Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa II)

Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa II)

Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa II)

12. november 2012, Maarja Laide, Makstud meedia - PPC

adwordsi vead Eelmises AdWordsiga seotud postituses tõime välja 5 enimlevinud viga, mida tehakse AdWordsi konto iseseisval haldamisel: suunamine avalehele, põhjaliku märksõnauuringu puudumine, ainult osalise vastetega märksõnade kasutamine, negatiivsete märksõnade eiramine ja reklaamide koostamine ainult 1 reklaamigruppi. Siin on järgmised 5 viga, mida vältida.

Milliseid vigu vältida AdWords’i reklaamides?

Valesti koostatud AdWords’i reklaamid, mitte ainult ei too soovitud tulemusi vaid raiskavad ka Su raha. Siin on 5 nõuannet, mida vältida AdWords’i reklaamides.

6. Vigane või mitteatraktiivne reklaamtekst

Vigane reklaamtekst tekitab koheselt negatiivse emotsiooni ettevõtte suhtes. AdWords’i reklaamtekst on nii lühike, et iga kirjaviga karjub silma. Samuti nõuab piiratud tähemärkide arv loovust, et edastada reklaami idee, kasutada seejuures märksõnu ning tekitada kasutajas huvi. Reklaamtekst, mis lubab ühte kuid vaheleht ei vasta kirjeldusele, tekitab külastajas pettumuse. Puuduvad märksõnad viivad kvaliteediskoori madalaks, mis omakorda tõstab kliki hinda. Halvasti kirjutatud reklaamtekst ei too klikke. Reklaamtekst tuleb hoolikalt läbi mõelda kuna just selle põhjal otsustab kasutaja, kas ta vajutab su reklaamile või mitte. Loe meie varasemast blogist, kuidas kirjutada AdWords’i reklaamteksti.

7. Display võrgustiku kasutamine

Mitte, et display võrgustiku kasutamises midagi halba oleks, aga kui seda tehakse teadmatult või segastel asjaoludel (automaatne seadistus lubab display võrgustiku kasutamist), siis tekitab see rohkem kahju kui kasu. Google seisukohast on iga reklaamija eesmärk saada võimalikult palju külastusi, mis tähendab, et reklaamija soovib oma reklaami näidata võimalikult paljudes kanalites. Tegelikkus on natukene teine, kuna iga klikk maksab raha, siis display võrgustiku kasutamine kindlate eesmärkide puudumisel on järjekordne raha raiskamise koht.

8. Ei testi reklaame

Järgmine levinud probleem on reklaamide puudulik testimine. 95 tähemärgi pikkune tekst piirab oluliselt kasutatav sõnastust, mistõttu on võimatu teada, milline üleskutse mõjub sihtrühmale kõige paremini. Peale selle on sihtrühmas erinevad kliendiprofiilid, kes vajavad erinevat lähenemist, mistõttu on oluline testida reklaamide sobivust. Kui reklaamirühma luuakse vaid 1 reklaam ei ole võimalik selle edu millegagi võrrelda. Testimiseks on vaja vähemalt 3-4 reklaami reklaamirühm kohta, mis võimaldab reklaame omavahel võrrelda ja välja selgitada, milline reklaam konverteerib kõige paremini.

9. Puudub analüütika

Analüütika on oluline mõistmaks külastajate käitumist. Millise märksõnaga nad kodulehele on sattunud? Mida nad lehel teevad? Milline kasutaja sooritab ostu/päringu? Ilma analüütikata ei ole võimalik teada saada, millised märksõnad ja reklaamid töötavad.  Analüütika jälgimine aitab paremini seadistada eelarvet ning kohandada reklaame vastavalt konversioonile.

Ühenda AdWords Google Analytics‘iga, mis annab põhjaliku ülevaate kõikidest reklaamiga seotud teguritest.  Seejuures on oluline teada, milliseid näitajaid jälgida. Maksimaalne klikimäär (CTR) ja madalam kliki hind (CPC) ei ole alati kõige olulisemad näitajad. Klikipõhise reklaami efektiivsuse otsustab lõpuks konversioon, ehk kontakti hind (CPL).

10. Konto unarusse jätmine

Google AdWords on tänaseks üle 10 aasta vana, mis tähendab, et kontod on palju muutunud ja nii mõnigi neist unarusse jäetud. Probleeme on mitmeid:

  • Vanad jooksvad testreklaamid
  • Aegunud pakkumised
  • Negatiivsed märksõnad (mis enam ei ole negatiivses tähenduses)
  • Aegunud kliki hinnad
  • Kohandamata eelarved
  • „Tühja“ jooksev display võrgustiku kasutamine

AdWords’i konto nõuab pidevat haldamist, statistika jälgimist ja kohendamist. Konto unarusse jätmise tulemuseks on negatiivne ROI ja lõppkokkuvõttes hinnang „AdWords ei tööta minu firma jaoks“. Kui Sul ei ole aega kontot hallata, usalda see professionaalide kätte, kes teevad seda vägagi mõistliku tasu eest.

Kokkuvõte

Google AdWords on keerulisem kui konto seadistamine ja reklaamteksti kirjutamine. Valesti koostatud reklaamid kulutavad su raha ega too tulemusi. AdWords’i märksõnadeks on pidev testimine ja manageerimine, sest ilma põhjaliku uuringuta ei ole võimalik seadistada häid reklaame, mis konverteeriks.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

WSI Online meeskonda kuulub Google AdWords kvalifitseeritud isik, kes teeb Sinu ettevõttele tulutoova AdWords’i kampaania, mis toob paremad tulemused madalama kliki hinnaga.

Võta ühendust info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.