Miks sisuturundus müüb?

Miks sisuturundus müüb?

Miks sisuturundus müüb?

07. veebruar 2013, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

Eellugu: WSI juhtivpartner Kristjan-Paul Raude on TLÜ-s internetiturunduse õppejõud. Üheks aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest teine. Autorid:  Mario Nurmelaid ja Mihkel Vahermaa

Mida tarbijad internetis teevad?

sisuturundusOn möödas ajad, mil inimesed käisid internetis vaid surfamas ning aega viitmas. Nüüdsel ajal on internetist saanud tohutu suure andme- ja infomahuga võrk, millel on üle 2 miljardi kasutaja. Veebi on kolinud eraisikud, kaupmehed, teenusepakkujad, meelelahutustööstus jne. Kõik nad toodavad ning otsivad iga päev meeletul hulgal uut informatsiooni. Kogu selle infokülluse ja –müra sees on inimestel aina raskem orienteeruda ning infoloojal eristuda.

Valdav enamus otsinguid internetis on infootsingud. Omades äriliste eesmärkidega veebilehte, on just see koht, kuhu külastajad tulevad otsima infot, et leida vastuseid oma probleemidele või küsimustele. Nad ei otsi ainult tooteid või teenuseid, vaid hoopis infot nende kohta. Nad tahavad teada saada midagi uut, lahendust tekkinud probleemile või väljakutsele.

Niisiis peaks tänapäeval ettevõtete roll internetis olema mingil määral meedia loomine, mille läbi pakutakse tarbijatele abistavat, informatiivset ning kasulikku infot, eesmärgiga luua ettevõttest asjatundlikku ning usaldusväärset kuvandit.

Mis on sisuturundus?

Sisuturundus on turundusstrateegia, mis hõlmab endas teatud laadi (reeglina tasuta) sisu loomist ja selle levitamist eesmärgiga arendada suhet olemasolevate ja potentsiaalsete klientidega ja tõmmata endale nende tähelepanu (Peep Laja).

Sisuturunduse idee on pakkuda kvaliteetset, asjakohast ja väärtuslikku teavet uutele lugejatele. Samuti säilitada olemasolevate klientide tähelepanu ning tugevdada brändi lojaalsust. Sisuturunduse eesmärgiks ei ole otsene toodete või teenuste müük, vaid sihtrühma ja potentsiaalsete klientide teavitamine küsimustest, mis puudutavad pakutavaid tooteid või teenuseid, mis on lugejale kasulik. Kasuliku sisu abil toimub väärtuse loomine, mis tekitab usaldust ja arendab kliendisuhet.

Luues väärtust, tekitad usaldust, mis arendab kliendisuhteid. Kui potentsiaalne klient ei usalda Sind, siis ta suure tõenäosusega Sinu käest ei osta. Samuti pole võimalik, et klient ostab Sinult, kui ta ei tea, et Sa eksisteerid. Seega järjepidev asjakohase sisu loomine on üks efektiivsemaid viise usalduse tõstmiseks, oma reputatsiooni loomiseks ja suhete arendamiseks.

Väärtusliku sisu tootmine läbi efektiivse sisuturunduse on oluline, kuna:

  • Seeläbi saab tarbijat harida, andes talle toote, teenuse või tööstusvaldkonna kohta sisukat, spetsiifilist ning  kasulikku infot.
  • Näitab ekspertsust – luues väärtusliku sisu on võimalik end presenteerida kui arvamusliidrina ning luua endast eksperdi kuvand.
  • Positiivne mõju otsingumootoritele – luues oskuslikult ja järjepidevalt uut, relevantset ning märksõnapõhist sisu oma ettevõtlusvaldkonna kohta, seda nii blogi formaadis kui ka lihtsalt veebilehel, paned otsingumootori oma saiti kõrgemalt rankima ning muudad end seeläbi nähtavamaks potentsiaalsetele klientidele.
  • Inimesed jagavad kasulikku ning väärtusliku infot ning materjali.

Üks oluline tendents sisuturunduse juures on tasuta kättesaadavus. Tasuline sisu on tarbija jaoks toode, mis tähendab müüki. Sisuturundus ei tohiks näida peale pressiva müügina ega reklaamina. Reklaam, selle üldises mõistes, peaks alustama ja arendama vestlusi, looma kogukonda ja pakkuma väärtust.

Reklaami läbi väärtuse loomiseks on mitmeid võimalusi. Nendest üks populaarseim on blogimine. Blogi näitab ettevõtte kompetentsi, sest kuidas peaks tarbija teadma, et sa oled  oma ala tegija, kui Sa suud lahti ei tee ega räägi?

Millistel viisidel levitatakse sisu tarbijatele?

Kõige levinum viis selleks on juba eelpool mainitud blogimine.

Blogimine on tänapäeva ettevõtete seas väga populaarne järgmistel põhjustel:

  • Blogiga on lihtne alustada ja see ei vaja suurt ressurssi.
  • Blogisid on lihtne uuendada. Efektiivseks blogiks võib pidada selliseid, mida uuendatakse vähemalt korra-paar nädalas.
  • Inimestel on blogi formaati väga lihtne lugeda, kuna nendes on üldjuhul kerge navigeerida.

Teised populaarsed kirjutatud kujul sisuturunduse väljundid on:

  • E-raamatud: Võimaldab lugejal saada spetsiifilistele küsimustele vastuseid. E-raamatutest saadav info peaks kindlasti olema inimestele tasuta kättesaadav.
  • Pressiteated: Hästi kirjutatud pressiteade võib oluliselt suurendada lugejate kokkupuudet reklaamitava saidiga ja anda edasi oma sõnumit.
  • Sotsiaalmeedia (hõlmab tweete ja Facebook’i postitusi): Suurepärane vahend uudiste/uute toodete ja teenuste jagamiseks. Ühendades postitused blogiga, suurendad nii saidi külastatavust kui võidad uusi potentsiaalseid kliente.

Sotsiaalmeedia kasutamine sisuturunduse abivahendina

Väga paljud ettevõtted on kolinud inimeste kombel Facebooki. See enam kui miljardi liikmeline kogukond annab ettevõtetele väga palju võimalusi, kuidas enda ettevõtet reklaamida ja klientides usaldust tekitada. Paljudele ettevõttetele on see olnud ka suureks komistuskiviks, sest ei mõelda päris täpselt läbi postituste sisu ja seetõttu võib info inimestest suure kaarega mööda minna.

Ettevõtte sisuturunduse edendamiseks Facebookis tuleks läbi mõelda järgnevad punktid:

1)      Teha postitused lihtsalt arusaadavad ja lühikesed

Enne postitamist tuleks mõelda, mis on oluline ja mis mitte. Kirjutades liiga pikalt ei pruugi lehekülje fännid ja sihtturg seda infot omaks võtta. Sotsiaalmeedia uuringutes on populaarsemaks osutunud just tabavamad ning lühemad postitused, mida saadab edukam järelkaja ja inimeste suurem aktiivsus selle edastamisel.

2)      Klientide kaasamine personaalsel tasandil

Vältida liigselt peale surutud müügile orienteeritud postitusi. Lähene oma klientidele kui oma sõpradele. Püüa postitused luua inimeselt-inimesele ja lõbusas võtmes. Tekita fännides emotsioone. Hästi töötavad ka isiklikul kogemusel tehtud postitused ja blogikanded mõne uue toote või teenuse kohta.

3)      Väldi liiga tehnilise sisuga postitusi

Enamik Facebooki kasutajaid ei otsi spetsiifilist informatsiooni. See info peaks olema neile kättesaadav kodulehelt. Inimesed otsivad Facebooki kaudu pigem meelelahutust ja liigne tehniline info on üldjuhul igav.

4)      Blogi uuenduste kajastamine postitustes

Blogi kajastamisel pööra tähelepanu, kuidas see uuendus teie postituses välja hakkab nägema. Liiga pikad pealkirjad muuda lühemaks, kuna need ei saa tavaliselt piisavalt tähelepanu ja klikke. Muuda pealkiri ja tutvustav tekst huvipakkuvaks ja lugejaid kaasavaks.

5)      Reklaami teiste loodud sisu

Leides kvaliteetset sisu, mis on loodud mõne teise ettevõtte poolt, tasub seda kindlasti oma fännilehel kajastada. Muidugi, juhul kui teema haakub Sinu valdkonnaga. Teiste loodud materjali kajastamine ei tähenda kellegi sisuvargust, vaid pakub Sinu fännidele huvitavat vaheldust.

Miks siis sisuturundus nii efektiivne on?

Peamine põhjus on see, et inimesi ei köida enam tavalised reklaambännerid ja peale surutud reklaamid, mis  ilmuvad televisioonis ja netilehekülgedel. Tavalistele reklaamidele ei pöörata enam palju tähelepanu. Inimestele on vaja pakkuda lisaväärtusi enne kui nad on nõus midagi ostma. Palju huvitavam on lugeda põnevalt kirjutatud informatsiooni mõne toote/teenuse kohta kui saada endale mõni järjekordne tüütu infokiri meilile või postkasti. Informatsiooni üleküllus internetis on just see põhjus, miks hästi koostatud sisuturunduseplaan müüb.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.