Kuidas valida kodulehe arendajat?

Kuidas valida kodulehe arendajat?

Kuidas valida kodulehe arendajat?

03. veebruar 2014, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Strateegia

kodulehe tegemineKodulehe arendaja valimine on ettevõtte internetiturunduse strateegia üks võtmeküsimusi. Arendaja kvalifikatsioonist sõltub mitte ainult veebi välimus ja funktsionaalsus vaid ka selle jõudmine klientideni ning tulemuste toomine ettevõttele. Erinevaid teenusepakkujaid on tekkinud turule nagu seeni peale vihma. Kodulehe saab kätte paarisaja euroga või võib maksta auto hinna, küsimus on muidugi kvaliteedis.

Ettevõtja mõtleb ikka eurodes ja  teinekord tundub paarisajane lahendus olevat täiesti okei. Naabripoiss teeb ära ja linnuke on kirjas. Lihtne. Hoopis teine asi on muidugi, kas selline koduleht ettevõttele ka mingit reaalset väärtust pakub? Vaevalt.

Selleks, et Sinu investeering igat senti väärt oleks, on oluline mõista kodulehe valmimise protsessi ning valida teenusepakkuja, kes suudab pakkuda kvaliteetset teenust.

Kodulehe tegemise protsess

Õige teenusepakkuja valiku aitab muuta lihtsamaks kodulehe tegemise protsessi mõistmine. Kui keegi pakub Sulle 200€ eest kodulehte, siis vastava summa eest saad Sa ka väärtust. Kodulehe tegemine ei ole ühe inimese pädevus. Selleks on vaja erineva kvalifikatsiooniga tööjõudu – projektijuhti, disainerit, programmeerijat ja küljendajat. Mida need inimesed teevad?

Projektijuht – vastutab projekti sujuva toimimise eest. Tema ülesandeks on, ettevõtte vajaduste kaardistamine, projekti raamistamine ning infovahetuse tagamine.

Disainer – loob kodulehele unikaalse disaini, mis vastab ettevõtte väärtustele, brändingule ja eesmärkidele. Disain on rohkemat kui ilus pilt. Disain tähendab ka kasutajamugavust ja lihtsat info tarbimist.

Programmeerija – seob disaini sisuhaldussüsteemiga ning programmeerib kodulehele vajaminevad funktsionaalsused nagu filtrid, kaardid, sünkroniseerimised ja erinevad moodulid.

Küljendaja – sisestab kodulehe tekstid, pildid jm meediafailid ning loob seeläbi kodulehest tervikliku ilme. Sisu abil luuaks müügitunnel, mis suunab külastaja läbi erinevate elementide tegevuseni (ost, päring vm).

Nagu näha, nõuab veebiarendus vähemalt 4 hea spetsialisti koostööd, et saavutada kvaliteetne tulemus.

5 kvaliteedinõuet kodulehe tegijale

Nüüd, kui Sa oled kursis veebi tegemise köögipoolega, on Sul lihtsam teha õiget ostust. Lisaks tööjõule on veel mitmeid olulisi punkte, mida kaaluda enne kodulehe arendaja valikut.

Arendaja koduleht

Esimese vihje ettevõtte pädevuse kohta annab arendaja koduleht. Hinda kriitiliselt teenusepakkuja kodulehte, testi erinevaid funktsionaalsusi ning kontrolli, kas veeb tuleb ka valdkonnaga seotud märksõnadega Googles välja.

Tehtud tööd

Peale arendaja enda kodulehe saab vihjeid nende tegevuse kohta ka tehtud tööde alt. Külasta mõnda teenusepakkuja poolt tehtud kodulehte. Hinda lehe kasutajamugavust, info leidmist, funktsionaalsust ja välimust. Sa tahad usaldusväärset koostööpartnerit, kes on varasemalt teinud kvaliteetset tööd. Kindlasti on plussiks, kui arendajal on olnud varasemalt samast valdkonnast kliente ning kodulehel on välja toodud ka klientide tagasiside koostööle.

Teenuse sisu

Teenuse sisu määrab suuresti teenuse hinna. Kaks pealtnäha sarnast hinnapakkumist võivad sisult oluliselt erineda. On väga suur vahe, kas kodulehe disain tehakse valmis templatele või luuakse nullist uus disainilahendus. Paljud kliendid ei mõtle sellele, et kodulehele on ka sisu vaja. Ise kirjutades võtab see palju aega ning veebi sisu kirjutamine on omaette žanr. Professionaalne arendaja pakub sulle ka võimalust copywrite teenuse kasutamiseks, et veebi sisu saaks kergesti loetav ja arusaadav ka lõppkliendile. Lisaks uuri lisaarenduste võimalust. Lisaarendused aitavad lehele tuua kohandatud funktsioone, mis muudavad veebilehe elavaks ning pakuvad kasutajale rohkem väärtust, näiteks hinnakalkulaatori programmeerimine.

Vaata üle ka ettevõtte teenuseportfell. Kas ettevõte pakub ainult standard kodulehe lahendusi või teeb ka skaleeruva disainiga kodulehti (igal seadmel mugav lehitseda) ja mobiiliveebe? Mobiilse liikluse osakaal kasvab kiiresti, mistõttu tasub mõelda ka ettevõtte olemasolule teistes seadmetes.

Internetiturundus

Koduleht ei ole eraldi seisev üksus, mis tehakse valmis ja jäetakse veebi avarustesse hulkuma. Hea koduleht on turunduslikult läbi mõeldud ning jõuab interneti vahendusel klientideni. Professionaalne arendaja mõtleb kodulehe kliendi seisukohast läbi ning pakub välja sobivad lahendused veebi edasiseks turundamiseks, et kodulehelt tooks ka soovitud kliendid.

Internetiturundusteenuste portfelli kuuluvad peamised teenused on:

Kui arendaja pakub kõiki nimetatud teenuseid oled endale tõenäoliselt leidnud partneri, kes suudab luua kodulehe, mis toob ka tulemusi. Otsingumootori turundus aitab ettevõttel pildil olla Google otsingus. Sotsiaalmeedia tekitab aktiivse suhtluse kliendi ja ettevõtte vahel ning on oluline nii brändingu kui kliendisuhete arendamise seisukohast. E-mail on efektiivne turunduskanal ostutsüklis olevate klientide closamiseks.

Projekti ajaraam

Projekti eeldatav ajaraam määratleb, kui kaua võib kodulehe tegemine aega võtta. Arvestama peab, et tegu on pikaajalise protsessiga, mis eeldab pidevat suhtlust kliendi ja partneri vahel. Palju sõltub ka olemasolevast tööjõust. Kas arendajal on tööl täiskohaga disainer, programmeerija ja küljendaja või loodetakse partnerite peale? Majasisene töö liigub alati kiiremini, kui väljastpoolt ostes. Samuti hinda koostöö käigus toimuvat infovahetuse protsessi, millises etapis kaasatakse klienti ning kui suur osakaal tööst on kliendi enda kanda. Pea meeles, et partner võib ju Sinu eest kõik tööd ära teha, kuid kui tulemuses ei ole arvestatud kliendi soovide ja visioonidega, siis ei ole võimalik pakkuda kvaliteetset tulemust ilma kliendi omapoolse panuseta.

Kokkuvõte

Kodulehe arendaja valik on oluline otsus. Kvaliteetse teenusepakkuja leidmiseks on oluline teha põhjalik eeltöö ning mõista veebi tegemise protsessi. Naabripoisi tehtud koduleht võib olla odav, kuid väärtus, mida selline koduleht pakub, on võrdeline selle maksumusega. Kvaliteetse veebiteenuse saamiseks tutvu arendaja taustaga ning veendu, et Sinu projektiga tegelevad vaid kvalifitseerunud isikud.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.