Miks integreerida mobiiliturundus 2014 aasta turundusstrateegiasse?

Miks integreerida mobiiliturundus 2014 aasta turundusstrateegiasse?

Miks integreerida mobiiliturundus 2014 aasta turundusstrateegiasse?

25. november 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Mobiiliturundus

2014Uus aasta on peagi ukse taga ja aeg on rääkida tuleva aasta trendidest. Kindlasti on üks märksõna mobiil. Mobiil on vahetanud suure ekraani väiksema vastu ja muutnud olulisel määral tarbijate käitumist. Kasvanud on mobiilse interneti tarbimine ning mobiil on muutunud oluliseks info tarbimise kanaliks. Nutitelefonide laiem levik pakub ettevõtetele nii väljakutseid kui võimalusi. Läbi mobiili on Sul võimalik jõuda erinevate klientideni erinevas ostutsükli faasis. Kui Sa oled mobiili seni edasi lükanud, siis nüüd on viimane aeg integreerida mobiiliturundus 2014 aasta turundusplaani!

Rohkem kasutajaid, rohkem mobiilset liiklust

2013 aasta I kvartalis oli nutitelefonide osakaal Eesti turul 56,3% kõigist mobiiltelefonidest. Tänaseks on see näitaja jõudsalt kasvanud. Mobiilse interneti kasutamine on jõudnud 49% Eesti elanikeni. Tegu on kõige kiiremini kasvava turuga digitaalmaailmas, millega enamus ettevõtteid paraku sammu ei pea. Optimistlikumad ennustused näevad ette, et 2014 aastal ületab mobiilse interneti kasutamine tavainterneti kasutamise (Morgan Stanley).

Üha enam kasutatakse mobiili e-mailide lugemiseks ja info tarbimiseks. Seejuures statistika näitab, et ligikaudu 90% e-mailidest ei ole mobiilile optimeeritud. Ühe USA põhise uuringu kohaselt kustutab 75% tarbijatest suure tõenäosusega e-maili, mis ei ole nende nutiseadmes normaalselt loetav (Constant Contact). See tähendab ettevõtetele, kes ei suuda kasvava mobiilitrendiga kohaneda, suurt ROI langust. Kahjuks on paljud ettevõtted mitu sammu turu arengust maas.

See on Sinu võimalus! Küsi endalt, kus on Sinu ettevõtte, kui turg on liikumas tavaarvutist mobiili? Tavaline koduleht ei tule otsingus hästi esile, ja kui tulebki, on seal võimatu navigeerida. Mobiilile optimeerimata koduleht ei vasta mobiilikasutaja vajadustele ning suure tõenäosusega lahkub külastaja Su lehelt, kui vajalikku infot paari sekundiga üles ei leia. Samuti on mobiilile optimeerimata e-mailide, maandumislehtede jm-ga. Kui Sa ei suuda pakkuda kasutajale mugavat kogemust, siis kindlasti leidub konkurente, kes on valmis Sinust rohkem pingutama ja kliendid endale napsama.

Uus mitmeekraaniline maailma

90% meedia tarbimisest toimub ekraani vahendusel ja vaid 10% on offline meedia vastavalt Google 2012 aasta uuringule. Tarbija on liikunud ühelt ekraanilt mitmele ekraanile ja seda sageli samaaegselt. Tervelt 98% uuringus osalejatest kasutab erinevaid seadmed 1 päeva jooksul. Samaaegselt erinevate ekraanide kasutamist nimetatakse one eyeball one thumb kasutamismeetodiks kuna mobiili kasutatakse samaaegselt teiste tegevuste kõrvalt, nt TV vaatamise ajal. Tegu on olulise käitumismustriga, mis kujundab mobiiliveebi kasutajamugavuse. Nupud peavad olema piisavalt suured, et neile pöidlaga pihta saada ja navigeerimine võimalikult lihtne.

multiscreen

Multiseadmete kasutamisel on oluline kasutamise kontekst – aeg, eesmärk, asukoht, hetkeolukord. Sageli liigutakse ühelt seadmelt teisele ning seejuures muutub tarbija vajadus. Näiteks kodus lauaarvutiga on mugavam niisama surfata ja avastada uusi asju, tahvliga on mõnusam otsida täpsemat infot millegi kohta ja mobiilikasutaja võib olla ostutsükli viimases faasis ja otsib võimalust offline ostuks. Erinevate seadmete samaaegne või kooskõlastatud kasutamine annab tarbijale tunde, et ta on efektiivsemalt oma aega kasutanud ja võimalus on spontaanselt tegutseda hetke ajendil.

Erinevate seadmete kasutamine on Sinu ettevõttele uus võimalus tabada tarbijaid erinevas ostutsükli faasis vastavalt kasutatavale seadmele. Sinu jaoks ei ole vahet, millist seadet tarbija kasutab, vaid oluline on, et Sa kõigis seadmetes nähtav oleksid, siis kui tarbija seda kõige rohkem vajab! Loo eraldi turundusstrateegia vastavalt tarbija ostutsüklile, kasutades näiteks remarketingi mobiilis, mis aitab püüda juba eelnevalt kodulehel käinud külastajaid ja tabada neid viimases ostutsükli faasis.

Kohaliku ettevõtte võimalused

Mobiil on tihedalt seotud kohaliku otsinguga. Mobiiliotsingut kasutatakse sageli liikvel ja kohese kontakti saamiseks. 40% mobiiliotsingutest on lokaalse sisuga (Google). Kasutaja on liikvel ja otsib infot lähedal asuvate restoranide, poodide, töökodade jm kohta. Mobiiliotsing on kõige levinum alguspunkt tarbija ostutsüklile. 65% otsingust saab alguse mobiilist, mis viib tegevuseni tavaarvutis ja tahvlis (Google). Vastavalt Google uuringule veedavad tarbijad 15 tundi nädalas aega otsides infot toodete, teenuste, pakkumiste jm kohta. Seejuures 59% tarbijatest külastab ettevõtte kodulehte mobiili vahendusel.

Tervelt 1/5 kasutajatest võtab ettevõttega ühendust peale mobiiliotsingu sooritamist (DudaMobile). Eriti efektiivne on click-to-call nupp, ehk võimalus koheselt kõne sooritada. Click-to-call nuppu kasutatakse nii kodulehe siseselt kui otsingutulemuste kõrval. 2013 aasta alguse seisuga toimub Google vahendusel 30 miljonit click-to-call kõnet kuus (econsultancy).

Ettevõtte kasv läbi mobiili

Mobiilil on tugev potentsiaal arendada Sinu ettevõtet ning kasvatada müüki. Kõik sõltub mobiilistrateegia eesmärkidest. Teame, et tarbijad kasutavad erinevaid seadmeid vastavalt kontekstile ning mobiilne kasutaja võib väga tõenäoliselt olla ostutsükli lõpus. Sa ei tea seda kunagi. Kuid valmis olek aitab Sul paremini jõuda erinevate kliendiprofiilideni.

Mobiilistrateegia arendamisel on oluline mõista, millises olukorras tarbija kasutab mobiili Sinu ettevõtteni jõudmiseks. Strateegia keskmes peab olema tarbija, mitte nutitelefon. Näiteks võib tarbijani jõuda triipkoodi või qr-koodi skaneerides või hoopiski e-maili või otsingu vahendusel. Valmisolek tähendab, et Sinu uudiskirjad on optimeeritud mobiilile, Sul on mobiilile optimeeritud koduleht, Sul on eraldi mobiiliturunduse kampaania, mis toob külastajad lehele ning Sul on eripakkumised, mis meelitavad kliendi ostu sooritama. Integreeritud kampaania abil on võimalik mobiili vahendusel jõuda nende klientideni, kelleni tavalise kampaaniaga ei jõua. Seega peidab mobiil endas potentsiaalset võimalust Sinu ettevõtte kasvuks!

Kokkuvõte

Mobiiliturundus on kasvavas trendis ning 2014 aasta trendidega sammu pidamiseks on viimane aeg muretseda oma ettevõtte mobiilikuvandi pärast. Kui Sind ei ole mobiilis, tähendab see Sinu ettevõttele kaotatud võimalusi ja turuosa. Viimane aeg on integreerida mobiil oma turundustegevusse, kasvõi elementaarsel tasandil nagu mobiilile optimeeritud maandumislehed ja e-mailid.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.