Miks mobiiliveeb on oluline?

Miks mobiiliveeb on oluline?

Miks mobiiliveeb on oluline?

27. juuli 2012, Kristjan-Paul Raude, Mobiiliturundus

Nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamine on käesoleval aastal teinud hüppelise tõusu. Tahvelarvutite müük Eestis on viimase aastaga viiekordistunud. Seejuures maikuus ületas EMT tahvelarvutite müük sülearvutite müügi. Nutitelefonide müük moodustab tervelt 60% telefonide kogumüügist, olles samuti kasvutrendis (e24). Statistika näitab, et nutiseadmed on vallutamas meie igapäevaelu, pakkudes ettevõtetele uusi turundusvõimalusi.

wsi mobileTH mobileKalesy mobileLauluväljak mobile

Trendiga kaasas käimiseks, peavad ettevõtted oma turundusstrateegia ümber mõtlema. EMarketer’i ennustuste kohaselt investeeritakse järgmisel aastal Lääne-Euroopas mobiiliturundusse 54,8% enam, ehk 1,6 miljardit dollarit.

mobiilireklaami maksumus

Nutitelefonide kasutatavus

Telefonide ülemaailmne kogumaht on 4 miljardit telefoni, millest 1,08 miljardit on nutitelefonid. Seejuures aastaks 2014 ületab Morgan Stanley ennustuste kohaselt interneti kasutatavus mobiilis interneti kasutatavust tavaarvutis. Selline kiire areng on tingitud 3G internetilevist, seadmete kiirest arengust ja e-kaubanduse arengust.

mobiilse interneti kasutajad

Kuna nutitelefonide kasutatavus kasvab jõudsalt on see kaasa toonud ka olulisi muudatusi inimeste harjumustes. Uuringud näitavad, et telefoni kontrollitakse 150 korda päevas ja 98% sõnumitest avatakse (hea tähelepanek turundajatele). Mitmeid funktsioone kasutatakse juba täna nutitelefonides enam kui tavaarvutites, näiteks Google+ külastatakse sagedamini just läbi mobiili, mida toetab ka fakt, et 91% mobiilse interneti kasutamisest hõlmab sotsiaalset tegevust.

mobiili kasutamine

Miks on mobiiliveebi olemasolu oluline?

Nagu statistika näitab on nutitelefonide ja tahvelarvutite kasv märkimisväärne. Kuna nutiseadmeid kasutatakse üha sagedamini ja inimesed kontsentreerivad oma tegevuse tavaarvutist mobiili, siis on ka ettevõtetel oluline olla seal, kus on nende kliendid. Hetke turuolukord näitab, et kvaliteetseid ja toimivaid mobiiliveebe on suhteliselt vähe. Tihti kohandatakse tavaline koduleht lihtsalt mobiili mõõtudele ümber, arvestamata mobiilikasutaja potentsiaalseid huve.

Kvaliteetne mobiiliveeb on oluline mitmetel põhjustel:

  • Mobiiliveeb nõuab teisi eelduseid kui tavaline koduleht

Mobiili ekraan on kordades väiksem tavaarvuti ekraanist, mistõttu oluline info tuleb ära mahutada väiksemale pinnale. Mobiiliveebi kasutatakse sagedamini hinnainfo, asukoha info, lahtiolekuaegade jm kiire info tarbimiseks.

  • Mobiilile kohandamata koduleht kahjustab mainet

Compuware uuringu kohaselt peletab kasutajale ebamugav mobiiliveeb kasutaja lehelt minema. Tervelt 61% kasutajatest ei naase kunagi kehvale mobiiliveebile tagasi ja 57% külastajatest ei soovita halva mobiililehega ettevõtet sõpradele. Tervelt 40% läheb konkurendi lehele kui sinu leht tekitab negatiivse kogemuse

  • Mobiili otsingumahud suurenevad

USAs tehtud uuring näitab, et 61% mobiilse interneti kasutajatest otsib mobiilist infot ettevõtte kohta, seejuures on oluline saada kiiret infot nö käigu pealt. Tahvelarvutite puhul on otsingumaht 64%, kusjuures tahvelarvuti kasutajad sooritavad 86% juhul ostu viimati otsitud kohalikust ettevõttest. Kuna mobiiliotsing erineb tavalisest otsingust ja Google’l on eraldi indekseerimissüsteem mobiilsetele kodulehtedele, siis on mobiiliotsingu jaoks oluline luua mobiiliveeb.

  • Mobiilne leht toob kiire päringu

DudaMobile viis eelmise aasta neljandas kvartalis läbi uuringu, mille põhjal vaatlesid, kui  suur protsent kliente, kes külastasid ettevõtte mobiiliveebi tegid telefonikõne või külastasid ettevõtet. Tulemused on üllatavad, tervelt 1/5 kasutajatest võttis ettevõttega koheselt ühendust. Allolev graafik näitab milliste tegevusalade otsingutulemused toovad enim päringuid.

mobiiliveebi külastajad
  • App ei täida sama funktsiooni, mis mobiiliveeb

Mobiiliapp’i kasutamine on populaarne trend, kuid aplikatsioonei suuda täita kõiki samu omadusi, mis mobiilne koduleht. Inimesed ei otsi ettevõtte kohta infot aplikatsiooniga, app’i eesmärk on pigem meelelahutuslik. Tervelt 81% mobiilikasutajatest eelistab sooritada oste mobiiliveebilt, mitte läbi app’i ja 79% kasutajatest eelistab mobiiliveebi pakutavat arvustust aplikatsioonile (Adobe Scene7 uuring).

Kokkuvõte

Mobiiliveebi tegemisel on oluliseks sõnumiks „mobilize, not miniaturize”. Ehk kodulehe kohandamine mobiilimõõtu ei pruugi tuua oodatavaid tulemusi, samas on see igatahes parem valik kui igasugune mobiiliveebi puudumine. Parimate tulemuste saavutamiseks ja ajaga kaasas käimiseks on siiski oluline luua mobiiliveeb, kuna kõigi eelduste kohaselt on tulevik mobiilide päralt.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Mobiiliturundus on turunduskanal, millele iga turundaja/ettevõtja täna mõtlema peaks. WSI professionaalid teevad Sinu ettevõttele mobiiliveebi, mis toob uusi kliente ja päringuid läbi mobiili. Küsi pakkumist!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.