Memo: Password 2013

Memo: Password 2013

Memo: Password 2013

15. märts 2013, Armin Tüll, Strateegia

13-14. märtsil toimus Coca-Cola Plazas Best Marketing’i korraldatud totaalne turundussündmus Password 2013. Konverentsil osales ka WSI juhtivpartner Armin Tüll.  Alljärgnevalt tema memo üritusel osalenud esinejate sõnavõttudest.

password
  • Konverentsi raames on kasutusel EMT arendatud äpp: seminar.emt.ee – sealt võimalik jälgida ajakava, esitada küsimusi, vastata küsimustele ja anda tagasisidet

Piret Mürk-Dubout (TeliaSonera asepresident )

  • Turunduses on P-dest saanud C-d. Uued märksõnad on Creativity, Courage, Content (sisuturundus), Communities ja Co-operation.
  • Õigete turunduspartnerite leidmine on üha olulisem.
  • Tavameedia eelarved vähenenud, rohkem suunatakse raha one-to-one turundusse, otsitakse julgeid sotsiaalmeedia lahendusi (mis pole kindlasti FB fännileht).

Karl Multer (SEB Balti divisjoni  turunduse- ja kommunikatsioonidirektor)

  • Finantssektoris on  reklaamikulutused vähenenud 30-60%.
  • Sotsiaalmeedia on viimased 2-3 aastat selgelt üleinvesteeritud valdkond.
  • Ärijuhtimise consumer insight (klienditaip) – oluline on aru saada, mida klient soovib:
    • Tellid uuringud – ei pruugi aru saada kõikidest seostest.
    • Oleks vaja aru saada, millised numbrid/näitajd/trendid on tegelikult olulised ja selle pinnalt otsustada.
  • Täna on agentuuri abi ja turundustöötajaid vähem vaja.
  • Kui rahvusvaheline ettevõte, siis võib olla üks sound, aga lõplikes turundusotsustes peab lokaliseeruma.
  • Miks te olete parimad oma valdkonnas? Selle “miks-iga” tuleb lõpuni ja mikro-vastusteni välja minna.

Olav Osolin (reklaamiekspert ja Tallinna Ülikooli õppejõud)

  • Tuntud reklaamiagentuuride arv kahaneb. Otsustus koondub väiksema arvu inimeste kontrolli alla. Need “vanad” juhid on juba 15a kõigile teada ja tuntud ning nendest sõltub palju.
  • Tehnoloogia areng on agentuuridest lihtsad tööd ja kliendid ära viinud – tehakse ise, ei olda nõus maksma (toodete pildistamine, trüki vahendamine jms). Tulemusena võimalik müüa ainult oma töötunde.
  • Agentuurid kulutavad sadu tühje töötunde konkurssidel osalemiseks.
  • Eesti agentuurid on väikesed. Eesti keskmise firma  suurus on kukkunud 11-lt töötajalt 6-le. Eesti suurimas agentuuris töötab  42 inimest.
  • Suure tõenäosusega laguneb Eesti Reklaamiagentuuride Liit ja  asemele tuleb Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit (sh digimeedia).
  • Eesti agentuurid teevad kõike. Välismaa agentuurid on rohkem spetsialiseerunud. Eestis pole lihtsalt mahtu.

Uuring koha peal (poll)

  • 82% oleks valmis minema erialasele (turundus) tööle välismaal.
  • Piret: Eestlastel on lihtne leida tööd välismaal – meie turunduaja suudab hallata kogu turundusahelat, me oleme universaalsed.
  • Multer: Välismaal ei saa kõhutunde pealt head tööd teha, seal loevad faktid.
  • Osolin: Osad agentuurid soovivad minna teistele turgudele, leida sealt uusi kliente. Teised arvavad, et see on utoopia ja pigem keskendutakse kohalikule turule.

Graham Jones– Internetipsühholoogia

  • “Facebook” on kõige otsitum sõna internetis.
  • Wikipedias on loetletud 198 sotsiaalvõrguastikku.
  • Otsing, E-mail & Facebook – 3 põhilist kanalit internetis.
  • Inimesed eelistavad saada vähem ja kiirelt, kui oodata ja saada rohkem infot. Lisaks on oluline uut ja värset infot saada kohe.
  • 2007 aastal oli esmamuljeks 12 sekundit, 2012 aastal vaid 4 sekundit! Mõningate uuringute põhjal kujuneb otsus, kas koduleht meeldib või ei meeldi vaid 0,56 sekundiga.
  • Kiire tähelepanu võitmiseks on oluline varasem branding.
  • Enamus turundussõnumitest samasugused, vaja eristuda.
  • 99,8% display reklaame ignoreeritakse. Vajame tõelist loovust.

Tony Rowe– Mõõtmine

  • Peale ostu küsida lihtne küsimus – kust kuulsite meie kohta?
  • Big Data on oluline.

Indrek Saul– Kliendihaldus- ja teenindus

  • Tehnoloogia arengud
  • Teaduse arengud
  • Väliskeskkonna muutused
  • #1 Ühiskonna muutus
    • Tuttavate arvamused olulised
    • Klientide online reviewd
    • Brändi veebilehed
    • Kliendi kogemuse olulisus tõusnud 3,7 korda, TV ja radio reklaamid vähenenud 2 korda
  • Enamus ettevõtetel ei õnnestu kliendi ootuste ületamine. See õnnestub vaid 3-5% firmadest (Eestis 13%).
  • 50-60% vastavad oma teenusega kliendi ootustele (Eestis 69%).
  • 30-40% jookseb teenindusega lati alt läbi ja kliendid pole rahul (Eestis 19%).
  • 30% räägivad heast kogemustest sõbrale edasi.
  • 60% räägivad halvast kogemusest sõbrale edasi.
  • Eestis keskmiselt 1 hea arvamus ja samal ajal 2 halba arvamust.

Teo Hären– kriisikommunikatsioon, loovus

  • Loovus – erinevad vastused samale küsimusele
  • http://ideasisland.com/ – tema ja ta kaksikvenna ostetud saar, kus võimalik mõtteid koguda
  • Loovus – uute ideede mõtlemine
  • Innovatsioon– uute ideede rakendamine
  • Parim ettekanne Passwordil!

Tony Rowe– turunduse mõõtmine

  • #1 turundustulemuste mõõtmise näitaja:
    • Net Promoter Score (netpromoter.com) – hea tööriist hindamaks klientide rahulolu.
      • Rahulolu, lojaalsus, viitamine: 0-10 skaalal.

Tim Whirledge– TV advertising

  • 2nd screen ads – arvutis teed TVs nähtu põhjal tegevuse.
  • Kui sa ei tea, mis järgmisena juhtub, siis sa oled rohkem pühendunud millegi vaatamisele ja jälgid toimuvat pingsalt (reklaami, tv showd vms).
passwordTeo Hären

Ürituse kokkuvõte, pildid ja kommentaarid Best Marketingi Facebook’i lehel.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.