Kuidas turundada blogi?

Kuidas turundada blogi?

Kuidas turundada blogi?

24. august 2012, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

blogiMida teha siis, kui blogi on valmis? Paned posti üles ja ootad imet, et Sinu võib-olla nädalaid valminud blogi loetakse ja kommenteeritakse? Ei. Blogi postitamisest ainuüksi ei piisa. Selleks, et Su blogi jõuaks ka lugejateni, on vaja seda turundada. Siin on 6 nippi, mida teha peale blogi kirjutamist.

SEO

Peale teksti valmimist on aeg blogi „tehniliselt“ töödelda:

  • Märksõnad – Kontrolli olulisemate märksõnade olulisust Google Keyword Tool’iga. Vaata, kas tekstis kasutatud märksõnad on laialdaselt kasutatud või leidub populaarsemaid sõnu ja väljendeid, mida sobib kasutada.
  • URL aadress – Tee ilus URL aadress, mida oleks hea hiljem jagada, nt http://www.wsionline.ee/internetiturunduse-abc-3-sammu-turundajale
  • Siselinkimine – Kui võimalik, lisa viiteid eelmistele blogi postitustele ja teenustele kasutades ankruid.
  • CTA – Postituse lõppu lisa teemakohane call-to-action, kas siis tasuta e-raamatu allalaadimise võimalus, eripakkumine vm.
  • Meta andmed – Lisa meta märksõnad, meta kirjeldus, lehe pealkiri, H1, H2 ja H3 heaging’ud.

RSS

rssRSS plugin’i lisamine on ühekordne tegevus kuid on väga oluline, et see Su blogil olemas oleks. RSS saadab automaatselt informatsiooni uuest blogi postitusest neile, kes on Sinu RSS’i tellinud. RSS’i automaatne süsteem aitab Sul hulga aega ja energiat kokku hoida uute järgijate kogumisel.  Samuti hoiab see lugejaid pidevalt Su tegemistega kursis tuletades meelde Su olemasolu. RSS’i võid lisada ka sotsiaalmeediale, mis postitab automaatselt uued blogid Su seinale.

Sotsiaalmeedia postitused

Sotsiaalmeedia postitused on loogiline samm igale blogijale. Kui raske saab blogi postide turundamine sotsiaalmeedias ikka olla? Kui Sul on regulaarne blogimise kava ja uusi postitusi tuleb enam kui kord nädalas, siis vajab blogi omaette strateegiat.

  • Postituste graafik – Selle asemel, et iga päev sotsiaalmeedia keskkondadesse sisse logida, et seal midagi postitada, on tark luua postituste kava. Kui blogi on valmis, siis tee kohe ka postituste graafik, siis ei pea sa hiljem sama blogiga aega viitma. Hea abivahend on näiteks HootSuite, mis on tasuta tööriist sotsiaalmeedia postituste planeerimiseks. HootSuite võimalda postitada olulisematesse sotaiaalmeedia keskkondadesse nagu Facebook, Twitter, LinkedIn, Forsquare, Google+. HootSuite eelis automaatse RSS’i ees on see, et saad ise valida, millist pilti soovid postituse kõrvale, kuna RSS post valib automaatselt esimese pildi.

hootsuite

  • Lühendatud URL – See samm on oluline vaid Twitteri puhul, kus tähemärkide arv on rohkem piiratud. HootSuite’s on võimalik link postituse juures kohe lühemaks teha. Kui Sa ei kasuta HootSuite, siis on tasuta abivahendeid netis saadaval, mis pakuvad ka analüütikat, näiteks Bit.ly, Ow.ly, Cli.gs.
  • Postituse aeg – Parim aeg postitamiseks varieerub vastavalt sotsiaalmeedia kanalile. Parim praktika on ise välja selgitada, mis aegadel on aktiivsus ja tagasiside kõige suurem. Loe ka teemakohast blogi postitust, kuidas saavuta edu õigeaegselt planeeritud kampaaniaga.
  • Tee blogi jagatavaks – Lisa blogile sotsiaalmeedia nupud, mis teeb Su blogi jagamise väga lihtsaks.

Twitter

Tee Twitteri post kohe, kui uus blogi on ilmunud. Teine post tee samal päeval mitu tundi hiljem, juhuks, kui kellelgi jäi esimene märkamata. Lisaks tee 2-3 postitust veel paari päevaste vahedega. Twitteris ei saa kasutada pilte, mistõttu ole teksti koostamisel ja posti ajastamisel eriti hoolas, et saada soovitud tähelepanu.

Facebook

Jaga uut blogi postitust Facebook’i firma lehel ja enda isiklikul profiilil. Sinu Facebook’i sõpru huvitab niikuinii, millega sa tegeled ja kui Sinu loodud sisu on internetis populaarne, siis muidugi nad tahavad seda lugeda, või vähemalt teada, et see on avaldatud.

Facebooki fännilehel postita blogi küsimuse vormis, kuna uuringud on näidanud, et küsimus konverteerib paremini, kui kirjeldav tekst. Lisaks tekitab küsimuse vormis postitus arutelu teema kohta.

Sotsiaalne aktiivsus

  • Paku abi – Hea viis positiivset tähelepanu saada on pakkuda oma abi neile, kes seda vajavad. Otsi LinkedIn’is, Twitteris, Facebookis ja foorumites teemakohaseid postitusi ja paku oma abi. Näiteks, otsi Twitteris fraasi „kuidas saada rohkem kliente“. Vaata tulemused läbi ja lisa kommentaaridesse abistav info lisades postituse lühendatud URL lingi. Tulemuseks on sageli tänulik uus jälgija või fänn.
  • Kommenteeri teisi sama valdkonna tegijaid – Loe sama valdkonna tegijate blogisid, jälgi neid Twitteris ja Facebookis ning jäta kommentaare. Kui Sul on sama teema kohta blogi kirjutatud jaga kindlasti ka seda. Blogi kirjutaja on alati tänulik aktiivse arutelu ja jagamise üle, mistõttu ei ole vaja neilt küsida, et nad Siinu blogi jagaksid, nad teevad seda lõpuks ise.
  • Vasta kommentaaridele – Vasta kommentaaridele igas keskkonnas, kus Sa oma blogi reklaamid. Kommentaaridele vastamine tekitab elavat arutelu ja toob rohkem kommenteerijaid arutellu. Kõigile kommentaaridele ei pea vastama, eriti kui tegu on spämmiga.

Teavita olemasolevaid kliente uuest blogist

Kui Sa oled valmis saanud blogi, mis võib pakkuda olulist väärtust Su olemasolevatele klientidele, siis teavita neid sellest. Saada e-mail ja vaata, kas selline lähenemine Sinu klientide puhul töötab.

Lisa blogi järgmisesse uudiskirja

Kui Sul on olemas regulaarne uudiskiri, siis lisa sinna populaarsemad blogi postitused. Uudiskirja võib koguda ka postitused ühe teema kohta. Lisa blogi pealkiri ja lühike kirjeldus, mis annab ülevaate, millist infot klient blogist saab või millist tema probleemi lahendab.

Kokkuvõte

Heast sisust üksinda ei piisa, kui seda keegi ei loe. Blogi turundamine on nagu kodulehe turundamine, tuleb teha seo’d, sotsiaalmeediat, e-maili turundust ja palju muud, et saavutada soovitud tähelepanu ja koguda lojaalne lugejaskond. Järgides neid soovitusi märkad peagi, et Sinu blogi kogub hoogsalt lugejaskonda.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Usalda oma blogi professionaalide kätte. Meie kirjutame Sulle optimeeritud blogiartiklid ja hoolitseme selle eest, et Su blogil oleks lugejaid.

Võta meiega ühendust info@wsionline.ee, 6 888 098 või saates päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.