Miks internetiturundus ei too tulemusi – enamlevinud läbipõlemise põhjused

Miks internetiturundus ei too tulemusi – enamlevinud läbipõlemise põhjused

Miks internetiturundus ei too tulemusi – enamlevinud läbipõlemise põhjused

10. märts 2014, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

Eellugu: WSI juhtivpartner Kristjan-Paul Raude on TLÜ-s internetiturunduse õppejõud. Üheks aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Autor: Aveli Rankla

internetiturunduse veadInternetiturundus on tõenäoliselt üks võimsamaid ja kuluefektiivsemaid turunduse vorme. Valdav enamus potensiaalsetest klientidest uurib enne toote või teenuse ostmist internetist võimalike lahendusi ning võrdleb erinevaid teenusepakkujaid. Seetõttu oleks lihtsalt rumal antud võimalus kasutamata  jätta  või läbi põleda elementaarsete asjadega. Katsume õppida teiste vigadest ja vältida põhilisi probleeme, mis kaasnevad internetiturundusega.

Pole oluline kui osavalt me kasutame Google AdWords’i, tele-ja raadioreklaami või e-postiturundust kui veebis on ettevõtte tegelikukuks visiitkaardiks koduleht. Hoolimata sellest, et tänaseks päevaks on pea kõigil ettevõtetel oma koduleht, inimestel Facebooki leht või blogi ning riigiasutustel oma infoportaal, näeme igapäevaselt erinevaid tehnilisi ja ideelisi vigu, mis kliendi eemale peletavad.

1. Ära pane oma vaatajaid ootama

Kõik eeldavad tänapäeval, et internet on kiire ning info liigub vaid hiirekliki kiirusega. Kui aga kodulehe server on aeglane või koduleht kasutab suuremahulisi pilte ja flash introsid, mis laevad 2 minutit, olete tõenäoliselt kaotanud juba mõne kliendi, kelle aeg on talle tähtsam. Korralikult läbimõeldud ja disainitud single-page koduleht on oluliselt informatiivsem ja efektiivsem. Kui kliendile anda parajas mahus infot ning pakkuda talle võimalust hinnapakkumsit või lisainformatsiooni küsida, oled sa loonud juba esmase kontakti ning saanud edasise müügitöö tegemiseks vajalikud kontaktandmed. Kui külastaja aga tüdineb ootamisest, ei satu ta samale lehele tõenäoliselt enam kunagi.

2. Sisuturunduse aluseks on regulaarsus

Viimastel aastatel on muutunud üha tähtsamaks sisu ja sisuturundus ning otsingumootorid ei lähtu enam üksikutest märksõnadest, vaid sisust. Kõige lihtsam viis on pidada regulaarset blogi, mille abil on võimalik rääkida uuendustest, uudistest ning harida ka oma lugejat. Pisike infokild võib muuta potensiaalse kliendi hoopis näljasemaks ning annab suure eelise konkurendi ees. Blogide populaarsuse tõusuga 2011-2012 aastal on tekkinud aga ka uus murepunkt. Kui esimestel aastatel alustati suure hooga, siis praegu võib leida mitmeid lehti, mille viimane postitus oli mõned kuud tagasi.

Mis mulje jääb lehe külastajale, kellele pakutakse jõulude ajal jaanipäeva sooduspakkumist? Lisaks sellele võimaldab blogi lahendada info üleküllastumise probleemi. Pidev postitamine annab võimaluse jagada oma lugejatele mahukat informatsiooni toodete ja teenuste kohta, selle asemel, et kogu informatsioon mahutada ühe pika tekstiblokina toodete alalehele.

3. Kogu ja kasuta oma lugejate kontaktandmeid

Võimalusel tuleks ära kasutada ja koguda nende lugejate kontaktandmeid, kes on juba sinu lehe internetiavarustest üles leidnud. See tähendab, et tal on juba potentsiaalne huvi ettevõtte toodete ja teenuste vastu, isegi kui ta koheselt ostutehingut ei soorita. Paku kliendiks registreerumise, blogi või uudiskirja jälgimise võimalust ning täida oma lubadus. Paku aegajalt registreeritud kasutajatele soodustust või anna neile blogis ja uudiskirjas pisikesi nippe ja soovitusi. See tähedab, et kui neil lõpuks on teie pakutavaid tooteid või teenuseid vaja, siis olete juba konkurendist kolm sammu ees.

Probleem tekib siis, kui on kogutud piisavalt suur e-maili list ja tekib soov listile liiga tihti kirju saata, mis võrdub spammiga. Loogika „eripakkumine iga päev“ kohe kindlasti ei toimi ning võib võrdlemisi tüütuks muutuda. See omakorda vähendab järgijate arvu ning listi kvaliteet muutub kiiresti ebakvaliteetseks. Lisaks on tõenäosus sattuda mõnda spämmijate musta nimekirja, mis teeb e-kirjade saatmise keeruliseks ja sealt pääsemine on juba kordades keerulisem.

4. Turunda ka mobiilidele ja tahvelarvutitele korrektselt

TNS Emori andmetel kasutab tervelt 49% Eesti elanikest internetti mobiili vahendusel. Kahjuks ei kasuta enamik Eesti ettevõtteid tekkinud võimalust  ära või ei pööra sellele tähelepanu. Näiteks rehvivahetuse- ja müügiga tegeleva ettevõtte www.rehvidpluss.com on teinud suure investeeringu, et pakkuda klientidele võimalust rehvivahetuse aeg internetis mugavalt broneerida. Kalendrirakendus on arvutis kasutamiseks suurepärane ja mugav lahendus. Probleem tekib aga siis, kui klient üritab mobiili vahendusel antud lehelt kontaktandmed üles leida. Androidi süsteem laseb lehel suurendada ainult ühte kohta ning peamenüü kaob suurendades üldse ära.

Peale mõningast katsetamist on potentsiaalne klient suure tõenäosusega tüdinenud. Kui ettevõte on teinud suure investeeringu oma kodulehe arendamiseks ning tõenäoliselt suur osa nende potentsiaalsetest klientidest kasutab lehte läbi mobiili või tahvelarvuti, siis tasuks oma koduleht muuta ka nendele seadmetele sõbralikumaks. Vastasel juhul võid kaotada suure osa kliente, kes lähevad kergema vastupanu teed ehk konkurendi juurde.

5. Kasuta õigeid märksõnu

Märksõnaturundus on kuluefektiivne ja edukas, aga ainult siis kui kasutatakse õigeid märkusõnu. Rulluiske müües kasuta reklaamsõnana „rulluisud“. Lihtsalt sõna „uisud“ kasutatades võib suurde massi ära eksida ning puudub võimalus teistest erineda. Samas „inline rulluisud“ on juba liigselt spetsiifiline ning potensiaalne klient ei kasuta seda otsingu tegemisel ehk siis kasuta neid sõnu, mida kasutab sinu sihtrühm. Lihtsaim viis sobivate leidmiseks on kasutada  „Website Keyword Suggestion„ tööriista või Google AdWordsi statistikat erinevate otsingusõnade kohta.

6. Turundamisel kasuta oma nišši, mitte rahvastikunäitajaid

Internetis turundades on oluline leida üles oma nišš. Kes sinna kuuluda võiks? Nišš on väike inimestegrupp, kellel esineb analoogne probleem ning mille lahendamiseks nad kogunevad või otsivad lahendust samast kohast. Nišiks ei ole 40. aastased pereemad, väikeettevõtjad ja sportlased, vaid pereemad, kelle lastel on probleeme lugemisega, väikettevõtjad, kellel on probleeme raamatupidamisega ning sportlased, kellel on vaja uut suusamääret. Leia üles oma nišš, panusta vaid neile ning reklaami, kuidas sa nende mure lahendada suudad. Ainult niimoodi on võimalus miljonite ettevõtete seast silma paista.

Kokkuvõte

Internetiturundus on suhteliselt kindel investeering. Tuleb järgida vaid lihtsaid reegleid, et potentsiaalsetele jälgijatele ja klientidele silma paista, meelde jääda ning üldse üles leitav olla. Tihti peale „vähem on rohkem“ ning flashiga üleuputamine, kolm korda päevas blogimine ja tohutult suurele grupile märksõnade suunamine ei too edu, vaid lõpetab tegevuse suhteliseliselt kiiresti.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.