Maandumisleht – mis, milleks ja kuidas?

Maandumisleht – mis, milleks ja kuidas?

Maandumisleht – mis, milleks ja kuidas?

02. jaanuar 2013, Maarja Laide, Kodulehed, Strateegia

maandumislehtKodulehe esmane ülesanne on saada võimalikult palju külastusi. Mida rohkem külastusi, seda uhkem. Küsimus on aga selles, mida nende külastustega peale hakata. Mida peaks lehele sattunud inimene järgmisena tegema?

Selleks, et koduleht täidaks eesmärki on vaja külastaja suunata kindlale tegevusele ja siin tulevad appi maandumislehed.

Maandumisleht (tuntud ka kui sihtleht või kampaanialeht) on oluline element päringute saamiseks kodulehel. Kui tavalise vahelehe konversioon on keskmiselt 1% kuni 3%, siis maandumislehe puhul on see keskmiselt 5 korda kõrgem ehk 5-15%. Sellegipoolest on kodumaistel veebilehtedel harva märgata maandumislehtede kasutamist. Põhjuseks võib olla vähene teadlikkus või puudulikud oskused maandumislehtede tegemiseks. Siin on Sulle nõu, mis on maandumislehed, milleks ja kuidas neid kasutada ning millised on kohustuslikud elemendid.

Mis on maandumisleht?

Maandumisleht on kodulehe vaheleht, kuhu külastaja suunatakse läbi CTA lingi. Maandumislehe eesmärk on suunata külastaja konkreetsele tegevusele. Selleks on sihtleht minimaalse disainiga ja võimalikult väheste segavate teguritega. Maandumislehel on vaid üks konkreetne sõnum, mida külastaja peab tegema ning selle teostamiseks on lehe fookuses päringuvorm.

Milleks kasutatakse?

Maandumislehte eesmärk on suunata külastaja konkreetsele tegevusele, olgu selleks siis e-mailile registreerimine, päringu täitmine, e-koolituse või õppematerjalide alla laadimine vm. Lehel on esitatud päringuvorm, mille täitmisel saab külastaja soovitud materjalid alla laadida, temaga võetakse kontakti või juhtub mõni muu tegevus. Selliselt on võimalik koguda e-maili kontaktilisti (muidugi tuleb e-maili kasutamiseks luba küsida) või aktiivset jälgijaskonda. Idee on anda külastajale selge suunis tegutsemiseks, tekitada võta või jäta olukord.

Maandumislehti kasutatakse sageli ühekordsete pakkumiste puhul, mistõttu nimetatakse neid ka kampaanialehtedeks. Näiteks sooduskampaania korral võib luua eraldi maandumislehe, kus päringuvormi täitmisel saadetakse sooduskupong meilile. Google AdWordsreklaamipuhul, kus kliki hind on tasuline ja konversioon seda olulisem, on maandumislehe kasutamine kriitilise tähtsusega. Suunates külastaja PPC kaudu kodulehe avalehele on maha visatud raha, kuna külastaja ei leia reklaamis lubatud infot.  Lisaks kampaanialehtedele on mõistlik luua ka alalisi sihtlehti, kust saab saata päringut või alla laadida püsivaid pakkumisi.

Kuidas kasutatakse?

Nagu enne mainitud on maandumislehe puhul sageli tegu kampaanialehega, mistõttu on see lingitud konkreetse pakkumisega. Maandumislehele viib CTA, olgu see siis veebilehe sisene või e-mailis esitatud pakkumine, AdWords’i reklaam, QR-kood või mõni muu link. Maandumislehe võib lisada igale pakkumisele või üleskutsele. Näiteks QR-koodi kampaania puhul on sihtlehe olemasolu ääretult oluline, kuna mobiilikasutaja ei soovi end leida ettevõtte kodulehelt, vaid pakkumise juurest, mida reklaam lubas.

8 maandumislehe kohustuslikku elementi

Maandumislehe disain ja ülesehitus eristab seda tavalisest vahelehest, mistõttu on oluline pöörata tähelepanu erinevatele detailidele. Sihtleht peab selgelt eristuma teistest lehtedest ja suunama fookuse tegevusele. Siin on 8 kohustuslikku elementi, millele tähelepanu pöörata:

  • Pealkiri – Pealkiri loob esmamulje ja otsustab, kas külastaja sooritab tegevuse või mitte. Maandumislehe pealkiri olgu huvitav, konkreetne ja arusaadav. Pealkiri peab edasi andma pakkumise sisu ja veenma, et külastaja on õiges kohas. Lisaks jälgi, et pealkiri oleks seotud CTA-s antud lubadusega. Võimalusel kasuta märksõnu.
  • Sisu – Pakkumise tekst olgu lühike ja konkreetne. Iga sõna peab täitma eesmärki ning veenma külastajat, et tegu on parima pakkumisega vastutasuks tema kontaktidele. Kasuta bulleteid kasutegurite välja toomiseks. Rõhuta väärtust – mis kasu saab potentsiaalne klient vormi täitmisest.
  • CTA vorm – Nagu päringuvormidega ikka, vähem on rohkem. Pikad päringuvormid peletavad potentsiaalseid kliente eemale, nad ei viitsi oma aega raisata ega ole kindlad, miks kõike seda infot vaja on. Seetõttu küsi vaid kõige olulisem ja vajalikum info. Pööra tähelepanu ka päringuvormi esitamise nupule. „Saada“, „Esita andmed“ vm tekst on ebaatraktiivne. Pigem too välja reaalne tulemus, nt „Lae alla tasuta koolitus“.
  • Visual – Lisa pilte või illustratsioone, kuid ära pinguta üle. Leht peab moodustama terviku ja pildid viitama saadavale kasule.
  • Peidetud elemendid – Maandumisleht täidab ühtainsat eesmärki ja sellele keskendumiseks eemalda lehelt kõik üleliigsed elemendid. Navigatsioonimenüü või pakkumisega mitte seotud CTA-d viivad vaid kasutaja tähelepanu mujale ja suurendavad pooleli jäetud päringute arvu.
  • Sotsiaalmeedia nupud – Lõika kasu enda parimatest turundajatest – klientidest. Tee pakkumine lihtsalt jagatavaks ja lisa maandumislehele sotsiaalmeedia nupud.
  • Mahuta ekraanile – Lühikese maandumislehe eesmärk on mahtuda ära ekraanile ilma, et potentsiaalne klient peaks lehte alla kerima. Selliselt on kogu pakkumine silme ees ja päringuvorm nähtaval kohal. Loodetavasti on sihtlehele sattunud külastaja valmis koheselt tegutsema ja selle lihtsustamiseks tasub kogu pakkumine korraga kuvada.
  • Automaatne vastus – Maandumisleht ei lõpe päringu saatmisega. Peale vormi täitmist peab juhtuma midagi, mida pakkumises lubati. Selleks võib kliendi suunata lehele, kus materjali saab alla laadida, teda tänatakse või esitatakse edasised juhendid, näiteks infomeili kohta.

Kokkuvõte

Maandumisleht on oluline vaheleht konversiooni suurendamiseks. Maandumisleht on suunatud ühele tegevusele ja selle sooritamiseks on eemaldatud lehelt segavad tegurid, nagu navigatsioon, lisa CTA-d jm. Fookuses on pakkumise väärtus ja CTA vorm. Oluline on luua iga kampaania jaoks eraldi maandumisleht ja kasutada õigeid kanaleid pakkumisele suunamiseks.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.