Kuidas teha SEO sõbralik koduleht?

Kuidas teha SEO sõbralik koduleht?

Kuidas teha SEO sõbralik koduleht?

17. september 2012, Maarja Laide, Kodulehed, SEO

SEO sõbraliku kodulehe tegemine Kodulehe tegemine omab alati mingit eesmärki, olgu selleks siis lisamüük, uudiskirjale registreerimine, bränding vm. Selleks, et koduleht oma eesmärki täidaks on vaja saada külastajaid. Suur osa külastuste saamisel on otsingumootoritel. Arvestades, et maailmas eksisteerib üle 600 miljoni veebilehe ja iga päev tuleb lisa, siis ilma otsinguta on raske midagi üles leida.  Selleks, et Sinu leht oleks külastajatele nähtav, tasub juba kodulehe tegemise faasis arvestada SEO-ga ehk kodulehe optimeerimisega.

SEO sõbraliku kodulehe tegemine

Kõige lihtsam viis SEO sõbraliku kodulehe tegemiseks on planeerida SEO võimalusi kodulehe tegemise faasis.

Domeeni nimi

Kui võimalik, vali domeeni nimi, mis sisaldab Sinu kõige olulisemat märksõna. Exact Match Domain ehk EMD’d on domeeninimi, mis sisaldab märksõna või märksõna fraasi. Märksõna võib olla nii brändi nimi kui tegevusalaga seotud. Näiteks raamatud.ee või reisid.ee. Märksõna domeeni nimes mõjutab oluliselt otsingutulemusi ja Google esilehele pääsemine on lihtsam. Seejuures tuleb arvestada, et märksõnapõhine domeeni nimi seob kodulehe ühe märksõna(fraasiga).

Märksõnaotsing

Märksõnad on SEO võtmesõnaks. Optimeerimine toimib märksõnapõhiselt, mistõttu on oluline valida kodulehe tegemise algfaasis välja märksõnad, millega soovitakse otsingutulemustes esineda. Õigesti valitud märksõnad teevad Su kodulehe nähtavaks neile, kes juba otsivad informatsiooni sinu poolt pakutud toodete/teenuste kohta. Tehes end nähtavaks õigele sihtrühmale õigel hetkel tõuseb potentsiaalsete uute klientide arv tunduvalt. Märksõnu aitavad valida nt Google Keyword Tool ja Google Insights for Search. Loe lähemalt, kuidas valida märksõnu.

URL aadressid

URL aadress kuvatakse otsingutulemustes, mistõttu on oluline, et see näeks puhas välja. Otsingumootorid kasutavad URL aadressi lehe hindamisel, mistõttu on oluline lisada aadressiribale asjakohaseid märksõnu. URL aadress peab edastama lühidalt lehe sisu märksõnade abil. Mitmesõnaliste pealkirjade eraldamiseks loo ühtne süsteem, näiteks sidekriipsu kasutamine: http://www.wsionline.ee/seo-mida-teha-mida-valtida

Kodulehe tegemisel tuleks koheselt arvestada URL aadressidega, kuna hiljem URL’i muutes lähevad lingid katki, ehk vajalik on vanade linkide suunamine uutele (301 Redirects’iga),

HTML sisu

Kodulehe tegemine HTML formaadis on otsingumootorites positsioneerimiseks kriitilise tähtsusega. Google vajab kodulehe hindamiseks loetavat sisu. HTML tekst on otsingumootoritele kergesti arusaadav ja loetav võimaldades lehti indekseerida. Enim valmistavad probleeme Flash’iga tehtud kodulehed, teksti esitlemine pildina, Java programmid jm mittetekstiline sisu. Graafikat tasub kasutada kodulehe atraktiivsemaks muutmisel, mitte kogu teksti esitlemisel. Flash’i kujul tekst on sama hea, kui teksti puudumine, kuna otsingumootorid ei suuda seda tuvastada. Tulemuseks on võib-olla väga efektne lahendus, kuid SEO puudumisel on sellest vähe kasu.

Kasutajasõbralik CMS

Vali CMS (Content Management System), mis toetab SEO’d. Kodulehe optimeerimine eeldab pidevat tööd kodulehe sisuga, mistõttu on oluline, et CMS oleks lihtsalt hallatav ja otsingumootori sõbralik. Üha populaarsemaks on muutumas vabavaralised CMS süsteemid, mis ei seo pikaajaliselt ühe teenusepakkujaga. Populaarsemad neist on WordPress, Joomla, Drupal jt.

Lehesisene optimeerimine

Lehesisene optimeerimine aitab külastajatel lehel paremini navigeerida ning parandab positsiooni otsingutulemustes. Olulisemad lehesisesed optimeerimisvõtted:

  • Meta märksõnad
  • Meta kirjeldus
  • Lehe pealkiri
  • Heading’ud H1, H2, H3
  • Piltide pealkirjad
  • Siselinkimine
  • Ankurtekstid

Blogi

Lisa oma kodulehele blogi moodul. Blogi ja sisuturundus on üha olulisemad turundusvahendid, mille eeliseks on väike kulu ja kõrge väärtus. Blogi loob tugeva sideme külastajatega, kes saavad tasuta väärtuslikku infot ja loovad naturaalseid linke Sinu lehele. Samuti hindavad otsingumootorid värsket ja unikaalset sisu, mis tõstab Sinu kodulehe ranking’ut.

Navigeerimine

Loogiline kodulehe struktuur on oluline nii kasutajamugavuse kui otsingumootorite jaoks. Navigeerimist hõlbustab arusaadavad nupud, lihtne tekst, suunavad lingid, pealkirjad jm. Otsingumootorite jaoks on mõeldud ka XML sisukaart, mille eesmärk on teha kodulehe sisu otsingurobotitele või ämblikele arusaadavaks.  XML sisukaart meenutab metrookaarti kirjeldades kodulehe struktuuri, mis teeb lehtede indekseerimise lihtsamaks.

Kokkuvõte

SEO’le on oluline tähelepanu pöörata kodulehe tegemise algfaasis, et vältida hilisemaid võimalike ümberstruktureerimisi ja lisatöid. Paljud kodulehe tegemise firmad pööravad rohkem tähelepanu kodulehekülje disainile, kuid jätavad seejuures SEO tähelepanuta. Ilus disain on oluline, kuid ei too lisamüüki, kui koduleht ei ole leitav. Meie WSI’s loome Sinu ettevõttele kodulehe, mis on turunduslikult läbimõeldud ja võimaldab kodulehe optimeerimist otsingumootoritele. Võta ühendust %20info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.