Mida jälgida SEO teenust ostes?

Mida jälgida SEO teenust ostes?

Mida jälgida SEO teenust ostes?

10. detsember 2012, Maarja Laide, SEO

SEO on küllaltki keerulise sisuga teenus, kuna SEO-d on võimalik teha erinevate meetoditega. Samuti on tegu kiiresti muutuva valdkonnaga, kus lahendused, mis töötasid paar aastat tagasi enam ei toimi. Seetõttu peab pidevalt kursis olema otsingumootorite algoritmiuuenduste ja trendidega. Selleks, et aru saada, millist teenusepakkujat usaldada selgitame, mida teeb SEO firma ja mida arvestada SEO teenust ostes.

Mida teeb SEO firma?

SEO eesmärk on parandada kodulehe leitavust otsingumootorites ehk teha koduleht potentsiaalsetele klientidele nähtavaks. Läbi otsingumootorite tulnud külastajad on motiveeritumad tegutsema, kuna nad on lehele sattunud Sinu ettevõttega seotud märksõnu otsides. Seega on kodulehe optimeerimine oluline saamaks uusi külastusi ja kliente.

SEO jaguneb laias laastus kolmeks: white hat, gray hat ja black hat (loe ka SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud). Nendest kõige kvaliteetsem ja ausam on white hat, mis jälgib Google Webmaster Guidelines’it, kus on kirjas juhised õigeks optimeerimiseks. White hat’i tulemused on pikaajalised ja lisaks headele positsioonidele otsingumootoris loovad ka lisaväärtust nt kvaliteetset sisu.

mutsid

 

SEO firma eesmärk on erinevate taktikatega parandada Sinu kodulehe positsioone. Kuna SEO on kiiresti muutuv valdkond, kus otsingumootorid muudavad pidevalt oma algoritme, siis muutuvad ka kriteeriumid, mille põhjal otsingumootorid kodulehti hindavad. SEO eksperdid on nende muutustega hästi kursis ja oskavad kasutada strateegiaid, mis toovad muutuvas keskkonnas parimaid tulemusi.

Kodulehe optimeerimine koosneb on site ja off site SEO-st. On site tähendab kodulehe sisest optimeerimist, millega luuakse värsket ja kvaliteetset sisu, tehakse siselinkimist, lisatakse pealkirjad, kirjeldused ja meta andmed, optimeeritakse pildid ning kasutatakse ankurtekste. Off site SEO eesmärk on luua välislinke. Välislingid näitavad Google’le, kuidas külastajad sinu loodud sisu hindavad. Seejuures on oluline, et tegu oleks naturaalsete linkidega, kuna massiline linkimine on black hat meetod ja võib lõppeda Su lehe indekseerimisest eemaldamisega.

Kuidas valida SEO teenusepakkujat?

Optimeerimisega tegelevad turul paljud ettevõtted, kellest mitmed pakuvad ka võimaluse osta esimene positsioon Google’s. Päris nii see kahjuks ei käi, kuna lõpuks on Google siiski see, kes otsustab, millise positsiooni Sinu leht saavutab. Positsiooni määramisel arvestab Google erinevaid asjaolusid, nagu värske ja kvaliteetne sisu, lehe asjakohasus, kvaliteetsed lingid jne. Kuidas Google ühe lehe positsiooni määrab, ei saa garanteerida ükski SEO ettevõte. Sellegipoolest leidub selliseidki teenusepakkujaid. Parim soovitus on suhtuda liiga headesse lubadustesse skeptiliselt ja uurida põhjalikult SEO teenuse sisu ja teenusepakkuja tausta.

  • Ettevõtte taust – Kõige parema ülevaate teenusepakkuja pädevusest annab nende koduleht. Kui koduleht ei tule otsingus välja, tekib küsimus, kuidas suudetakse klientidele paremad tulemused saavutada. Samuti tasub vaadata kodulehe üldist ilmet – kui hea on sisu, kui läbipaistev on teenuse sisu, kas on olemas referentsid jm. Kahtluse korral tasub teha taustauuring Googles, kui ettevõte on negatiivse mainega, siis tuleb see otsingus kindlasti välja.
  • Teenuse sisu – Milliseid taktikaid kasutab SEO teenusepakkuja tulemuste saavutamiseks? Oluline on teada, et tegu ei ole lingifarmi ega muid black hat meetodeid kasutava ettevõttega, vastasel juhul riskid Sina oma kodulehe positsioonidega. Google spämmifiltrid võitlevad black hat SEO meetodite vastu ning vahele jäämise korral jäetakse su leht indekseerimisest ilma. Uuri, kuidas tulemused saavutatakse ja kuhu Sinu raha paigutatakse.
  • white hat seoLubadused – Ettevõtte lubadused räägivad enda eest. Nagu eespool mainitud, siis ei saa Google’s osta esimest positsiooni (selleks on AdWords). Google ütleb Webmaster Guidelines’is selgelt, et esimest positsiooni Google’s ei saa garanteerida mitte keegi. Otsingutulemused on väga ebastabiilsed sõltudes nii Google algoritmiuuendustest kui otsingu sooritaja asukohast, otsinguajaloost ja personaalsetest sätetest. Suurepäraste lubaduste asemel keskendu firma kompetentsile ja teenuse kvaliteedile.
  • Klientide tagasiside – SEO teenusepakkuja, kes on toonud oma klientidele häid tulemusi soovib oma edu jagada, kuna nende eesmärk on näidata oma professionaalsust ja usaldusväärsust. Seevastu black hat SEO firmal on tõenäoliselt raske leida positiivseid kommentaare ja tulemusi. Konsulteerides SEO teenusepakkujaga küsi kindlasti näiteid ja klientide hinnanguid.
  • Tulemused – Kuidas tulemusi mõõdetakse? Kui kiiresti soovitud positsioonid saavutatakse? Kui sulle lubatakse nädala ajaga nr 1 positsioone, siis peaks häirekell tööle hakkama. Esiteks on SEO pikaajaline protsess ja tulemused võivad ilmuda alles paari kuu pärast. Teiseks sõltuvad positsioonid konkurentsist. Väikeste otsingumahtudega sõnadega on lihtsam ettepoole saada kui populaarsete märksõnadega. Ehk jälgi, millistel tingimusel positsioone lubatakse. Üldiselt on SEO-s reegel, et positsioone ei saa garanteerida, seega suhtu igasugustesse garanteeritud tulemustesse skeptiliselt.

Kokkuvõte

SEO teenust valides on oluline selle tegelik sisu, mitte ilusad lubadused. Esimestest positsioonidest on palju olulisem kvaliteet ja pikaajalised tulemused. Kui sama raha eest saab ühekordsed kiired tulemused või pikaajalised positsioonid, siis valik on tegelikult kerge. Ära lase end liiga headest lubadustest õnge tõmmata!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.