“Meeldib ja jaga” kampaaniad on ajalugu – kuidas turundada Facebookis?

“Meeldib ja jaga” kampaaniad on ajalugu – kuidas turundada Facebookis?

“Meeldib ja jaga” kampaaniad on ajalugu – kuidas turundada Facebookis?

15. aprill 2013, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

meeldib+jaga kampaaniaSotsiaalmeedia on paljudele ettevõtetele igapäevane osa turundusest. Suur Facebook’is turundamise buum läks lahti „meeldib ja jaga“ kampaaniate massilise levikuga. Tänaseks on jõutud mõistmiseni, et need 10 000 fänni, kes liitusid tänu suurele võidukampaaniale ei ole potentsiaalsed ostjad ning istuvad nüüd niisama – oodates võib-olla vaid uut võimalust saada tasuta „nänni“.

Ettevõtetel, kes turundavad sotsiaalmeedias on oluline mõõta kasutegurit, mida Facebook reaalsel toob. Näiteks mitme euro eest on fännid tooteid ostnud või kui palju kliente on Facebook reaalselt toonud.

Meeldib ja jaga kampaania Facebook’is= ämbritäis külma vett

„Meeldib ja jaga“ kampaaniad toovad ebarelevantset järgijaskonda. Mis mõte on välja loosida vinge tehnikavidin või teha reisikampaania, kui ettevõte ise tegeleb hoopis teise valdkonnaga? Jah, sa saad tähelepanu ja tõenäoliselt päris korraliku fännibaasi. Probleem on, et need fännid, kes sellistel tingimustel Sind jälgima hakkavad, ei huvitu Sinu ettevõtte poolt pakutavatest toodetest või teenustest. Neid huvitab vaid võimalus midagi võita. Küsimus on, kas see on ettevõtte eesmärgiks?

Kuidas Facebookis turundada?

Facebook’i turundus on liikunud uues suunas, mille keskmes on suhete loomine tarbijaskonnaga. Kampaania ei tähenda enam pilti, mille all on rida kommentaare „jagatud“ ja lõpuks võidab üks õnnelik mingi nänni. Ei. Facebook’i turundus on arenenud suunas, kus iga fänn saab kasu. Seejuures ei pea kasu olema midagi käega katsutavat ja välja loositavat. Omaette kasu on olla juba Sinu ettevõtte fänn, kuna Sa pakud oma jälgijaskonnale huvitavat sisu. Suuremad kampaaniad on keskendunud kindlale sihtrühmale ja pakuvad asjakohast tegevust, auhinda jm, mis on seotud ettevõtte tegevusvaldkonnaga.

Kõigepealt pane paika oma eesmärk Facebookis ja keskendu sellele, kes on see sihtgrupp, kellele Sa aega pühendad ning mis on need tegevused, mis viivad sihini. Fännidele tuleb pakkuda midagi personaalset ning seda, mis on neile vajalik, kasulik ja samas ka mänguline. Sotsiaalmeedia turundus tähendab suhtlust ja ajaveetmist. Seda tulebki oma sihtgrupile pakkuda. Sotsiaalmeedia turundus peaks pakkuma kasutegurit nii ettevõttele kui ka fännidele.

Oleme varemgi toonud näitena Post24 kampaaniat, mis on siiani üks parimaid ja edukamaid FB kampaaniaid Eestis. Mäng oli selgelt seotud ettevõtte põhitegevusega – avada tuli virtuaalseid pakiautomaate, mis õpetas kasutajatele automaadi kasutamise lihtsust ja mugavust. Samuti olid auhinnad väga asjakohased. Pole siis ime, et kolme nädalaga koguti üle 40 000 fänni ja rahul olid nii osalejad kui mängu läbiviija.

5 nippi Facebook’i kampaania tegemiseks

Ole nooruslik ja mänguline – Kogu Facebooki maailm keerleb ümber fun’i ehk mängulisuse. See võib tunduda alguses veidi ebavajalik, kuid tänapäeva noorte elu ja olu mõistmine on võtmeks, et luua läbilööv Facebooki kampaania. Mängulisust võib erinevalt mõista, olgu selleks siis üllatusmoment, saavutus, võit, triumf, koostöö või sensatsioon. Lihtsalt kokku võttes on Facebook mängustatud sotsiaalne võrgustik, mistõttu on mängulised kampaaniat nii edukad.

Personaalsus – Kuna Facebook on sotsiaalne platvorm, on inimesteni jõudmiseks oluline personaalne kampaania. Kasutajad ei ole Facebook’is selleks, et Sinult midagi osta. Nad on seal, et olla ühenduses inimestega, kel on nendega sarnased huvid. Paku kasutajale personaalset kontakti ja vahetut dialoogi, mis loob lojaalse fännisuhte. Kampaania ülesehitus olgu personaalsele huvile suunatud. Rõhuta kasu, mida kasutaja saab, kui ta liitub Sinu fännilehega, olgu selleks sooduspakkumised, tasuta nõu, viimased uudised vm.

Anna kontroll üle fännidele – Et tarbijad tunneks end olulisena on hea anda neile kontrolli ja autonoomiat. Mida rohkem nad mõistavad, et võivad ettevõtte tegemistes kaasa rääkida, seda rohkem on nad huvitatud kampaanias osalema. Julgusta kasutajaid kommenteerima ja arvamust avaldama. Muidugi eeldab see Sinu poolt kiiret reageerimist ja fännidega pidevat suhtlemist.

Õige ajastus – Hea ajastus on oluline. Tunne oma tarbijate käitumist ja tea, millal nad Facebook’is aktiivsed on. Enne uue kampaania lansseerimist mõtle, kui palju varem ja kui tihti selle tulekust fännidele teada annad. Liiga palju postitusi muutub tüütavaks ja liiga vähe omakorda lükkab ettevõtte pildilt välja.

Pildid äratavad tähelepanu – Ilusad visuaalid on atraktiivsed ja paistavad silma. Facebooki statistika näitab, et fotoalbumid, pildid ja videod leiavad tarbijatega rohkem kontakti kui postitused ilma visuaalideta.

Reklaam facebookis

Võimalusi ettevõtetel Facebook’is turundamiseks on mitmeid. Facebooki reklaamisüsteem toimib oksjoni põhimõttel, sarnaselt Google Adwords’ile. Reklaami eest tasutakse kas iga kliki eest, määrates seejuures igale reklaamile maksimaalse kliki hinna, mida ollakse nõus külastuse eest tasuma, või tasud 1000 näitamise eest (cost per thousand impressions).

Facebooki reklaamiks:

Pane paika eesmärgid – Mis on kampaania eesmärgid? Kas soovid otsest traffikut oma kodulehele? Uudiskirjade listi täiendamist? Toodete müüki? Kui soovid oma Facebooki lehele liiklust, kas eesmärgiks on muuta külalised fännideks?

Facebooki reklaamikampaania

Visanda oma reklaamikampaania plaan – Tee valmis põhistruktuur, mis annaks erinevaid võimalusi reklaami testida. Testimisega muudetakse üht osa reklaamis, jättes muu samaks – tulemusi võrreldakse, et leida kõige paremini töötav variant. Muuda aegaajalt oma reklaami ülesehitust, et hoida värskust.

Otsusta kellele suunad – Sihtrühma valikust sõltub reklaami prognoositav ulatus ja reklaami panus. Soovitatav panus näitab seda, kui palju peaksid panustama selleks, et reklaami näidatakse piisavalt tihti ja ulatus seda, kui suur hulk inimesi peale sihtrühma kindlaksmääramist reklaami näeb. Optimeeri pakkumise hind endale sobivaks. Sihtrühma saab määrata väga täpselt ja erinavate tegurite järgi:

  • Asukoht (Riik, linn ja postiindeks)
  • Vanus
  • Huvid
  • Kasutajatevahelised sidemed (Nähtav kõigile, sõpradele, sõprade sõpradele jne)
  • Demograafilised tunnused

Eelarve – Otsusta, kas oled nõus maksma igapäevaselt või terve kampaania raames ja kui suures ulatuses. Valides igapäevase väljamineku, lõpetatakse reklaami näitamine, kui päevane limiit on ületatud. Kampaaniale saab määrata ka ajalisse limiidi – kolm päeva, viis päeva jne.

Jälgi oma progressi – Tea, milliseid näitajaid kampaania edukuse kohta jälgida. Ole kindel, et saadud tulemus tuli tänu Facebookile, mitte läbi muu liikluse. Jälgimiskoodiga lingid, eripakkumised facebooki kasutajatele ja maandumislehed on jälgimiseks head võimalused. Tasuta tööriist on vajalik täiendus Facebook’i kui reklaamikanali efektiivsuse mõõtmiseks.

Kokkuvõte

„Meeldib ja jaga“ kampaaniad enam Facebookis läbi ei löö ning tuleb teha muutusi sotsiaalmeedias turundamisel. Seega pane paika oma eesmärgid Facebookis turundamisel, ole mänguline, sihi täpselt ning lähene personaalselt ehk paku fännidele midagi, mida nad ka tegelikult vajavad. Hea võimalus Facebookis on kasutada nende enda poolt pakutavaid reklaamiteenuseid, mis võimaldava sihtida väga täpselt ning teha ka analüütikat.

Vajad abi Facebook’i kampaania loomisel, mis ei võrduks maha visatud rahaga? Võta ühendust WSI-ga ja loome Sinu ettevõttele Facebooki kampaani, mis toetab ettevõtte üldist turunduseesmärki ja toob soovitud fännid!

Saada e-mail kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 098  või saada päring.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.