Miks Sa blogid? 7 võimalust, kuidas muuta blogi ettevõttele efektiivsemaks

Miks Sa blogid? 7 võimalust, kuidas muuta blogi ettevõttele efektiivsemaks

Miks Sa blogid? 7 võimalust, kuidas muuta blogi ettevõttele efektiivsemaks

13. mai 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

blogiKülastades erinevaid Eesti ettevõtete kodulehti jääb nii mõnelgi saidil silma blogi rubriik, mille eesmärk jääb segaseks. Sisu on vähe, postitatakse harva ja teemad on mitte midagi ütlevad. Paljud blogid meenutavad pigem artiklikogumikke, kus puuduvad üleskutsed, siselinkimised jm kasutajat kaasavad elemendid. Küsimus on, milleks siis üldse blogi?

Blogid Google jaoks?

Mis on nr 1 põhjus blogimiseks? Saada paremaid positsioone otsingutulemustes. Blogi on suurepärane võimalus toota regulaarselt värsket ja kvaliteetset sisu, mis on optimeeritud ettevõttele olulistele märksõnadele. Tegu ei ole sugugi halva praktikaga, kuid mitte kõige jätkusuutlikum lähenemine.

Kui Su ettevõte ei oleks blogimisega saanud ühtegi lisakülastust läbi otsingumootorite, kas Sa siis blogiksid? Neile, kellele blogi eesmärk on SEO, on vastus tõenäoliselt ei. Kahjuks ei mõelda sageli sellele, et blogi pidamine võib ettevõttele oluliselt suuremat väärtust pakkuda kui külastused.

Blogides otsingumootoritele on võimalik saavutada häid positsioone ja tuua lehele rohkem liiklust. Seejuures ei ole küsimus ainult külastuste saamises. Lehele sattunud külastajatega on vaja midagi peale hakata, vastasel juhul lõppevad Sinu suured jõupingutused ja lugematud töötunnid, mis on kulunud kvaliteetsele sisuloomele, just seal.

Kuidas tuua ettevõttele blogiga lisaväärtust?

Peale paremate otsingupositsioonide, mis toob lisaliiklust, pakub blogi võimalust luua külastajaga usalduslik suhe, suunata külastaja edasisele tegevusele ja konverteerida külastaja kliendiks. Siin on 7 nõuannet, kuidas muuta blogi aktiivseks kliendikonverteerimise masinaks!

1.     CTA

Blogi lehele sattunud külastaja on tõenäoliselt valdkonnast rohkem huvitatud ja soovib lisainformatsiooni. See on suurepärane koht, kus suunata külastajat edasisele tegevusele. Kasuta selleks CTA (call-to-action) ehk üleskutse nuppu/bännerit. CTA nupp on muust tekstist ja navigeerimiselementidest selgelt eristuv, kasutatakse väljapaistvaid värvitoone, suurt fonti, pilte jm külastaja tähelepanu köitvaid elemente. Paiguta CTA nupp hästi välja paistvasse kohta, näiteks blogi headingusse või footerisse. CTA võib kutsuda uudiskirjaga liituma, pakkuda teemakohast e-raamatut või muud materjali, kutsuda tasuta demo versiooni proovima vm tegevusele. Väga hästi kasutab CTA-sid blogi postituste juures ära Hubspot, kes seostab iga teema vastava e-raamatuga, mida on postituse lõpus võimalik alla laadida. Väga kaval ja efektiivne lahendus viimaks kliendisuhte järgmisele tasemele. Loe lisaks, kuidas teha korralik CTA nupp.

CTA

2.     Siselinkimine

Siselinkimine seob tekstis olevad märksõnad vastavate viidetega teistele vahelehtedele ja blogi postitustele. Siselinkimine suunab külastaja vastava teema kohta rohkem lugeda. Nagu eelmises punktis tehtud viide: „Loe lisaks, kuidas teha korralik CTA nupp.“ Samuti on kohane suunata külastaja teemaga seotud toote või teenuse vahelehele. Näiteks kirjutades, kuidas koristusteenus aitab säästa ettevõtte aega ja raha, võib suunata külastaja lingiga „koristusteenused“ vahelehele. Peale varjatud müügi teenib siselinkimine ka kasutajamugavuse eesmärki, suunates kasutaja seotud teema kohta rohkem infot lugema, ilma, et külastaja peaks kodulehel vastavat vahelehte ise taga otsima.

3.     Seotud postitused

Sarnaselt eelmisele punktile, aitab ka seotud postituste välja toomine suunata külastaja edasist tegevust, pakkudes talle veelgi rohkem infot. Seotud postitused paigutatakse blogi postituse lõppu. Kui teema oli huvitav, on külastajal kohe võimalik samal teemal lugemist jätkata. Selliselt ei pea külastaja tagasi blogi menüü algvaatesse minema, kust rohkem lugemist otsida. Ühtlasi aitab selline lahendus külastajat kauem kodulehel hoida, suunates ühest blogi postitusest teise.

seotud postitused

4.     Viimased/populaarsemad postitused

Aktiivsed blogid toodavad väga suures mahus artikleid, mille vahel on uuel külastajal keeruline navigeerida. Too välja populaarsemad postitused rõhutamaks oma kõige paremaid artikleid ja viimased postitused, et kasutajal oleks kerge end värske sisuga kurssi viia.

5.     SEO

Kui postitust sai alustatud jutuga, et SEO on peamine põhjus, miks ettevõtted blogivad, kuid mitte kõige jätkusuutlikum lahendus, siis ei tasu optimeerimist siiski alahinnata. Artiklite optimeerimine ei saa olla efektiivse blogimise eesmärk nr üks, kuid aitab suurendada külastuste arvu. Kasuta märksõnu pealkirjades, meta andmetes, piltide kirjeldustes ja sisutekstis. Kuid nagu optimeerimise kuldreegel ütleb: „optimeeri inimestele, mitte robotitele“ ehk väldi liigset märksõnatihedust ja kunstlikku märksõnade kasutamist. Kui Sa arvad, et külastaja ei saa aru üleoptimeeritud tekstist, siis sa eksid rängalt. Lisaks halvale kasutajakogemusele mõjub üleoptimeeritud postitus meeleheitliku katsena pääseda otsingutulemustes esimeste sekka seejuures pakkudes ebakvaliteetset sisu.

6.     E-mail

e-mailE-mail on suurepärane vahend suurendamaks blogi korduvkülastajate arvu. Iga kord kui Sa avaldad blogi, saadetakse soovi avaldanutele vastav teade e-mailile. Kui iga blogi kohta ei soovi uudiskirja saata (eriti kui uusi postitusi tuleb mitu korda nädalas) koonda uued postitused nt kuu uudiskirja. Julgusta külastajaid jagama oma e-maili aadressi, et hoida neid kursis viimaste uudistega. Paiguta e-mailiga liitumise nt CTA ääremenüüle või postituse lõppu.

7.     Sotsiaalmeedia

Paljud blogijad veedavad tunde kvaliteetse sisu loomiseks ja kui postitus on lõpuks valmis ja avaldatud, siis sellega on töö justkui lõppenud. Tähelepanuta jääb oluline faktor – postituse jagamine ja lugejaskonnani jõudmine. Ei saa loota, et Sinu aktiivsed fännid iga päev Su kodulehel refreshimas käivad, äkki on uus postitus ilmunud. Sotsiaalmeedia pakub head võimalust värske sisu jagamiseks. Seejuures ära piirdu vaid 1 postitusega Facebookis, vaid kasuta ka teisi kanaleid nagu Twitter, Google+, LinkedIn jm. Tee postitusi iga uue blogi kohta ja kutsu jälgijaid üles kommenteerima. Küsi küsimusi ja tekita arutelu. Sotsiaalne aktiivsus aitab postitusel levida ka fännide seinale.

Lisa sotsiaalmeedia kommenteerimise, jagamise ja likemise võimalus iga postituse juurde, mis suurendab postituse väärtust ka otsingumootorite silmis.

Kokkuvõte

Blogi pakub ettevõttele palju enamat kui heade otsingupositsioonide saavutamine Googles. Ilma suunavate juhisteta lahkub blogisse sattunud külastaja lehelt tekitades sellega suure bounce rate’i. Hoidmaks külastajat kodulehel, ütle, mida sa soovid, et külastaja lehel edasi teeks. Selleks kasuta CTA-sid, siselinkimist, seotud artikleid, e-mailiga liitumise võimalust ja too välja populaarsemad ja viimased postitused. Blogi jätkusuutlikuse tagab postituse jagamine sotsiaalmeedias ja märksõnadele optimeerimine, mis aitab jõuda uute lugejate ja klientideni. Vaata üle oma blogi, ja rakenda nimetatud 7 nõuannet, mis muudab blogi aktiivseks osaks Sinu äris!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.