Maandumislehe ja tänulehe põhilised elemendid

05.07.2017 / Karolin Kondrat

Klikkides pakkumise CTA-le suunatakse külastaja maandumislehele. Kui külastaja on maandumislehel vormi täitnud ehk teostanud soovitud tegevuse, suunatakse ta sealt omakorda tänulehele. Ehk siis järjekord on kindel –  CTA > maandumisleht > tänuleht.

Tuleb meeles pidada, et maandumisleht ja tänuleht on kaks eri asja. Seega kehtivad ka nende loomisel oma eripärad. Maandumislehe eesmärgiks on suunata külastaja tegema üht konkreetset tegevust, milleks võib olla e-raamatu allalaadimine, koolitusele registreerimine, päringu täitmine vms. Peale maandumislehel vormi täitmist ei pea aga protsess kohe läbi olema. Seega on tänulehe ülesanne lisaks tänamisele muude pakkumiste esile toomine.

Järgnevalt toon välja nii maandumislehe kui tänulehe põhilised elemendid. Kui hakkad maandumis- või tänulehte looma, siis peaksid need sisaldama just neid osasid.

Mis on maandumisleht?

Maandumisleht on kodulehe vaheleht, kuhu külastaja suunatakse läbi CTA lingi. CTA (call-to-action ehk kutse tegevusele) võib näiteks olla bänneril, kodulehel märgatavas kohas või kontaktidele saadetud e-kirjas. Nagu ma eelnevalt välja tõin, siis maandumisleht on vajalik selleks, et külastaja teostaks mõne soovitud tegevuse. Segaduse vältimiseks peab igal maandumislehel olema üks selge tegevus. Kui teed oma kodulehel erinevaid pakkumisi, siis tee iga pakkumise jaoks eraldi maandumisleht.

Maandumislehe põhilised elemendid:

  1. Pealkiri – Esimene asi, mida külastaja maandumislehel märkab, on pealkiri. Seega peab pealkiri olema selgesõnaline, arusaadav ja soovitud tegevusele suunatud. Just pealkirja järgi võib külastaja otsustada, kas ta sooritab soovitud tegevuse või mitte. Pealkiri tuleks hoolikalt läbi mõelda, sest iga sõna selles on ülitähtis. Samuti peaks pealkiri olema ülejäänud tekstist suurem ja väljapaistvam.
  2. Pakkumise lühikirjeldus – Pealkirjale järgneb lühike kirjeldus, mis pakkumist tutvustab ja selle väärtust rõhutab. Kirjelduse eesmärk on külastajat veenda, et tegemist on väärtusliku  pakkumisega. Kasutegureid saab mugavalt esile tõsta loetelu abil.
  3. Asjakohane pilt, animatsioon või lühivideo – Ilma visuaalse elemendita võib maandumisleht tunduda igavana ja seega ei pruugi külastaja sellesse süveneda. Siiski ei tasu piltidega üle pingutada. Lisa vaid sellised visuaalid, mis pakkumise väärtust tõstavad!
  4. Kontaktivorm – Korralik kontaktivorm on eduka maandumislehe alus, sest ilma selleta lihtsalt pole võimalik ju kontakti saada. Kontaktivormi puhul kehtib reegel „vähem on rohkem”. Ehk siis küsi külastajalt ainult vajalikku informatsiooni. Pealegi võib külastaja liiga pika kontaktivormi puhul selle täitmisest üldse loobuda. Lisaks peab kontaktivorm peegeldama pakkumise väärtust.
  5. CTA nupp – Kontaktivormi juurde kuulub CTA nupp, mille sõnum peab olema tegevusele suunatud ja kaasahaarav. Näiteks, kui kontaktivormi täitmisel saab külastaja alla laadida e-raamatu, siis võiks CTA sõnum olla „lae alla e-raamat”. Lihtsalt „saada” või „esita andmed” on pigem ebaatraktiivne. Lisaks peab CTA nupp olema väljapaistev, tähelepanu haarav ja selgelt eristuv.
  6. Sotsiaalmeedia jagamisnupud – Kui külastaja soovib pakkumist ka oma sõpradega jagada, peaks see olema võimalikult lihtne. Seega tasub maandumislehele lisada sotsiaalmeedia jagamisnupud.
  7. Peidetud navigatsioonimenüü ja teised lingid – Ilmselt on sinu eesmärk saada inimene vormi täitma ja sa ei taha teda teiste pakkumistega segadusse ajada. Selleks tasub maandumislehelt ära võtta navigatsioonimenüü ja teised lingid. Nii pole külastajal lihtsalt võimalust kuskile mujale klikkida ning nii lihtsalt maandumislehelt lahkuda.
  8. Olemasolevate klientide arvamus – See pole maandumislehe hädavajalik element, kuid lisab kindlasti pakkumisele väärtust. Teiste inimeste tagasiside mõjub usaldusväärselt ja innustavalt ning tõenäosus, et vorm täidetakse, on suurem.

Loe lisaks: „Infograafik: miks sa peaksid oma maandumiselhe järgmisele tasemele viima?”

impact-maandumisleht

Miks on tänuleht nii oluline?

Kuigi tänulehel on tohutu potentsiaal suurendada müüki, siis tehakse neid tihtipeale kiirustades ja läbimõtlemata. Tavaliselt ongi tänulehe peamiseks sõnumiks „täname, et olete meie pakkumisest huvitatud” vms. Ei vaidle üldse vastu – ka reaalselt tänamine on oluline, kuid lisaks on veel muud, mida tänulehega peale hakata. Tänulehe külastaja võib olla täiesti valmis selleks, et teha järgmine samm müügiprotsessis ja sinu tänuleht peaks lõikama sellest kasu.

Mida panna tänulehele?

  1. Kinnitamise teade – Tänulehe esmane ülesanne on külastajale kinnitada, et tema tegevus maandumislehel oli edukas. Seega ütle talle seda selgesõnaliselt. Näiteks „pakkumine on kinnitatud” või „täname registreerimast” sobib väga hästi.
  2. Toimeta kontaktile pakkumine, mida talle lubasid – Teine oluline maandumislehe ülesanne on anda kontaktile pakkumine, mida ta ootab. Näiteks, kui maandumislehe pakkumiseks oli konsultatsioon, anna kontaktile täpselt teada, millal sa temaga sellel teemal ühendust võtad. Kui maandumislehe pakkumiseks oli e-raamatu vms allalaadimine, siis ütle või näita kontaktile selgelt, kust ta pakkumise alla saab laadida. Ehk kirjelda võimalikult täpselt järgmist sammu, mis kontakti ees ootab.
  3. Too tagasi navigatsiooni menüü – Kui maandumislehe puhul oli oluline navigatsioonimenüü ära võtta, et külastaja saaks keskenduda soovitud tegevusele, siis tänulehele pane navigatsiooni menüü tagasi. Võib-olla tahab kontakt su veebilehte veel uurida. Seega peaks see olema tema jaoks võimalikult mugav.
  4. Kasuta võimalust pakkuda teisi pakkumisi – Kuna kontakt oli juba huvitatud ühest sinu pakutavast pakkumisest, võib ta väga suure tõenäosusega huvitatud olla ka teisest pakkumisest või sisust. Soovita talle esmase pakkumisega seotud pakkumisi või sisu.
  5. Sotsiaalmeedia jagamisnupud – Lisa sotsiaalmeedia jagaminupud ja julgusta kontakte levitama sõna sinu pakkumisest.

orbit-media-tänuleht

Kokkuvõte

Nüüd peaks üsna selge olema, mida täpsemalt maandumislehele ja tänulehele panna, et nad ikka oma eesmärki täidaksid. Järgides neid nõuandeid on võimalik luua hästi toimivaid maandumis- ja tänulehti. Kui siiski tunned, et vajad abi maandumis- või tänulehe tegemisel, võta meiega ühendust! Aitame hea meelega!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 turundussaatel on välja tulnud juba neli põnevat osa nelja huvitava saatekülalisega. Viimase osa saatekülaliseks oli Tarmo Sikk, kellel on 15-aastane reklaamikogemus. Täna korraldab ta hobikorras pop-up muusikafestivali Acoussion. Loe saatest kokkuvõtet ja saa teada, mida Tarmo rääkis reklaamimaailma telgitagustest ning vabaõhu festivali korraldamisest!

LOE KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ