

06. juuni 2016, Tuuli Vahtra, Social Selling, Turunduse automatiseerimine, WSI uudised

Rob Thomase koolitusPaar nädalat tagasi külastas Eestit taas digiturunduse ekspert Rob Thomas. 2015. aastal Suurbritannia TOP 50 ärinõustajate hulka valitud WSI konsultant viis läbi seminari turunduse automatiseerimise ja sotsiaalse müügi teemal. Juttu oli turunduse ja müügi tulevikutrendidest ning osalejad tegid ka praktilisi harjutusi ettevõtte või persoonibrändi arendamiseks.

Miks tegeleda social selling’uga?

Rob Thomas on sellele küsimusele loomulikult üks õigeimaid inimesi vastama. Koolitaja Social Selling Index LinkedInis on 95/100 ning lisaks on ta profiilil üle 250 soovituse.

Robi sõnul võimaldab social selling endale valdkonna eksperdi maine kujundada, potentsiaalsete klientide ja ka konkurentide kohta informatsiooni koguda ning müügitsüklit lühendada. Kuna B2B ostmise harjumused on muutunud, on social selling’u võtete kasutamine paljude ettevõtete jaoks konkurentsis püsimiseks hädavajalik.

Otsutsükkel on muutunud

Kuidas LinkedInis edu saavutada?

LinkedIn on sotsiaalse müügi jaoks kõige laialdasemalt kasutatud keskkond. Rohkem kui 400 millionit kasutajat teeb sellest maailma oluliseima B2B sotsiaalvõrgustiku. See tähendab, et suurema osa ettevõtete jaoks on enda presenteerimine LinkedInis väga oluline. Kuigi ka ettevõtte profiil on olulisel kohal, tasub sotsiaalses müügis panustada aga eelkõige isikliku konto manageerimisele, sest inimestele meeldib suhelda inimestega. Rob tõi koolitusel välja olulisemad asjad, millele LinkedIni profiili seadistamisel tähelepanu pöörata.

Rob Thomase 9 sammu eduka LinkedIni profiili loomiseks:

  1. Foto – kui sa oled elukutseline golfimängija, võid loomulikult kasutada pilti, kus oled golfivarustustega, müügiinimesena kasuta aga hea valgustuse ja esinduslike riietega professionaalset portreefotot.
  2. Pealkiri – pealkiri sinu nime all on esimene asi, mida inimesed LinkedInis vaatavad. Tihtipeale on see ka ainukene asi, mida otsingus kuvatakse, seega ole loov ja tee pealkiri väljapaistvaks. Pealkirjas saad kasutada ka erinevaid sümboleid. Näiteks Robi enda pealkiri LinkedInis on „#Social Selling & LinkedIn Expert ☆ Keynote Speaker ☆ Digital & Marketing Automation Specialist”.
  3. Personaalne URL – oma nime kasutamine URL-is aitab kaasa otsingumootoritele optimeerimisel (SEO) ning teeb inimestel sinu leidmise lihtsamaks. Näiteks https://www.linkedin.com/in/eesnimiperenimi
  4. Kontaktandmed – lisa profiilile e-posti aadress, telefoninumber, Skype’i nimi ja muu sobiv kontakti võtmise võimalus, et potentsiaalsetel klientidel ja koostööpartneritel oleks sinuga hõlbus ühendust saada.
  5. Kokkuvõte – mida sa teed (ettevõte), kellele on su tegevused suunatud, kuidas ja miks sa seda teed, millised on sinu isiklikud huvid, mille poolest sinu tehtud tööd teistest eristuvad? Kindlasti lisa üleskutse (CTA) ühendust võtta.
  6. Aktiivsus – hoia oma profiili n-ö elus postitades LinkedIni artikleid ning jagades väärtusliku sisu (uuendused). Märgi meeldivaks ja jaga ka teiste uuendusi ning postitusi.
  7. Soovitused – kirjuta soovitusi ja palu teistel ennast soovitada. Näiteks võid igal nädalal varuda aega selleks, et kirjutada üks soovitus. Teistelt soovituste küsimiseks teavita neid võimalusel juba enne koostöö algust, et plaanid hiljem tagasisidet küsida. Soovitust paludes võid kaasa panna mõne küsimuse, millele vastamine teeb soovituse koostamise lihtsamaks ja kiiremaks.
  8. Grupid – LinkedIni gruppide vestlustes osalemine aitab sul potentsiaalsete klientide ja koostööpartneritega tutvuda ning suhelda. Gruppe ja arutlusi valides pea silmas ettevõtte ostupersoonasid.
  9. Oskused – LinkedIni oskuste sektsioon võimaldab kiirelt saada ülevaate sinu peamistest oskustest, millele lisavad väärtust kontaktide kinnitused, et oled asjatundja nendes valdkondades (endorsements). Pea meeles ka ise teiste oskusi esile tuua.
Social Selling IndexLinkedIni aktiivsuse ja edu mõõtmiseks saad kasutada Social Selling Index’it (SSI). Lisaks numbrile näed selle võrdlust ka valdkonna ning oma kontaktide võrgustiku keskmisega. SSI kasv aitab alles alustades sotsiaalsesse müüki panustatud ajakulu põhjendada ja motivatsiooni kõrgel hoida. Peamiseks eesmärgiks on loomulikult mõne aja jooksul saabuvad kasud: valdkonnas tuntuse kasv, potentsiaalsete klientide suurem kaasatus, müügid ja kõrgem tasuvus.

Turunduse automatiseerimine säästab aega

Koolituse teises osas rääkisime turunduse automatiseerimisest. Rob selgitas teooriat ja seda, kuidas turundustegevuste automatiseerimisega protsesse efektiivsemaks muuta. Praktilises osas tõi ta näiteid koostatud kampaaniatest ning seejärel koostasid ka kõik osalejad ühe kampaania plaani. Teema lõpetuseks arutasid laudkonnad üksteise ideid ning töötasid põhjalikumalt ühe kampaaniaga, mis hiljem teistele ette kanti. Loe ka: „Kas turunduse automatiseerimine sobib sinu ettevõttele?”

Praktiline seminar toimus Tallinna Lauluväljaku hubases Café Gustavis ning lõunapausil oli kõigil osalejatel võimalus külastada ka laulukaare kõrval asuvat tuletorni. Koolitusel osalejate tagasiside oli väga positiivne ning suure tõenäosusega kutsume Rob Thomase tulevikus uuesti oma teadmisi Eesti turundushuvilistega jagama.

Kui oled huvitatud samalaadsel või mõnel muul digiturunduse koolitusel osalemisest, anna meile sellest märku:

Võta ühendust

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.