Kvaliteetne sisuturundus hoiab sind pildil

Kvaliteetne sisuturundus hoiab sind pildil

Kvaliteetne sisuturundus hoiab sind pildil

04. juuni 2015, Maarja Laide, Google, Inbound, SEO

Igal sisuturunduse professionaalil on kindlasti midagi öelda “kvaliteedi” kohta. Seda sõna on nii palju kasutatud või siis üle kasutatud, et me oleme unustanud, mida see tähendab või veel hullem, miks see nii oluline on.

Miks siis sisu kvaliteet on nõnda oluline?

Tooksin välja 2 põhilist argumenti: sinu olemasolev klient ja sinu tulevane klient.

Hoia ja toida oma praegust klientuuri väärt infoga

Kuna aina rohkem inimesi ütleb reklaamile “EI”, tuleb leida uusi viise kliendini jõudmiseks. Üle maailma on kasvamas tarbija võim keelduda soovimatust reklaamist. Samas on neil hea meel väärt info üle, sest see on kasulik ja abistav.

Kui sinu kodulehe sisu on suunatud sinu kliendi vajadustele, hirmudele ja valupunktidele informatiivsel ja lõbustaval viisil, mitte läbi müügi, siis sinu kliendid tahavad seda sisu lugeda.

1. Sinu fännid ja jälgijad on kullaväärtusega

Kõige suurem vara on luba, mis sinu kliendid, fännid ja jälgijad on sinule usaldanud, et nendega oma sisu jagada. Hinda seda ja loo sisu, mis on nende arvates oluline ja paeluv. Sea esikohale oma klient, mitte iseennast!

Näiteks kirjuta oma valdkonna uuendustest, mis annavad kliendile lisaväärtust. Sina ju tead ja tunned oma toodet/teenust kõige paremini. Kui on turul midagi uut, mis sinu tarbija elu kergemaks teeb, siis anna sellest teada. Või jaga mõnda head nippi, kuidas sinu tootest maksimumi võtta. Ära unusta, et sisuturundus on eelkõige mõeldud inimestele, mitte Google jt robotitele.

2. Anna neile, mida nad soovivad!

Umbes 10-20% sinu sisust tõuseb ülejäänust esile. Nii et kasuta analüütikat, et luua rohkem sisu, mis sinu lugejaid huvitab. Hoia muutustel silma peal, et info oleks värske, ajakohane ja kasulik.

Google Analyticsist saad infot, milliseid blogipostitusi on enim külastatud. Selle põhjal saad teada, mis teemad sinu potentsiaalseid kliente enim huvitab ning saad edaspidi nendel teemadel põhjalikumalt peatuda. Kasutades AdWords’i märksõnatööriista saad ülevaate enda valdkonna peamistest märksõnadest, mille järgi sinu teenust või toodet kõige rohkem otsitakse. See aitab sul kirjutada blogipostitusi teemadel, mida inimesed reaalselt otsivad.

3. Hoia oma kliendikontaktid värsked

Kasuta personaliseeritud e-maili turundust, et kindlustada oma sisu õigetele inimestele kohale jõudmine ja märkamine.

Segmenteerides oma kliendibaasi aktiivseteks, endisteks ja potentsiaalseteks klientideks saad oma sõnumeid e-maili teel veel täpsemalt suunata ja kõnetada neid sobilikus keeles. Segmenteerimisel arvesta oma ettevõtte eripäradega, kas oluline on eristamine valdkonnapõhiselt, vanuse ja soo järgi või mõne muu tunnuse alusel.

Pööra erilist tähelepanu sellele, et nimed oleksid korrektselt kirjutatud ja õiged. Miski ei lenda kiiremini prügikasti, kui valesti adreseeritud kiri.

4. Tähelepanu võitmiseks on max 7 sekundit

Me ei võistle mitte ainult teiste turundajatega, vaid ka iga teise sisu pärast leheküljel või ekraanil. Lugejate tähelepanu tuleb võita esimese 7 sekundi jooksul. Kuidas?

Kasuta pilte või animatsioone, mis tõstab artikli lugemist kuni 70%. Ütle lugejale, mida huvitavat seal tema jaoks on esimese 7 sekundi jooksul – 23 sõna või vähem. Hoia pealkirjad, laused ja lõigud lühikesed ja selged.

Läbi kvaliteetse sisu oled kergesti leitav uute klientide jaoks

Kvaliteetne sisuturundus…ehk teisisõnu: Sinu kodulehe sisu kvaliteet on oluline, sest Google arvab, et see on oluline! Google on maailma suurim otsingumootor. Üle 60% lauaarvutikasutajatest ja üle 92% mobiilse tehnika kasutajatest eelistab just seda otsigumootorit. Google hindab kvaliteetset sisu. Lausa nii kõrgelt, et palkab selleks inimesed, kes analüüsivad lehekülgede sisu ja täiendavad algoritme, millega heal ja halval sisul vahet teha. Google kasutab selle dešifreerimiseks Panda- algoritmi, mida pidevalt täiendatakse ja uuendatakse. Soovi korral saad selle kohta rohkem infot siit (Content Marketing Institute).

Kui soovid olla Google otsigus nähtav ja leida uusi kliente, siis kvaliteetne sisuturundus on väga oluline.

Google’i kvaliteedi hindamise juhtnöörid:

1. Kirjuta eksperdi tasemel

Sisu kirjutamisel kasuta erinevaid allikaid ning kindlasti kontrolli nende usaldusväärsust, et info, mida vahendad, oleks tõene ja korrektne. Kasutatud tsitaatidele ja materjalidele on hea toon viidata. Pööra tähelepanu õigekirjale! Kui sul endal ei tule kirjutamine hästi välja, siis on parem kasutada professionaalse copewrite’i teenuseid, sest artiklid, mis on vigaselt kirjutatud, halva ülesehitusega või ebaselge sisuga, ei kvalifitseeru kvaliteedina ega too sulle head mainet!

2. Sea fookus suurepärasele kasutaja kogemusele

Parim, mida sa saad hea kvaliteedi heaks teha, on luua oma klientidele väärt kogemust. Pane nad endast rääkima. Hea tagasiside on väärt rohkem kui 10 müügiargumenti.

Kuidas seda teha?

  • Esimene reegel on hästi tehtud töö a ja kliendi ootuste ületamine. Siis on ka lootust, et  klient ise soovib sind kiita ja tunnustust jagada.

  • Loo oma kodulehele lihtne tagasiside andmise vormi. See näitab, et kliendi arvamus on sulle oluline.

  • Iga tehtud töö kohta küsi julgelt tagasisidet – negatiivse info korral on see heaks õppevahendiks, et edaspidi paremini teha, positiivset tagasisidet  saad oma kodulehel jagada.

  • Näita oma saavutusi ja tehtud töid tulevastele potentsiaalsetele klientidele. Loo portfoolio tehtud töödest.

3. Pikem sisu on parem

Kõrge kvaliteedi skoor Google poolt (mis annab lehele lisaväärtust) nõuab ka teatud sisu mahtu. Kui palju on piisav? Seda on raske hinnata, aga on teada, et otsingumootori parimad kohad saavad leheküljed, kus ühel lehel on umbes 1000 sõna. Kuid maht üksinda ei ole määrav. Need 1000 sõna peavad olema hästi läbi mõeldud ja väärtuslikud. Kui sul ühe teema raames nii palju öelda ei ole, siis tee seda lühidalt aga hästi!

4. Suhtle teiste oluliste ja väärt allikatega

Ole oma valdkonnaga hästi kursis. Jaga väärt lugemist ja häid materjale ka teistelt lehekülgedelt ning ära unusta neid seejuures refereerida! Igast valdkonnast kirjutatakse väga palju häid blogisid, artikleid, uudiseid. Läbi sotsiaalmeedia (Facebook, Twitter, LinkedIn) on valdkonna liidritel lihtne silm peal hoida ja head sisu ka oma jälgijatega jagada.

5. Kontaktide taga on päris inimesed

Vaata, et su veebis oleks kontakti info kergesti leitav ja kättesaadav. Kvaliteetsete lehekülgede taga on päris inimesed, näita nimesid ja nägusid – telefoni number, e-mail, aadress jne. Nii on sinu tulevasel kliendil sinuga lihtsam suhtlusesse asuda ning oled Google otsingumootori jaoks tõsiseltvõetav.

6. Hoia sisu värske

Sisu vananeb, aga Google soovib näha, et leheküljed oleks pidevas muutumises, värsked ja ajakohased. Ära jää loorberitele puhkama olles hea veebiga ühele poole saanud. Täienda ja värskenda seda regulaarselt! Lihtsaim viis seda teha, ongi kirjutada blogi. Jagada uudiseid, muudatusi oma valdkonnas, kirjutada lähemalt oma toodetest/teenustest, kasudest, mida klient saab jne.

Kokkuvõte

Läbi kvaliteetse sisuturunduse hoiad oma kliendid ja fännid enda küljes pidevalt kinni, oled kogu aeg pildil, sinust räägitakse ja sa tuled esimesena meelde, kui on ostusoov. Kvaliteet ei ole ainult huvitavad blogid, mis on ka väga tähtis, vaid kogu sinu veebileht peab olema värske, asjakohane, pidevas muutumises ja up-to-date, siis läbid mängleva kergusega Google otsingumootori kvaliteedi filtrid ja oled paremini nähtav ka uutele potentsiaalsetele klientidele.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid veel lugeda sisuturundusest? Oleme kokku pannud e-raamatu, kus räägime viiest põhilisest veast, mida sisuturunduses tehakse või kuula sisuturunduse webinari.

Inbound webinar

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.