Miks investeerida digiturundusse?

Miks investeerida digiturundusse?

Miks investeerida digiturundusse?

25. august 2014, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

Just „investeerimine“ on õige sõna, mida internetis turundamise kohta kasutada. Digitaalmeedia annab võimaluse alustada väga väikese eelarvega ning järjepidevalt panustades jõuda tulemusteni, millest su firma aastaid kasu saab.

digiturundus

Teised ju teevad nii

See, et teiste ettevõtete kulutused digireklaamile aasta-aastalt kasvavad, võib tunduda veidra põhjendusena sellele, miks just sina peaksid samamoodi käituma – äkki on tegemist hetkemoega ning tark oleks mitte kohe sellega kaasa joosta, vaid oodata ja vaadata, mis tulevik toob?

Tegelikult ei ole tänaseks enam kahtlust, et internet tähendab turunduse uut ajastut ning asjad mitte ei liigu selle suunas, vaid on juba sinna liikunud. TNS Emori andmetel kasvasid internetis kulutatavad summad Eestis eelmisel aastal üle 10 protsendi ning mida aeg edasi, seda kiirem oli kasv, ületades viimases kvartalis 13 protsenti. Traditsiooniliste meediakanalitega võrreldes oli 2013. aastal internetis reklaamiraha rohkem kui raadios ja ajakirjades kokku ning üle poole suurima reklaamikanali televisiooni mahust.

Esimene mulje on tähtis

digiturunduse ROIKust võimalik ostja sinu kohta esimest korda teavet otsib? Internetist mõistagi. Ja see, mis mulje su koduleht jätab, määrab hoiaku edasises suhtluses. Kui Google’i otsingu esilehel on kümme firmat, siis pole raske arvata, et ühendust võetakse sellega, kes jätab asjatundlikuma ning usaldusväärsema mulje: tema lehel on põhjalikud tootetutvustused, kvaliteetsed pildid, kaasaegne disain, arusaadav struktuur.

Isegi need kaupmehed, kes seni on piirdunud oma väikese poega, peavad harjumusi muutma, sest tarbija harjumused on muutunud. Eesti e-kaubanduse liidu andmetel kasvab veebipoodidest ostmine 20% aastas, eelmisel aastal ületas 7 protsendi e-poodide käive miljoni euro piiri.

Nõuab aega, mitte raha

Jutt digiturunduse odavast hinnast leiab vaidlustes nii aktiivseid toetajaid kui kirglikke vastaseid. Tegelikult siin vastuolu ei ole, eriarvamused tekivad sellest, kuidas hinnata oma panust.

Internetis turundamise kulusid hindavad kõrgeks need firmad, kel pole aega ja oskusi, et ise veebi kaudu oma klientidega suhelda. Digiturundus tähendab pikaajaliste suhete loomist ja hoidmist, selle aluseks aga on kindla visiooni järgi tegutsemine, mitte lihtsalt Facebooki sissekande tegemine siis, kui see meelde tuleb.

Võrreldes massimeediaga on digiturundus siiski oluliselt jõukohasem. Täpne sihitavus ja paindlik hind teevad digireklaami kättesaadavaks ka väike- ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks. Tuleb lihtsalt valida sobivad kanalid, mis aitavad optimaalsete kuludega sihtrühmani jõuda. Sa võid alustada väikeste eelarvetega AdWordsis ja suurendad investeeringuid vastavalt tasuvusele. Sotsiaalmeedia, blogi või uudiskirja vahendusel klientidega suhtlemine on aga hoopis tasuta kuid nõuavad aega.

Tulemused võtavad aega

Mitmed digiturunduse olulised osad, nt SEO, sotsiaalmeedia, blogi, tasuta jagatavad koolitusmaterjalid jm ei suurenda su käivet päevapealt. Nende esimest mõju võid märgata paari kuu pärast. Järjekindlalt tegutsedes suudad sa aga just sel viisil kujundada endale mainet, mida lehereklaami või teleklipiga ei loo – usaldusväärne, asjatundlik, hooliv, inimlähedane.

Jenny Timony (Maven Marketing) toob hea võrdluse internetis toimetamise kohta: see on nagu aia eest hoolitsemine. Sa võid osta kenade puude ja põõsaste istikud ning panna kasvama ilusad lilled, aga kui sa nende eest rohkem ei hoolitse, siis näeb su aed juba paari kuu pärast välja mahajäetud ja käestlastuna. Selleks et puud hakkaksid vilja kandma ning lilled õitseksid, on tarvis pidevalt kasta, rohida, väetada.

Kokkuvõte

Kui sa arvasid, et pärast kaasaegse kodulehe tegemist sinu (interneti)äri kasvama hakkab, siis eksisid. Digiturundus nõuab, et sa sellega pidevalt tegeleksid ning tavaliselt on sinu kui ettevõtja panus sellesse suhteliselt suur võrreldes traditsioonilise reklaamiga, mille agentuur algusest lõpuni valmis teeb. Ent digiturunduse alla pandud raha ja aeg on investeeringud, mille väärtus aasta-aastalt kasvab.  

“Meie jaoks on digiturundus tõestanud end efektiivse turunduskanalina. Oleme näinud, et tarbijad teevad oma otsuseid emotsioonide põhjal. Kodulehe roll ongi tekitada emotsiooni ning anda ettevõttele usaldusväärsus. Ka suurettevõte võib kaotada oma maine kehva kodulehe tõttu. Meie puhul töötab digiturundus hästi ja põhiosa päringutest tuleb just tänu sellele. Seetõttu oleme valmis digisse ka vastavalt panustama.” Maris Prisko, Malmerk Klaasium ekspordi müügijuht

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.