Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa I)

Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa I)

Enamlevinud vead, miks Google AdWords ei tööta (osa I)

05. november 2012, Maarja Laide, Makstud meedia - PPC

adwords veadPaljud väikeettevõtjad juhivad oma AdWords’i kontosid ise. Mõnel õnnestub see edukalt ja tulemused on suurepärased, teised loobuvad peale mõningast katsetamist ja ütlevad, et „see ei töötanud minu äri puhul“. Põhjus, miks AdWords kellegi äri heaks ei tööta on üldiselt puudulik AdWords’i kasutamisoskus. AdWords ei ole niisama lihtne, et võtan kätte ja teen. Kõigepealt on vaja aru saada AdWords’i loogikast, seejärel selgeks teha põhitõed ja lõpetuseks pidev nüansside õppimine. Siin on 10 peamist viga, mida tehakse ja mida Sina peale artikli lugemist oskad vältida.

Milliseid vigu vältida AdWords’i reklaamides?

Valesti koostatud AdWords’i reklaamid, mitte ainult ei too soovitud tulemusi vaid raiskavad ka Su raha. Kuna tegu on klikipõhise süsteemiga (PPC), siis loeb iga külastus. Kui tulemuseks on pettunud kasutaja, siis oled kaotanud nii raha kui potentsiaalse kliendi usalduse. Siin on 5 nõuannet (järgmised 5 juba postituse II osas), mida vältida AdWords’i reklaamides.

1. Suunamine avalehele

Kõige sagedasem viga, mida tehakse, on reklaami suunamine avalehele. See käib igati Google loogika vastu, mis toimib märksõnapõhisel otsingul. Kui inimene otsib spetsiifilist terminit, siis ta eeldab, et Sinu reklaamile vajutades jõuab ta vastava sisuga vahelehele. Maandudes hoopis ettevõtte avalehel jääb külastaja olukorda, kus tuleb otsingut uuesti hakata sooritama. Internetis surfajad on kannatamatud ja neil ei ole aega topelt otsimiseks. Back nupp viib tagasi otsingusse ja valesti suunatud reklaam viib Sinult potentsiaalse kliendi. Just seepärast peab iga reklaam olema suunatud vahelehele, mis on otseselt seotud reklaamis esitatud lubadusega.

2. Puudub põhjalik märksõnauuring

AdWords’i eesmärk ei ole jõuda võimalikult laia auditooriumini vaid püüda seda õiget sihtrühma. Pikk märksõna list jõuab küll paljude inimesteni, kuid raiskab ka palju Sinu raha. Inimesed, kes otsivad märksõna, mis on kaudselt seotud Sinu pakutavate toodete/teenustega ei soorita ostu kuna nad soovisid leida midagi muud. Teisisõnu, maha visatud raha.

Selle asemel, et valida võimalikult palju erinevaid märksõnu vali täpsemad vasted ja uuri põhjalikult, millised otsingutulemused vastava märksõnaga kuvatakse ja kuidas need on seotud Sinu ettevõttega. Täpsem sihtimine on AdWords’i edu puhul üks võtmeküsimusi.

3. Osalise vastega märksõnade kasutamine

Google automaatne seadistus on „osaline vaste“ ehk reklaam kuvatakse juhul, kui kasutaja sisestab otsingusse märksõna mistahes järjestuses koos muude terminitega. Kogenematu kasutaja ei mõista, mida see tähendab ja kuna tegu on automaatse seadistusega, siis leiab see laialdast kasutamist. Reaalsuses kulutab selline lahendus suurel hulgal raha teadmata, kas tulemused, mille puhul Sinu reklaami kuvatakse vastab üldse reklaami sisule. Väldi osalise vaste kasutamist, kui eesmärk ei ole märksõnade testimine.

4. Ei kasuta negatiivseid märksõnu

Negatiivsed märksõnad aitavad kokku hoida raha soovimatute klikkide arvelt. Näiteks, kui Su ettevõte tegeleb rehvivahetusega Tartus, siis negatiivsed märksõnad võiksid olla nt Tallinn, Pärnu jt linnad, millega Su ettevõtte kodulehele tullakse. Negatiivsed märksõnad filtreerivad välja märksõnaga seotud otsingud, mis siiski ei puuduta ettevõttega seotud tegevust. Enne negatiivsete märksõnade määramist uuri, milliste tulemustega, mis ei konverteeri, Sinu reklaamile klikitakse ning milliste terminitega reklaami võidakse näidata.

5. Puuduvad reklaamigrupid

Erinevate märksõnade kuhjamine ühte reklaamigruppi tõmbab maha konto kvaliteediskoori, mis tähendab, et kliki hind muutub kallimaks. Samuti tähendab see keerulisemat reklaamihaldust. Jaota erinevate kategooriatega märksõnad erinevateks reklaamigruppideks. Näiteks, kui ettevõtte tegevuseks on rõivaste müük ning tootevalikusse kuuluvad kleidid, pluusid, jakid ja kingad, siis tasub igale kategooriale luua eraldi reklaamirühm. Reklaamirühma alla saab luua erineva sisuga reklaame, näiteks „kvaliteetsed kleidid“, „suvekleidid“ jm. Tulemuseks on paremini organiseeritud AdWords’i konto, kõrgem kvaliteediskoor ja madalam CPC.

Järgmised 5 AdWordsi viga, mida vältida ilmuvad juba nädala pärast. Seniks aga ootame Teie kommentaare, milliseid vigu olete täheldanud AdWords’i kasutamisel?

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.