Makstud meedia strateegia loomine

Makstud meedia strateegia loomine

Makstud meedia strateegia loomine

14. oktoober 2015, Armin Tüll, Makstud meedia - PPC

Ettevõtte omaniku, juhi, turundus- või müügidirektorina mõtled iga päev oma ettevõtte kasvatamise ja kasumlikkuse peale. Tõenäoliselt toimuvad ka Sinu ettevõttes strateegia koosolekud tuumiktöötajatega, äriarenduse töötoad turismitaludes ja kulutad meeskonnaga pikki õhtutunde whiteboard’i ees – kõik selleks, et saavutada järgmisel aastal soovitud 50% kasv ning muud eesmärgid.

Strateegia loomine, taktika planeerimine ning plaani elluviimine pole alati nii lihtsad, kui esmapilgul paista võib. Pigem on ettevõtte arendamine nagu 100 000-tükilise pusle kokkupanemine, seejuures on hetkel käes ainult 10 000 tükki.. Palju tükke on puudu ja osad olemasolevatest tõenäoliselt ka vale pusle omad.

Kuidas edasi käitud? Paljud tõenäoliselt annavad varem või hiljem alla ja panevad oma ettevõtte uksed kinni või lahkuvad töökohalt. Vähesed leiavad sobivaid lahendusi, mis nii lühi- kui ka pikaajaliselt soovitud tulemused annavad. Oma kogemuse põhjal julgen väita, et makstud meedia on just üks nendest strateegiatest, mis ettevõtte kasvuks ja arenguks ülimalt oluline on.

Mis on makstud meedia?

Kogu digitaalse meedia saame jagada kolmeks: PAID, EARNED ja OWNED

digituturunduse kolm osa

Owned meedia all saame käsitleda ettevõtte kõiki digitaalseid varasid nagu koduleht, maandumislehed, blogi jms. Earned meedia on kõik kommentaarid, meeldimised, jagamised, hinnangud jms. Ning Paid ehk makstud meedia koondab enda alla kõik digireklaamid, sh searchdisplay ja remarketing.

Traditsiooniline turundus ei tööta enam. Punkt

Reaalne situatsioon on täna see, et olemasolevad traditsioonilised müügikanalid on ennast ammendanud, konkurents on muutunud väga tihedaks ja üha keerulisem on turul silma paista. Traditsiooniline reklaam (TV, välimeedia, raadio jms) on kallis ning mis kõige hullem – tulemusi on seal enamusjuhtudel väga raske (pea võimatu) mõõta. Lõpetame siis selle pulli ja suuname oma turunduseelarve kanalitesse, kust saame väga täpselt näha, kas meie sissepandud 1 euro toob vähemalt 2 tagasi. Muidu pole asjal mõtet.

Makstud meedia planeerimine

Makstud meedia planeerimise alla ei kuulu ainult lühiajalised müügikampaaniad (2-3 nädalat), vaid see tähendab kogu digitaalse reklaami nii lühi- kui ka pikaajalist (6-24 kuud) planeerimist ettevõtte äriliste eesmärkide (müügi kasv, brändi väärtuse tõus, uuele turule minek jms) saavutamiseks.

Makstud meedia eesmärk

Esimese asjana tuleb leida vastus küsimusele: „Mis eesmärgil soovin makstud meediat kasutada?”. Tavaliselt on selleks toodete/teenuste müügi suurendamine, kuid ära ei tasu unustada ka brändingut – selle õigesti kasutamine suurendab nii lühi- kui ka pikaajalist müüki!

Lisaks on makstud meedia kasutamine üks odavamaid lahendusi uuele turule sisenemisel turu-uuringu tegemiseks. Mõne tuhande euroga võid juba ettekujutuse saada, kuidas ja kas üldse tasub antud turule täna siseneda. Saad teada, kas Sinu toote/teenuse vastu on piisavalt huvi, kas hind on vastuvõetav, kas sellest saadakse aru samamoodi, nagu sina saad jne. Alternatiivina võid loomulikult uuele turule sisenedes mõne konsultatsioonifirma kaudu töötaja leida, kontori rentida, makse maksta ja loota, et asi õnnestub. Siin aga räägime juba kategooria võrra suuremast investeeringust.

Makstud meedia strateegia

Õige strateegia väljatöötamisel tuleks arvesse võtta nii firma tänast turupositsiooni, võimalusi, eelarvet kui ka lühi- ning pikaajalisi ärilisi eesmärke. Alati on võimalusi, kuidas konkurente piiratud eelarvega edestada! Mõelda ning vastata tuleks kindlasti järgmistele küsimustele:

  • Milliste toodete/teenuste müüki soovin suurendada? Kas kõikide või alustan oma “best seller’itest”?

  • Palju olen nõus maksma uue kliendi eest? CPA (Cost Per Action)? CPL (Cost Per Lead)? 10€? 50€? 200€?

  • Mis on minu keskmise kliendi Life Time Value? Teisiti küsides, palju üks klient firmasse kasumit oma eluajal (koostöö perioodil) toob? Siit saan vihje CPA arvutamiseks.

  • Kes on minu Buyer Persona? Kuidas teda lisaks demograafilistele piiritlustele veel kirjeldaksin? Huvid? Probleemid? Soovid?

  • Mis on loodava väärtuspõhise kampaania sõnum?

  • Milline info peaks olema bänneril? Mis mõõtudes bännerid töötavad paremini? Või ehk peaks kasutama staatilise (.jpg) asemel näiteks liikuvat (.gif) bännerit?

  • Milliseid kanaleid kasutan? Facebook ads? Facebook Remarketing? Google Search? Google Display? Google Remarketing? YouTube video ads? Gmail ads? Bing? LinkedIn? …

  • Kui suure eelarvega saan alustada ning mis on turupotentsiaal ühes kuus? 500€? 1000€? 5000€? 50000€? Kas saan paika panna aasta eelarve? makstud meedia kanalid google facebook bing gmail linkedin youtube twitter

  • Kuidas ja mis alustel jaotan eelarve kampaaniate vahel?

  • Mida minu konkurentid teevad? Millistele märksõnadele nemad panustavad? Milliseid visuaale kasutavad? Kas on võimalik teha R&D (Rob and Duplicate :))?

  • Kuidas mõõdan tulemusi? AdWords Conversion TrackingAnalytics GoalsFacebook Conversion Pixel? Kes koodid seadistab ja testib?

  • Milline on pikaajalise (6-12 kuud) kampaania strateegia (sh müük ja bänding)?

  • Mitu korda aastas on planeeritud lühiajalised müügikampaaniad?

  • Põhilised mõõdikud? KPI-d?

  • Milline on kampaaniate optimeerimise strateegia (sh märksõnade lisamine, muutmine või välistamine, klikihindade optimeerimine, sihtimise täpsustamine,  kampaaniate pausimine ja uuendamine)?

  • Kuidas ning kui tihti analüüsin kampaania tulemusi (sh tulemuste hindamine, järelduste tegemine, uute lahenduste proovimine, eelarve optimeerimine)?

Makstud meedia loob õiged alused ja on seega ülioluline faktor kampaania õnnestumiseks. Seejuures arvesta, et ka parim loodud strateegia peab sisaldama piisavalt paindlikkust, et vastavalt reaalsele olukorrale kiirelt kohanduda. Sa võid arvata, et Sinu plaan on parim, aga tegelikkus on tihti natukene teine. Oluline on olla selleks valmis.

Niisiis. Kui Sa täna veel ei kasuta Google AdWords’i, reklaami Facebookis, pole katsetanud sisuturunduse promomist makstud meediaga, ei ole saanud uusi kliente remarketingiga, pole kuulnud Gmaili reklaamide parematest tulemustest võrreldes tavalise Display reklaamiga või ei tea, et ühe video vaatamise võib saada vaid paari sendiga, siis on viimane aeg tegutsema hakata! :)

Kui vajad makstud meedia planeerimisel abi, siis mõtleme koos! Saame olla abiks nii 500 kui ka 50 000-eurose kuu meedia eelarve planeerimisel - võta meiega julgelt ühendust!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.