Kuidas toimib Google PPC reklaam?

Kuidas toimib Google PPC reklaam?

Kuidas toimib Google PPC reklaam?

10. september 2012, Kristjan-Paul Raude, Makstud meedia - PPC

adwords oksjonSelleks, et Google AdWords’ist kasu oleks, on vaja mõista, kuidas see toimib. AdWords’i reklaamiga on võimalik jõuda suure auditooriumini tuues kodulehele hulganisti külastusi. Selleks, et Google Sinu reklaami näitaks, on  vaja teha panused märksõnale ja head kvaliteediskoori. Kuidas täpsemalt kujuneb reklaami positsioon Google’s?

Kuidas kujuneb reklaami positsioon?

Kui keegi sooritab Google’s otsingu mingile märksõnale teeb Google kindlaks, kas keegi on sellele märksõnale panustanud. Kui 1 või enam panust on tehtud, viib Google läbi oksjoni, mille tulemusel näidatakse parima positsiooniga reklaame.

Max CPC hind x kvaliteediskoor = reklaami positsioon

Google arvestab reklaami positsiooni määramisel oksjonil pakutud maksimaalset märksõna hinda ja kvaliteediskoori. Selline süsteem võimaldab väiksematel ettevõtetel konkureerida suurtega, kui nende reklaam on kvaliteetne ja asjakohane. Kuna pakkujaid on rohkem kui 1, siis tegelik reklaami positsioon kujuneb vastavalt konkurentide reklaamiasetusele. Reklaamiasetus arvutatakse maksimaalse võimaliku kliki hinna ja kvaliteediskoori korrutisena. Reklaamiasetus määrab reklaami keskmise positsiooni reklaami kuvamise lehel konkurentidega võrreldes. Kõige suurema reklaamiasetuse skooriga firma võidab esimese positsiooni.

Näide:

PPC reklaamiasetus

Pakkuja A teeb konkurentidest kõrgeima panuse kuid ei pääse tulemustes esikolmikusse, mistõttu Google tema reklaami esilehel ei näita. Pakkuja C panus on A-st poole väiksem, kuid tema saavutab esimese positsiooni tänu kõrgele kvaliteediskoorile, mis tõi kõrgeima reklaamiasetuse.

Kuidas toimib märksõnaoksjon?

Ettevõte, kes soovib Google’s reklaami teha, valib märksõnad, määrab igale märksõnale maksimaalse võimaliku hinna, mida ta on valmis ühe kliki eest maksma ja loob märksõnadele vastavad reklaamigrupid.

Kliki hinda on võimalik määrata automaatselt või manuaalselt. Algajatel on soovituslik automaatne panustamine. Nii saad määrata igale kampaaniale eraldi päevase eelarve ja Google annab oma parima, et tuua määratud eelarvega võimalikult palju vaatamisi.

Professionaalsemad AdWords’i tegijad kasutavad manuaalset panustamist, mis võimaldab määrata maksimaalsed CPC panused reklaamigrupiti või igale märksõnale individuaalselt. Maksimaalse kliki hinna määramisel tasub arvestada kui palju tuleb ühe külastaja eest maksta, et temast saaks klient. Mida kõrgema väärtusega on külastus, seda kõrgemat panust võib lubada. Õige tasakaalu leidmine on AdWords’i puhul üks võtmeküsimustest.

Kuidas kujuneb kvaliteediskoor?

Kvaliteediskoori arvutatakse 10 palli süsteemis ja see kujuneb mitme teguri koosmõjul:

  • Reklaamteksti asjakohasus – kui asjakohane on reklaamtekst reklaami ja kliendi otsingu suhtes
  • Sihtlehe kvaliteet – kui asjakohane on lehe sisu valitud märksõnale
  • Märksõna varasem CTR (klikkimise määr) – kui palju vaatamisi on sama märksõnaga reklaam varem saanud
  • Konto ajalugu – kontoga seotud reklaamide ja märksõnade üldine CTR määr

Kõrge kvaliteediskoor tähendab, et reklaami sisu ja sihtleht vastab määratud märksõnale ja on otsingu sooritaja jaoks asjakohane. Madal kvaliteediskoor tähendab, et reklaami sihtleht või sisu ei ole piisavalt kvaliteetsed määratud märksõna jaoks.

Kõrge kvaliteediskoor aitab oluliselt kergemalt saada Google otsingus esimeste tulemuste sekka. Ühtlasi tähendab see, et kliki hind on Sinu jaoks odavam.

Kvaliteediskoori eesmärk on tõsta reklaami kvaliteeti, et see vastaks otsingu sooritaja vajadustele. Asjakohasem reklaam tähendab kõrgemat positsiooni, rohkem vaatamisi ja ärilist kasu.

Vaata selgitavat videot, kuidas toimub märksõnaoksjon ja kuidas arvestatakse kvaliteediskoori:

Kuidas arvutatakse kliki hinda?

Mida kõrgem on kvaliteediskoor, seda vähem tuleb ühe märksõna eest maksta. Märksõna reaalne hind on sageli madalam, kui reklaamija poolt määratud maksimaalne CPC. AdWords arvutab automaatselt minimaalse võimaliku summa, mis tagab Sinust allpool oleva konkurendi positsiooni, ja määrab kiki hinnaks vaid 1 sent rohkem, et Sinu reklaam oleks eespool.

Tegelik kliki hind (CPC) = konkurendi reklaamiasetus / Sinu kvaliteediskoor

Näide:

tegelik CPC arvutamine

Konkurendi reklaamiasetus on kõrgem, kui Sinu kvaliteediskoor, mistõttu Sinu tegelik CPC ületab maksimaalset määratud kliki hinda. Kuna Google ei saa reklaami eest rohkem raha võtta kui Sinu maksimaalne CPC määr, siis tähendab, et Sinu reklaam ei pääse näitamisele. Olukorra parandamiseks, pead tõstma oma panust või muutma reklaami asjakohasemaks kvaliteediskoori tõstmiseks.

Kuidas arvutatakse ROI’d?

Ettevõte müüb kohvimasinaid, mille keskmine kasum on 100€. AdWordsi eelmise kuu kulu oli 300€ ja konversioon 20.

ROI = kasum/(AdWords kulu/konversiooni summa) x 100%

A: 300€/20=15€ ehk ühe müügi hind on 15€

B: (100€/15€)x100%=666% ehk ROI on 666%

Tulemus:

• Ühe konversiooni hind on 15€

• ROI on 666% ehk investeeringu tasuvus on enam kui kuuekordne

Miks osta Google reklaam ametlikult koostööpartnerilt?

Google AdWords reklaam on piisavalt lihtne, et olla väiksema eelarvega jõukohane iseseisvalt hallata. Kui eelarve ulatub mitmesaja või tuhandete eurodeni on soovitatav valida koostööpartneriks ametlik Google esindaja. Ametliku koostööpartneri eeliseks on tugev kvaliteediskoor, mis tagab madalama kliki hinna. Samuti on mahuka kampaania haldamine aeganõudev ja vajab põhjalikku testimist, millised reklaamid töötavad paremini, et väiksema eelarvega paremad tulemused tuua.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

WSI Online meeskonda kuulub Google AdWords kvalifitseeritud isik, kes teeb Sinu ettevõttele tulutoova AdWords’i kampaania, mis toob paremad tulemused madalama kliki hinnaga.

Võta ühendust info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.